• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

سقوط دنباله‌دار قیمت نفت

  • کد خبر : 16772
  • 31 فروردین 1402 - 8:52
سقوط دنباله‌دار قیمت نفت
قیمت نفت در معاملات صبح روز پنج‌شنبه 31 فروردین ماه بازار آسیا، تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و آمار اقتصادی اخیر آمریکا و چین که تاثیر چندانی در بهبود دورنمای تقاضا برای سوخت نداشت، کاهش پیدا کرد.

قیمت نفت در معاملات صبح روز پنج‌شنبه ۳۱ فروردین ماه بازار آسیا، تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و آمار اقتصادی اخیر آمریکا و چین که تاثیر چندانی در بهبود دورنمای تقاضا برای سوخت نداشت، کاهش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت ۸۰ سنت معادل ۰.۹۶ درصد کاهش یافت و به ۸۲ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶۹ سنت معادل ۰.۸۷ درصد کاهش، به ۷۸ دلار و ۴۷ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز چهارشنبه ۲ درصد سقوط کردند و به پایین‌ترین حد خود از زمان اعلام جدیدترین دور کاهش تولید اوپک پلاس در دوم آوریل رسیدند.

ادوارد مایا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت «OANDA» در یادداشتی برای مشتریان نوشت: نفت وست تگزاس اینترمدیت دوباره به زیر سطح ۸۰ دلار برگشت و اگر دلار قوی بماند، ممکن است به روند کاهشی خود ادامه دهد.

شاخص دلار آمریکا طی هفته جاری حدود ۰.۴ درصد افزایش پیدا کرد. دلار قوی‌تر، معاملات نفت که به این ارز قیمت‌گذاری می‌شود را برای دارندگان ارزهای دیگر گران‌تر کرده و تقاضا را کاهش می‌دهد.

تینا تینا، تحلیلگر شرکت سی ام سی مارکتس در این باره اظهار داشت: دلار قوی در هفته جاری که انتظارات برای ادامه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا تقویت شد، بازار نفت را تحت فشارهای کاهشی قرار داد؛ اگرچه چین آمار تولید ناخالص داخلی بهتر از حد مطلوبی را برای سه ماهه نخست امسال گزارش کرد اما تولید صنعتی و سرمایه‌گذاری دارایی ثابت، کمتر از از حد مطلوب بود و کمک چندانی به پشتیبانی از قیمت‌های نفت نکرد.

طبق گزارش فدرال رزرو، فعالیت اقتصادی آمریکا در هفته‌های اخیر، تغییر چندانی پیدا نکرده است و رشد اشتغال تا حدودی ملایم شده و به نظر می‌رسد افزایش قیمت‌ها آهسته شده است.

آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد که ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته تحت تاثیر فعالیت پالایشگاهی و افزایش صادرات، به میزان چهار میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه کاهش پیدا کرد اما ذخایر بنزین به شکل غیرمنتظره به دلیل تقاضای ضعیف، افزایش یافت.

کاهش ذخایر نفت سریع‌تر از کاهش یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه‌ای بود که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز برآورد کرده بودند. همچنان بالاتر از آمار موسسه امریکن پترولیوم بود که کاهش ذخایر نفت به میزان دو میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه را گزارش کرده بود.

در بخش عرضه، منابع بازرگانی و کشتی‌رانی مطرح کردند: بارگیری نفت از بنادر غربی روسیه در ماه آپریل به بالاترین میزان از سال ۲۰۱۹ رسیده و بالای دو میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز بوده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=16772

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

05اردیبهشت
جلسه معارفه کارکنان جدید شرکت پیشگامان فولاد جنوب برگزار شد
05اردیبهشت
شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت
در پایان هفته ابتدایی اردیبهشت 1403،

شاخص بورس بیش از یک هزار واحد افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.