• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
سرپرست منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس عنوان کرد:

رفع چالش‌ها با هدف توسعه و اشتغال‌زایی

  • کد خبر : 12889
  • 01 اسفند 1401 - 8:13
رفع چالش‌ها با هدف توسعه و اشتغال‌زایی
سرپرست منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ضمن تاکید بر هم‌فکری در جهت رفع چالش‌های موجود، گفت: در شرایط فعلی باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در مناطق ویژه در جهت جذب سرمایه‌گذار و ایجاد توسعه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس استفاده کنیم.

سرپرست منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ضمن تاکید بر هم‌فکری در جهت رفع چالش‌های موجود، گفت: در شرایط فعلی باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در مناطق ویژه در جهت جذب سرمایه‌گذار و ایجاد توسعه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، کامران داستانی در نشست مدیران مناطق ویژه اقتصادی کشور که به ریاست حجت‌الله عبدالملکی، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی که روز یکشنبه ۳۰ بهمن ماه در سالن‌ جلسات منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس برگزار شد، بیان کرد: هرمزگان یکی از قطب‌های اصلی کشور در واردات و صادرات است و هم‌اکنون ۱۴ هزار نفر به صورت مستقیم در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در حال فعالیت هستند.

وی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس را یکی از مهم‌ترین مناطق ویژه کشور خواند و افزود: با توجه به سیاست‌های سازمان ایمیدرو به عنوان سازمان بالادستی، کار و تلاش در این منطقه عظیم اقتصادی ادامه دارد و ما به دنبال تحقق چشم‌انداز تولید ۱۰ میلیون تن فولاد با اجرای طرح‌های توسعه‌ای هستیم.

سرپرست منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس اظهار داشت: در شرایط فعلی باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در مناطق ویژه در جهت جذب سرمایه‌گذار و ایجاد توسعه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس استفاده کنیم.

داستانی در پایان خواستار هم‌فکری برای رفع چالش‌های موجود شد و خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال و توجه به مبانی توسعه‌ای در اولویت ما قرار دارد و امیدواریم با راهبری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در تحقق این اهداف تسریع شود.

همچنین در این نشست حجت‌الله عبدالملکی،  عنوان کرد: مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد برای توسعه کشور فرصت محسوب می‌شوند. دولت سیزدهم و شخص رئيس جمهور بر استفاده بهینه از این فرصت و ظرفیت برای توسعه کشور تاکید دارند.

وی افزود: اگر نارضایتی در این حوزه وجود دارد، به دلیل آن است که از این ظرفیت‌ها به طور کامل استفاده نشده است.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه بخش بزرگی از قدرت اقتصادی کشور چین به دلیل رونق مناطق آزاد و ویژه اقتصادي این کشور است، مطرح کرد: توجه به این مناطق در ادبیات انقلاب اسلامی جای دارد و حتی در بند۱۱ سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی نیز این موضوع مورد تاکید قرار گرفته است.

عبدالملکی، مردمی و جهانی کردن مناطق آزاد و ويژه اقتصادي را رویکرد جدید این سازمان دانست و تاکید کرد: فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران، مردم بومی و همچنین مردم کل کشور باید از منافع این مناطق منتفع شوند و این انتفاع را حس کنند.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل کردن زیرساخت‌های نرم و سخت بین‌المللی، جذب سرمایه‌گذار خارجی، ایجاد الگوهایی برای عرضه در سطح بین‌الملل و ایجاد مناطق ویژه و آزاد مشترک با سایر کشور‌ها را در بعد جهانی کردن دنبال می‌کنیم.

مشاور رئیس جمهور اضافه کرد: مناطق ویژه اقتصادي در اشتغال، تولید و صادرات نقش بی‌بدیلی دارند و به همین علت باید از عملکرد این مناطق تقدیر و تشکر کنیم.

عبدالملکی با بیان اینکه تمامی موارد مطرح شده از سوی مدیران عامل حاضر در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت، ابراز کرد: کار ما در دبیرخانه شوراي عالي، حل دغدغه‌های مدیران برای پیشبرد امور است.

وی تصریح کرد: هم‌افزایی و کار مشترک باید صورت پذیرد؛ چراکه همه ما متعلق به یک مجموعه هستیم و در صورت کار تیمی نتایج بهتری کسب خواهیم کرد.

مشاور رئیس جمهور در پايان بر موضوع دانش‌افزایی مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی تاکید کرد و یادآور شد: جذب سرمایه‌گذار خارجی باید به صورت جدی و با آماده کردن بسته سرمایه‌گذاری پیگیری شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=12889

نوشته‌های مشابه

04اردیبهشت
بزرگ‌ترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو در ایستگاه پایانی
قائم مقام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مطرح کرد:

بزرگ‌ترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو در ایستگاه پایانی

04اردیبهشت
استخراج مواد معدنی حیاتی، کلید انتقال به انرژی‌های سبز

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.