• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

رکورد صادرات آلومینیوم روسیه به چین شکست

  • کد خبر : 19535
  • 03 خرداد 1402 - 6:48
رکورد صادرات آلومینیوم روسیه به چین شکست
چین به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده آلومینیوم در جهان، بخش اعظم این فلز سبک وزن را از روسیه وارد می‌کند.

چین به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده آلومینیوم در جهان، بخش اعظم این فلز سبک وزن را از روسیه وارد می‌کند؛ مسئله‌ای که به اعتقاد تحلیلگران، بیانگر تقویت روابط تجاری میان چین و روسیه است، صادرات آلومینیوم روسیه به چین در شرایطی افزایش یافته که اعمال تحریم‌ها علیه روسیه، امکان واردات از روسیه را برای سایر کشورها کاهش داده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، بر اساس داده‌های گمرک چین، فروش آلومینیوم پالایش شده روسیه به چین در ماه آپریل نسبت به سال گذشته، تقریبا سه برابر شد و به حدود ۸۹ هزار تن رسید. این دومین رتبه بالاترین میزان ثبت شده است؛ چراکه سهم روسیه از واردات چین در پی تهاجم این کشور به اوکراین افزایش یافته است.

پس زمینه افزایش واردات، تاثیر خشکسالی در جنوب چین است که بر انرژی آبی که کارخانه‌های ذوب به آن متکی هستند، تاثیر گذاشته و باعث کاهش تولید شده است. تولید کل کشور در ماه آپریل ۲۰۲۳ با یک درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ۳.۳۳۴ میلیون تن رسید اما ملاحظات ژئوپولتیکی نیز وجود دارد.

روسیه باید آلومینیوم بیشتری به چین بفروشد؛ چراکه سایر کشورها به دلیل جنگ از عرضه آن اجتناب می‌کنند. در عین حال، خریداران چینی که ممکن است دسترسی آسان به دلار آمریکا نداشته باشند، می‌توانند به ارز خود پرداخت کنند و تلاش‌های پکن برای جهانی‌سازی یوآن به قیمت دلار که معمولا برای تجارت کالاهای فرامرزی استفاده می‌شود را پیش می‌برند.

این تجارت به صورت دو طرفه انجام می‌شود. روسیه ناچار به خرید میزان بیشتری از آلومینای چینی مواد اولیه تولید آلومینیوم شده است. از زمان آغاز جنگ با اوکراین، بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده آلومینیوم شرکت بین‌المللی روسال «PJSC»، ناچار به متوقف کردن پالایشگاه نیکولایف خود در اوکراین شد و هم‌زمان استرالیا خدمات حمل‌و‌نقل خود را به روسیه به دلیل آغاز جنگ متوقف کرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=19535

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.