• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد دلاری برای اجرای طرح‌‎های تحول و توسعه در صنعت مس

  • کد خبر : 18039
  • 16 اردیبهشت 1402 - 9:51
سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد دلاری برای اجرای طرح‌‎های تحول و توسعه در صنعت مس
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه برای رفع دغدغه‌های رهبری در حوزه معدن، اجرای طرح های توسعه صنعت مس را با سرعت بیشتری پیگیری می‌کنیم، گفت: سرمایه گذاری لازم برای اجرای طرح های توسعه 15 میلیارد دلار برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه برای رفع دغدغه‌های رهبری در حوزه معدن، اجرای طرح های توسعه صنعت مس را با سرعت بیشتری پیگیری می‌کنیم، گفت: سرمایه گذاری لازم برای اجرای طرح های توسعه ۱۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران، روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه، علی رستمی در نشست خبری که با حضور مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر معاونان و مدیران در سالن معاونت بهره‌برداری مجتمع مس سرچشمه برگزار شد، بیان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در حوزه معدن، باید با تلاش و کوشش مضاعف بتوانیم از ظرفیت‌های بالقوه در این بخش استفاده و آن‌ها را به بالفعل تبدیل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شرکت ملی مس مصمم است در راستای افزایش تولید، میزان تولید کاتد را طی یک برنامه زمان‌بندی مشخص به یک میلیون تن برساند، عنوان کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که با اجرایی شدن این برنامه، صادرات شرکت مس به ۱۰ میلیارد دلار و سود خالص به پنج میلیارد دلار خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اضافه کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد قیمت جهانی مس به بالای ۱۰ هزار دلار نیز خواهد رسید.

رستمی تصریح کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران قصد دارد با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، رتبه جهانی کشور را در زمینه تولید کاتد، از هجدهم به پنجم ارتقا دهد.

وی با اشاره به قرار گرفتن ایران بر روی کمربند جهانی ذخایر مس، یادآور شد: عملیات اکتشاف تنها در ۷ درصد از مساحت کشور انجام شده است. به طور قطع با افزایش اکتشافات، ذخایر مس و در ادامه تولید مس نیز بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه سال گذشته رتبه هفتم جهان در زمینه ذخایر مس کشف شده را داشتیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات خوبی که در حوزه اکتشافات به همت تلاشگران صنعت مس صورت گرفت و با کشف ذخایر دو میلیارد تنی در سونگون و دیگر معادن، موفق شدیم رتبه پنجم دنیا را کسب کنیم.

رستمی در ادامه پنج پروژه محصولات جانبی، چهار پروژه ذوب پالایشگاه، هشت پروژه تغلیظ و احداث دو کارخانه اسید فسفریک در بندرعباس و چابهار را از جمله طرح‌های توسعه‌ای شرکت برشمرد.

بهره‌برداری از طرح معدن مس دره‌زار و درآلو در آینده نزدیک در استان کرمان

وی با اعلام این خبر مبنی بر اینکه در آینده نزدیک، پروژه تغلیظ با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن در دره‌زار به بهره‌برداری می رسد، افزود: پروژه تغلیظ درآلو در شهرستان رابر و بافت نیز آماده بهره‌برداری است که به امید خدا با حضور  مقامات و مسئولان کشوری و استانی، این پروژه‌ها رسما افتتاح می‌شوند و هدیه‌ای برای سهام‌داران و مردم شریف کشور خواهند بود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: این دو پروژه عظیم در استان کرمان، با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا هستند.

رستمی با اشاره به رکوردهای تولید شرکت مس در سال گذشته، بیان کرد:  عبور از مرز ۳۰۰ هزار تن تولید کاتد و عبور از مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کنستانتره مس و همچنین رکورد در تولید کنسانتره مولیبدن، به همت جهادگران صنعت مس رقم خورده است.

همکاری‌های بورس و شرکت ملی مس افزایش می‌یابد

وی تاکید کرد: سازمان بورس اوراق بهادار همواره منافع و مصالح سهام‌داران را دنبال می‌کند و حمایت بی‌شائبه‌‌ای را تاکنون از شرکت ملی صنایع مس ایران داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه برنامه‌های خوبی در زمینه همکاری با سازمان بورس کشور در دست اقدام داریم، خاطرنشان کرد: سال قبل با کمک سازمان بورس، شرکت تامین سرمایه کیمیا را راه‌اندازی کرده‌ایم تا به کمک پروژه‌های توسعه‌ای بیاید.

رستمی در ادامه از راه‌اندازی شرکت سهامی عام پروژه خبر داد و گفت: این امر ظرف چند ماه آینده محقق و سهام آن عرضه می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: با ایجاد هم‌دلی بین «فملی» و فضایی که برای شرکت مس در سازمان بورس ایجاد شده است، سهام‌داران مس شاهد تحولات بزرگی در حوزه تامین مالی و پیشرفت پروژه‌های مس خواهند بود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=18039

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.