• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

رکورد طلای جهانی شکسته خواهد شد؟

  • کد خبر : 10609
  • 01 بهمن 1401 - 11:01
رکورد طلای جهانی شکسته خواهد شد؟
با کاهش ۱.۵ درصدی فروش مسکن در ایالات‌ متحده آمریکا در دسامبر 2022، قیمت طلا به بالای یک هزار و ۹۲۵ دلار افزایش یافت.

با کاهش ۱.۵ درصدی فروش مسکن در ایالات‌ متحده آمریکا در دسامبر ۲۰۲۲، قیمت طلا به بالای یک هزار و ۹۲۵ دلار افزایش یافت.

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بر اساس آخرین گزارش انجمن ملی مشاوران املاک «NAR»، قیمت طلا در حالی که از بالاترین سطح ۹ ماهه خود کاهش یافت، پس از کاهش دیگری در فروش مسکن موجود در ایالات‌ متحده، رشد ملایمی را حفظ کرده است.روز گذشته و پیش از تعطیلی بازار، این انجمن گفت که فروش خانه‌های موجود با ۱.۵ درصد کاهش به نرخ فروش ۴.۰۲ میلیون خانه در ماه دسامبر رسید که یازدهمین افت متوالی بازار است. اگرچه فروش خانه تا پایان سال کاهش یافت اما داده‌ها بهتر از حد انتظار بود. اقتصاددانان به دنبال نرخ فروش ۳.۹۵ میلیون بودند.

بازار طلا شاهد واکنش آرام به آخرین داده‌های اقتصادی است و هر اونس طلا آخرین بار با ۰.۱۷ درصد افزایش، به یک هزار و ۹۲۷ دلار و ۱۰ سنت معامله شد.

قیمت طلا به نسبت بالا بود و در اوایل معاملات روز جمعه ۳۰ دی ماه و پیش از تعطیلی بازارها، به بالاترین سطح ۹ ماهه خود دست یافت؛ در حالی که وضعیت فنی به شدت صعودی و تقاضای ملایم برای پناهگاه امن بود.

بالاترین قیمت کنونی در معاملات آتی طلای کمکس، به دو میلیون و  ۷۸ دلار و ۸۰ سنت در هر اونس در ماه مارس ۲۰۲۲ رسید. طلای فوریه آخرین بار با ۶.۵ دلار افزایش، به یک هزار و ۹۳۰ دلار و ۶۰ سنت و نقره مارس  به ۲۴ دلار و ۱۰ سنت رسید.

بر اساس گزارش کیتکو، از نظر فنی، گاوهای آتی طلا دارای مزیت فنی کلی در کوتاه‌مدت هستند. قیمت‌ها در یک روند صعودی ۷۰ روزه قرار دارند. هدف صعودی بعدی قیمت بولز این است که در معاملات آتی فوریه بالاتر از مقاومت در دو هزار دلار بسته شود. هدف بعدی قیمت نزولی کوتاه‌مدت این است که قیمت‌های آتی را به پایین‌تر از پشتیبانی فنی قوی در یک هزار و ۸۷۰ دلار برساند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=10609

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.