• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

رویکرد موفق فولاد هرمزگان در بازارهای صادراتی سال ۱۴۰۱

  • کد خبر : 15884
  • 20 فروردین 1402 - 15:43
رویکرد موفق فولاد هرمزگان در بازارهای صادراتی سال ۱۴۰۱
شرکت فولاد هرمزگان در سال 1401، موفق به کسب درآمد 102 هزار و 184 میلیارد و 61 میلیون ریالی از فروش اسلب در بازارهای صادراتی شده است.

شرکت فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۱، موفق به کسب درآمد ۱۰۲ هزار و ۱۸۴ میلیارد و ۶۱ میلیون ریالی از فروش اسلب در بازارهای صادراتی شده است. این میزان در حالی با رشد ۱۶ درصدی همراه بوده که فولاد هرمزگان، ۸۷ هزار و ۶۵۲ میلیارد و ۲۹ میلیون ریال درآمد از فروش این محصول در بازارهای صادراتی در سال ۱۴۰۰ کسب کرده بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، شرکت فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۱، عملکرد مناسبی در تولید و فروش اسلب در بازارهای داخلی و صادراتی را به ثبت رسانده است. علاوه‌براین، آهن اسفنجی، آهک و بریکت نیز در سبد تولیدات این شرکت بزرگ فولادی کشور قرار دارد و علی‌رغم مشکلات موجود در صنعت فولاد کشور به ویژه قطعی برق و گاز طی روزهای مختلف سال پیش، این شرکت موفق به ثبت رکوردهای متعددی در پایان سال شده است.

افزایش ۱۳ درصدی فروش صادراتی اسلب فولاد هرمزگان

«هرمز» در سال ۱۴۰۱، موفق به تولید یک میلیون و ۵۳۷ هزار و ۱۰۸ تن اسلب شده است. تولید این محصول در شرکت فولاد هرمزگان طی این مدت در حالی با رشد ۶ درصدی همراه بوده است که یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۹۳۹ تن اسلب در سال پیش از آن در این شرکت تولید شده بود. فروش داخلی این محصول در شرکت فولاد هرمزگان طی سال گذشته، ۸۳۵ هزار و ۶۹۳ تن بوده که حاکی از رشد یک درصدی نسبت به مدت زمان سال قبل از آن است. «هرمز» در سال ۱۴۰۰، موفق به فروش داخلی ۸۲۲ هزار و ۱۸۲ تن اسلب شده بود. در مقابل، شرکت فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۱، موفق به فروش ۷۱۵ هزار و ۴۳۵ تن اسلب در بازارهای صادراتی شده که این میزان در مقایسه با سال پیش از آن، با افزایش ۱۹ درصدی همراه بوده است. این شرکت موفق به فروش ۶۰۰ هزار و ۹۰۸ تن اسلب در بازارهای صادراتی در سال ۱۴۰۰ شده بود. درآمد حاصل از فروش داخلی اسلب فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۱، در حالی به ۱۲۳ هزار و ۷۶۹ میلیارد و ۳۹۷ میلیون ریال رسید که این شرکت در سال قبل از آن، ۱۲۸ هزار و ۷۵۷ میلیارد و ۵۵۷ میلیون ریال درآمد از فروش این محصول در بازار داخلی به دست آورده بود. «هرمز» در سال ۱۴۰۱، موفق به کسب درآمد ۱۰۲ هزار و ۱۸۴ میلیارد و ۶۱ میلیون ریالی از فروش اسلب در بازارهای صادراتی شده است. این میزان در حالی با رشد ۱۶ درصدی همراه بوده است که شرکت فولاد هرمزگان، ۸۷ هزار و ۶۵۲ میلیارد و ۲۹ میلیون ریال درآمد از فروش این محصول در بازارهای صادراتی در سال ۱۴۰۰ کسب کرده بود.

آهن اسفنجی به عنوان ماده اولیه تولید فولاد به روش احیا مستقیم در شرکت فولاد هرمزگان تولید می‌شود. این شرکت در حالی موفق به تولید یک میلیون و ۴۷۰ هزار و ۱۹۳ تن آهن اسفنجی در سال ۱۴۰۱ شده است که یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۳۴۸ تن آهن اسفنجی در سال قبل از آن تولید کرده بود. فروش داخلی آهن اسفنجی فولاد هرمزگان در سال پیش، به دو هزار و یک تن رسید. این شرکت در سال ۱۴۰۰، ۵۸ هزار و ۱۲ تن آهن اسفنجی فروخته بود. درآمد حاصل از فروش آهن اسفنجی «هرمز» در سال گذشته، به ۲۱۴ میلیارد و ۷۴۹ میلیون ریال رسید. این شرکت درآمد چهار هزار و ۸۲۶ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریالی طی سال پیش از آن کسب کرده بود.

شرکت فولاد هرمزگان موفق به تولید ۵۲ هزار و ۶۶۰ تن بریکت در سال ۱۴۰۱ شده است. تولید این محصول در حالی با رشد ۲۷ درصدی همراه بوده که «هرمز» موفق به تولید ۴۱ هزار و ۲۴۰ تن بریکت در سال قبل از آن شده بود. فروش بریکت این شرکت در سال ۱۴۰۱، به ۱۸ هزار و ۷۳۹ تن رسیده که این میزان با رشد ۴۷۵ درصدی نسبت به سال پیش از آن همراه بوده است. شرکت فولاد هرمزگان موفق به فروش سه هزار و ۲۵۵ تن بریکت در سال ۱۴۰۰ شده بود. درآمد حاصل از فروش بریکت «هرمز» در سال قبل، به ۸۹۵ میلیارد و ۱۹۶ میلیون ریال رسید که با افزایش ۵۰۳ درصدی نسبت به سال پیش از آن همراه بوده است. شرکت فولاد هرمزگان موفق به کسب درآمد ۱۴۸ میلیارد و ۴۴۴ میلیون ریالی از فروش بریکت در سال ۱۴۰۰ شده بود.

تولید آهک در شرکت فولاد هرمزگان به میزان ۱۲۲ هزار و ۷۲۳ تن، در حالی با افزایش ۱۰ درصدی در سال ۱۴۰۱ همراه بوده است که «هرمز» موفق به تولید ۱۱۰ هزار و ۸۸۶ تن آهک در سال پیش از آن شده بود. این شرکت همچنین موفق به فروش ۱۱ هزار و ۸۷ تن آهک در سال گذشته و ۱۴ هزار و ۶۲۱ تن آهک در سال ۱۴۰۰ شده بود. درآمد حاصل از فروش آهک شرکت فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۱، به ۳۲ میلیارد و ۳۷۶ میلیون ریال رسید که این میزان با رشد ۵۷ درصدی نسبت به سال قبل از آن همراه بوده است. این شرکت موفق به کسب درآمد ۲۰ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریالی از فروش آهک در سال ۱۴۰۰ شده بود.

عملکرد کلی شرکت فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۱

مجموع تولید شرکت فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۱، به سه میلیون و ۱۸۲ هزار و ۶۸۴ تن محصول رسیده است. این شرکت در سال قبل از آن، توانسته بود سه میلیون و ۳۰۵ هزار و ۴۱۳ تن محصول تولید کند. جمع فروش داخلی و صادراتی فولاد هرمزگان در سال پیش، به یک میلیون و  ۵۸۲ هزار و ۹۵۵ تن محصول رسیده که این میزان با افزایش ۵ درصدی نسبت به سال قبل از آن همراه بوده لست. این شرکت در سال ۱۴۰۰، موفق به فروش یک میلیون و ۴۹۸ هزار و ۹۷۸ تن محصول شده بود. مجموع درآمد شرکت فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۱، به ۲۲۷ هزار و ۹۵ میلیارد و ۷۷۹ میلیون ریال رسید که این میزان حاکی از افزایش ۲ درصدی نسبت به سال قبل از آن است. این شرکت در سال ۱۴۰۰، توانسته بود در مجموع ۲۲۱ هزار و ۴۰۴ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال درآمد کسب کند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=15884

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.