• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

سرمایه‌گذاری در گناباد برای اکتشاف طلا و مس

  • کد خبر : 15637
  • 17 فروردین 1402 - 10:22
سرمایه‌گذاری در گناباد برای اکتشاف طلا و مس
فرماندار گناباد گفت: دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اکتشاف‌های طلا و مس طی سال گذشته به این شهرستان اختصاص یافته است.

فرماندار گناباد گفت: دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اکتشاف‌های طلا و مس طی سال گذشته به این شهرستان اختصاص یافته است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایرنا، رضا نصیری در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی، بیان کرد: از این مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال تاکنون برای انجام مراحل اکتشافی به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی اکتشاف‌های مس و طلا از عمق ۱۰۰ تا یک هزار متری در گستره‌ای از روستای نجم‌آباد بخش کاخک شهرستان گناباد از دی ماه سال گذشته توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران آغاز شده است.

فرماندار گناباد با اشاره به نتایج امیدبخش اکتشاف طلا و مس در شهرستان گناباد، تصریح کرد: در برآوردهای نخست قرار بود که در عمق ۵۰۰ متری به مس و در عمق یک هزار متری به طلا دست یابند؛ این در حالی است که تاکنون در عمق ۸۰ متری به رگه‌هایی از طلا دست یافته‌اند.

نصیری عنوان کرد: با اتمام مراحل اکتشاف و انجام عملیات استخراج طلا و مس در گناباد، شاهد اشتغال چهار هزار نفر در این منطقه و بازگشت معکوس مهاجرت جوانان از سایر نقاط استان خراسان رضوی و کشور به این شهرستان خواهیم بود که این نویدبخش آینده خوبی برای توسعه و رونق اقتصادی منطقه است.

وی از ادارات منابع طبیعی و محیط زیست خواست که از هرگونه اقداماتی که منجر به ناامیدسازی سرمایه‌گذاران و کارآفرینان می‌شود، پرهیز کنند و بر اساس ضوابط از تمام ظرفیت‌ها برای ماندگاری آن‌ها بهره بگیرند.

مهدی اله‌پور، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی هم افزایش تعامل با کارافرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان را در راستای ضوابط مربوطه و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و تشکل‌های مردم نهاد را از رویکردهای مهم این اداره کل در سال جاری ذکر کرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=15637

نوشته‌های مشابه

07فروردین
سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است
از زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده تاکنون،

سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است

28اسفند
بورس سبزپوش به تعطیلات رفت
در پایان سال 1402،

بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.