• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

روند صعودی فعال‌سازی معادن کوچک‌مقیاس

  • کد خبر : 19542
  • 03 خرداد 1402 - 7:15
روند صعودی فعال‌سازی معادن کوچک‌مقیاس
مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک‌مقیاس از احیا و توسعه حدود یک هزار و ۳۰۰ معدن در این طرح از سال 1398 تاکنون و همچنین ایجاد بیش از ۱۷ هزار شغل در این مدت خبر داد.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک‌مقیاس از احیا و توسعه حدود یک هزار و ۳۰۰ معدن در این طرح از سال ۱۳۹۸ تاکنون و همچنین ایجاد بیش از ۱۷ هزار شغل در این مدت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، عباس جرجانی در خصوص آغازبه‌کار این طرح، بیان کرد: طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس به عنوان یک طرح اقتصاد مقاومتی و با هدف برپایی نهضت فرآوری و بهره‌وری و با همکاری و مشارکت وزارت صمت، ایمیدرو و شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی از سال ۱۳۹۸ آغاز شد.

وی در توضیح عملکرد این طرح، عنوان کرد: با احیای معادن کوچک مقیاس از سال ۱۳۹۸ تاکنون، علاوه‌بر اشتغال‌زایی توانستیم افزایش تولید ۵۰ میلیون تنی مواد معدنی را هم از طریق معادن کوچک‌مقیاس به ثبت برسانیم.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک‌مقیاس با بیان اینکه این طرح در سال ۱۳۹۸، موفق به احیا و توسعه ۱۴۶ معدن کوچک‌مقیاس شد، ادامه داد: در سال‌های پس از آن، آمار فعال‌سازی معادن کوچک همواره روند افزایشی داشته است و در مجموع تاکنون حدود یک هزار و ۳۰۰ معدن کوچک‌مقیاس را فعال کرده‌ایم.

جرجانی در ارتباط با عملکرد طرح احیا در سال ۱۴۰۱، اضافه کرد: در سال گذشته همکاری قابل توجهی با اداره کل صمت استان‌ها داشتیم که منجر به فعال‌سازی و توسعه ۴۳۴ معدن در استان‌های مختلف شد.

وی همچنین با اشاره به بسته‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاری در طرح احیا، مطرح کرد: یکی از اهداف این طرح در سال گذشته، واگذاری معادن در اختیار سازمان‌ها به صورت بسته سرمایه‌گذاری بود که از مهم‌ترین مزایای واگذاری معادن به این شکل، ورود شرکت‌های بزرگ معدنی و بورسی کشور در بخش معدن بوده است.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک‌مقیاس تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱، این طرح ۴۶ بسته سرمایه‌گذاری برای اجرا به وزارت صمت معرفی کرد که ۱۱ بسته شامل ۵۰ مجوز معدنی دارای برنده مزایده بود.

جرجانی در پایان خاطرنشان کرد: معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری در استان‌های زنجان، سیستان و بلوچستان، سمنان، کردستان، هرمزگان و مازندران قابل توجه بود که پس از طی مراحل قانونی فرایند مزایده جهت انجام عملیات تکمیلی اکتشاف، بهره‌برداری و تاسیس کارخانه‌های فرآوری به شرکت‌های دارای صلاحیت فنی و مالی واگذار شده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=19542

نوشته‌های مشابه

29فروردین
فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند
در هفته پایانی فروردین ماه،

فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند

28فروردین
بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت
ضمن بازیابی سریع اقتصاد چین،

بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.