• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

شرکت‌های جدید معدنی در کانون توجه تولیدکنندگان تجهیزات اصلی

  • کد خبر : 20159
  • 09 خرداد 1402 - 15:38
شرکت‌های جدید معدنی در کانون توجه تولیدکنندگان تجهیزات اصلی
با افزایش رقابت برای تامین فلزاتی که در گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر حیاتی هستند، شرکت‌هایی که از این فلزات استفاده می‌کنند، به دنبال همکاری با شرکت‌های معدنی تازه تاسیس با ذخایر قابل‌ توجه فلزات و یا حتی شرکت‌هایی که وارد فاز تولید نشده‌اند، برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود هستند.

با افزایش رقابت برای تامین فلزاتی که در گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر حیاتی هستند، شرکت‌هایی که از این فلزات استفاده می‌کنند، به دنبال همکاری با شرکت‌های معدنی تازه تاسیس با ذخایر قابل‌ توجه فلزات و یا حتی شرکت‌هایی که وارد فاز تولید نشده‌اند، برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود هستند.

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، تعداد تولیدکنندگان تجهیزات اصلی که به دنبال تامین مواد اولیه خود از طریق شرکت‌های تازه تاسیس هستند، روزبه‌روز در حال افزایش است. به گفته راب مک ایون، مدیر عامل و مدیر ارشد اجرایی شرکت «McEwen Mining»، شرکت‌های تجاری و معدنی بزرگ دیگر تنها کسانی نیستند که به دنبال ادغام با دیگر شرکت‌ها مخصوصا شرکت‌های کوچک‌تر هستند.

در روز ۹ مارس ۲۰۲۳، شرکت خودروسازی چندملیتی «Stellantis» اعلام کرد که حدود ۱۴٫۲ درصد از سهام واحد تولید مس شرکت «McEwen Mining» را خریداری کرده است تا بتواند بخشی از حجم تقاضای مس پیش‌بینی شده خود برای سال ۲۰۲۷ به بعد را تامین کند.

شرکت معدنی تازه تاسیس «Power Nickel» مستقر در کانادا، نیز در حال مذاکره با شرکتی است که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در پروژه نیکل خود و انجام یک مطالعه امکان‌سنجی در رابطه با آن است.

تری لینچ، مدیر اجرایی شرکت «Power Nickel» به موسسه «Fastmarkets» گفت: به دلیل تغییر شرایط بازار، مشارکت‌کنندگان بازار که هرگز تمایلی به مذاکره با شرکت‌های معدنی نداشتند، اکنون به این کار علاقه نشان داده‌اند.

اخیرا نیز سرمایه‌گذاری‌های مشترک میان تولیدکنندگان تجهیزات اصلی (OEMs) و شرکت‌های معدنی تازه تاسیس در حال افزایش است. در همین رابطه شرکت خودروسازی «Stellantis» در آمریکای شمالی، قراردادی را با شرکت «Controlled Thermal Resources»، توسعه‌دهنده پروژه‌های لیتیوم مستقر در ایالت کالیفرنیای آمریکا به امضا رساند.

همچنین شرکت «Piedmont Lithium» مستقر در ایالات متحده آمریکا یک قرارداد با شرکت تولیدکننده خودروهای الکتریکی تسلا به امضا رساند. به علاوه شرکت فورد در ماه آپریل ۲۰۲۳ اعلام کرد که در حال ورود به فرایند سرمایه‌گذاری‌ مشترک برای یک پروژه نیکل در کشور اندونزی است.

همچنین شرکت تسلا با شرکت «Talon Metals» برای خرید کنسانتره نیکل تولیدشده از پروژه معدنی این شرکت به نام «Tamarack Nickel» در ایالت مینه‌سوتای آمریکا قراردادی را به ثبت رساند.

به گفته فیبی اوهارا، تحلیلگر موسسه «Fastmarkets»، شرکت‌های غربی درست مشابه کاری که تولیدکنندگان خودروها در چین انجام دادند، به دنبال تثبیت تامین زنجیره تامین مواد اولیه مورد نیاز خود در صنایع بالادستی هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: در سال ۲۰۲۲، حدود ۱۸ مورد از این سرمایه‌گذاری‌ها توسط تولیدکنندگان تجهیزات اصلی انجام شد که نسبت به سال ۲۰۲۱ سه برابر افزایش را نشان داد.

وی افزود: اگر تولیدکنندگان تجهیزات اصلی در صدد کاهش ریسک پیرامون تامین تقاضای مواد اولیه خود باشند، حرکت در جهت استفاده از فرایند یکپارچگی عمودی به طور فزاینده‌ای ضروری به نظر می‌رسد.

به گفته اوهارا، این افزایش شدید در تعداد سرمایه‌گذاری‌های مشترک به این دلیل است که تولیدکنندگان تجهیزات اصلی غربی دریافته‌اند اطمینانی به روند عرضه در صنایع بالادستی ندارند. به علاوه نوسانات قیمت فلزات مورد استفاده در تولید باتری خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۳، موجب افزایش تعداد این سرمایه‌گذاری‌ها شده است. باید توجه داشت که همه این موارد، نشان‌دهنده فشار برای تامین حجم تقاضای مورد نیاز است.

تامین مواد اولیه از ابتدای چرخه عرضه

شرکت «McEwen Mining» اعلام کرد که این اولین باری نیست که شرکت‌های خودروسازی به دنبال تامین مواد اولیه مورد نیاز خود از ابتدای چرخه عرضه مانند شرکت‌های استخراج‌کننده معدنی هستند.

این شرکت در ادامه مطرح کرد که تولیدکنندگان تجهیزات اصلی دقیقا همان کاری را انجام می‌دهند که هنری فورد برای تامین مواد اولیه تولید لاستیک با رفتن به برزیل جهت تامین مستقیم نیاز خود به فلزات از ابتدای چرخه عرضه انجام داد.

از سال ۱۹۲۸ تا ۱۹۴۵، شرکت خودروسازی فورد به منظور تولید لاستیک مورد نیاز برای اتومبیل‌های خود، مزارع پرورش درخت کائوچو در برزیل را راه‌اندازی کرد.

شرکت «McEwen Mining» در ادامه بیان کرد که به دلیل افزایش حجم تقاضا از سوی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان خودروها، شرکت‌های تولیدکننده به فکر سرمایه‌گذاری‌های مشترک و یا ادغام با دیگر شرکت‌ها افتاده‌اند که تعداد آن‌ها روزبه‌روز در حال افزایش است.

پروژه «Los Azules» شرکت «McEwen Mining» در آرژانتین که یکی از بزرگترین ذخایر مس به روش استخراج روباز توسعه نیافته جهان محسوب می‌شود، در حال حاضر در فاز ارزیابی اقتصادی اولیه قرار دارد. این شرکت در نظر دارد تا پایان سال ۲۰۲۴، فاز مطالعه امکان‌سنجی این پروژه را شروع کرده تا بتواند فرایند تولید این معدن را تا سال ۲۰۲۹ یا ۲۰۳۰ آغاز کند. در این پروژه همچنین راه‌اندازی یک واحد تولید کاتد پیش‌بینی شده است که این شرکت را به تنها تولیدکننده کاتد مس در آرژانتین تبدیل می‌کند.

توسعه‌دهندگان و استخراج‌کنندگان معدن که از روش‌های سنتی استفاده می‌کنند، دیگر در کانون توجهات قرار ندارند. به همین دلیل برای اینکه از قافله عقب نمانند، باید به دنبال روش‌های مدرن جایگزین باشند.

هرچند هنوز هم امکان همکاری با توسعه‌دهندگان و استخراج‌کنندگان معدن که از روش‌های سنتی استفاده می‌کنند، وجود دارد اما استفاده از روش‌های مدرن باعث می‌شود این توسعه‌دهندگان در رقابت برای امضای قرارداد همکاری در زمینه توسعه معادن، از رقبای سرسخت خود به دلیل به‌روز نبودن روش‌های استخراج و تولید عقب بمانند.

در حال حاضر شرکت «Power Nickel» در حال انجام یک مطالعات مرتبط با فن استخراج و ذوب فلزات (متالورژیکی) در پروژه «Nisk» حاوی فلزات نیکل، مس و پلاتین متعلق به گروه Platinum Group Metals (PGMs) خود در استان کبک کانادا است. در روز ۱۰ می ۲۰۲۳، این شرکت اعلام کرد که یک معدن ذخایر جدید نیکل، مس و پلاتین با عیار بالا را در شمال شرقی کانسار «Nisk» تحت مدیریت خود کشف کرده است. لازم به ذکر است که کانسار «Nisk» نزدیک به پروژه «Lynn» و معدن «Voisey’s Bay Mine» در استان نیوفاندلند و لابرادور کانادا قرار دارد.

معدن «Voisey’s Bay Mine» هم‌اکنون تحت مدیریت شرکت «Vale» قرار دارد. مقدار تولید نیکل از این معدن حدود ۲۴ هزار و ۴۰۰ تن در سال ۲۰۲۲ بود.

تری لینچ، مدیر اجرایی شرکت «Power Nickel» بر اساس قیاس سایر ذخایر معدنی اولترامافیک با عیار بالا مانند پروژه «Lynn» و معدن «Voisey’s Bay Mine» بیان کرد: به نظر می‌رسد که این معدن دارای ذخایری بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تن نیکل باشد.

به گفته وی،احتمالا فرایند تولید در کانسار «Nisk» بین سال ۲۰۲۹ تا ۲۰۳۰ آغاز شود؛ البته پیش‌بینی مقدار تولید بسیار دشوار است زیرا هنوز از میزان دقیق ذخایر این کانسار اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=20159

نوشته‌های مشابه

04اردیبهشت
قیمت روی به دو هزار و ۷۹۲ دلار رسید
04اردیبهشت
صرفه اقتصادی تولید سولفات منگنز برای شرکت «Firebird Metals» در چین
مدیر اجرایی شرکت «Firebird Metals» عنوان کرد:

صرفه اقتصادی تولید سولفات منگنز برای شرکت «Firebird Metals» در چین

04اردیبهشت
پویایی زنجیره ارزش دستخوش تغییر خواهد شد
با کاهش تولید فولاد در چین،

پویایی زنجیره ارزش دستخوش تغییر خواهد شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.