• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
مدیر بازرگانی شرکت سیمکات:

سهم خود را در بازارهای داخلی و خارجی افزایش خواهیم داد

  • کد خبر : 3217
  • 25 خرداد 1399 - 16:26
سهم خود را در بازارهای داخلی و خارجی افزایش خواهیم داد
مدیر بازرگانی شرکت سیمکات گفت: طرح‌های توسعه‌ای، جزو اولین برنامه‌های هر واحد تولیدی محسوب می‌شود و مجموعه سیمکات نیز از این قضیه مستثنی نیست. ما در سال جدید قصد داریم محصولات جدید دانش‌محور را به سبد تولیدات خود اضافه کنیم. هدف دوم مجموعه، افزایش میزان صادرات و فروش خارجی است که در کنار آن، سهم بیشتری از بازار داخلی را نیز به محصولات سیمکات اختصاص دهیم.

مدیر بازرگانی شرکت سیمکات گفت: طرح‌های توسعه‌ای، جزو اولین برنامه‌های هر واحد تولیدی محسوب می‌شود و مجموعه سیمکات نیز از این قضیه مستثنی نیست. ما در سال جدید قصد داریم محصولات جدید دانش‌محور را به سبد تولیدات خود اضافه کنیم. هدف دوم مجموعه، افزایش میزان صادرات و فروش خارجی است که در کنار آن، سهم بیشتری از بازار داخلی را نیز به محصولات سیمکات اختصاص دهیم.

محمدرضا ابوالحسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: در سال ۱۳۵۷ شرکت سیمکات با نصب و راه‌اندازی تجهیزات و ماشین‌آلات کارخانه، شروع به فعالیت کرد. ازجمله محصولاتی که این شرکت در ابتدای کار تولید کرد می‌توان به سیم‌های عایق‌دار، هادی‌های هوایی مس و کابل‌های سبک اشاره کرد. در سال ۱۳۶۵ واحد تولید گرانول PVC به مجموعه اضافه شد که در این واحد، روکش انواع سیم و کابل‌های زمینی تولید می‌شود. ازجمله ویژگی‌های گرانول‌های تولیدی مجموعه سیمکات می‌توان به انعطاف‌پذیری بالا و مقاومت در برابر سرما اشاره کرد. در حال حاضر، واحد تولیدی گرانول علاوه بر تامین نیاز کارخانه سیمکات، مواد اولیه سایر تولیدی‌های سیم و کابل‌سازی را تامین می‌کند.

وی افزود: شرکت در سال ۱۳۷۵ خط تولید مفتول آلومینیومی با ظرفیت تولید ۱۲ هزار تن در سال را راه‌اندازی کرد و در سال ۱۳۸۶ با نصب و راه‌اندازی یک کوره ذوب جدید ظرفیت تولید مفتول آلومینیومی را تا ۶ هزار تن در سال افزایش داد. با راه‌اندازی این بخش نیز، علاوه بر تامین نیاز کارخانه، در تامین مواد اولیه سایر صنایع همچون فولادسازی‌ها نقش موثری را ایفا ‌کردیم. کارخانه تولید مفتول، تسمه و لوله مسی در سال ۱۳۷۹ تاسیس و آغاز به کار کرد. شرکت سیمکات با بهره‌گیری از بهترین نوع مواد اولیه قادر به تولید انواع مفتول مسی با قطرهای هشت، ۲۰ و ۳۰ میلی‌متر بوده و در حال حاضر، ظرفیت تولید این سه نوع محصول مسی، هفت هزار و ۴۰۰ تن در سال است. ظرفیت تولید واقعی مفتول مسی مجموعه ۴۰۰ تن در ماه ارزیابی می‌شود که این میزان با توجه به شرایط و نوسانات قیمت‌ها تغییر می‌کند و در وضعیت پایدار اقتصادی می‌توانیم میزان تولید مفتول را به دو برابر ظرفیت فعلی برسانیم.

عمده مصرف مفتول، در ساخت سیم و کابل است

مدیر بازرگانی شرکت سیمکات در رابطه با صنایع مصرف‌کننده مفتول مسی مجموعه، توضیح داد: مفتول مسی به عنوان مواد اولیه در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد، مهم‌ترین مصرف آن در صنعت سیم و کابل بوده که در مجموعه سیمکات نیز از آن به عنوان مواد پایه ساخت انواع سیم و کابل استفاده می‌کنیم. به طور کلی صنایع مصرف‌کننده محصولات مسی مجموعه، فولادسازی‌ها، صنعت ریلی و مترو، ساختمان‌سازی و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است.

ابوالحسن‌پور اضافه کرد: محصولات مسی و آلومینیومی شرکت سیمکات توانسته‌اند جایگاه مطلوبی را در بازار ایران به خود اختصاص دهند و به عنوان یک برند مطرح و با کیفیت شناخته شوند. شهرت انواع محصولات مجموعه از مرزهای کشور نیز فراتر رفته و در واقع با فروش محصول به کشورهای افغانستان، ترکیه، عراق، آذربایجان و گرجستان توانسته‌ایم علاوه بر حفظ روابط بین‌الملل و تجاری با سایر کشورها و ارزآوری، یک محصول ایرانی را در بازارهای خارجی معرفی کنیم و با برترین برندهای اروپایی به رقابت بپردازیم.

وی بیان کرد: ما برای ساخت مفتول مسی و آلومینیومی عمدتا از شمش آلومینیوم و کاتد مس به عنوان مواد اولیه استفاده می‌کنیم. در کشور، معادن مس پر عیار بسیاری وجود دارد که در رتبه‌بندی جهانی ایران از نظر ذخایر و عیار مس در جایگاه خوبی قرار گرفته است. یکی از علل موثر در افزایش کیفیت مفتول و انواع سیم و کابل نوع و درصد خلوص مس به کار گرفته شده است که از این جهت تولیدکنندگان سیم و کابل ایرانی به مواد اولیه با کیفیتی دسترسی دارند. نوع ماشین‌آلات و تجهیزات نیز در رتبه بعدی عوامل موثر در کیفیت محصول نهایی قرار گرفته است که مسلما دستگاه‌های مدرن علاوه بر ارتقای کیفیت محصول، موجب افزایش سرعت و میزان تولید نیز می‌شود که البته در شرایط فعلی با بسته بودن مرزهای کشور دسترسی به تجهیزات مدرن دنیا دشوار شده است.

طرح‌های توسعه‌ای گسترده‌ای در دستور کار داریم

مدیر بازرگانی شرکت سیمکات در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای این مجموعه، مطرح کرد: طرح‌های توسعه‌ای، جزو اولین برنامه‌های هر واحد تولیدی محسوب می‌شود و مجموعه سیمکات نیز از این قضیه مستثنی نیست. ما در سال جدید قصد داریم محصولات جدید دانش‌محور را به سبد تولیدات خود اضافه کنیم. هدف دوم مجموعه، افزایش میزان صادرات و فروش خارجی است که در کنار آن، سهم بیشتری از بازار داخلی را نیز به محصولات سیمکات اختصاص دهیم. سرمایه‌گذاری جدید در رابطه با موضوع خرید تجهیزات و ماشین‌آلات را نیز در دستور کار خود قرار داده‌ایم و امیدوار هستیم با بهبود شرایط اقتصادی کشور بتوانیم گام‌های مثبتی را در راستای رسیدن به برنامه‌های توسعه‌ای تعیین شده مجموعه برداریم.

به انجام مسئولیت‌های اجتماعی پایبند هستیم

ابوالحسن‌پور در رابطه با تدابیر و اقداماتی شرکت سیمکات برای پیشگیری شیوع ویروس کرونا در واحدهای تولیدی خود اتخاذ کرده، عنوان کرد: در مقاطع زمانی حاد و حساس کرونایی، شرکت با تشکیل کمیته مقابله با شیوع ویروس کرونا و برگزاری جلسات مکرر در این خصوص، به این نتیجه رسید که با رعایت تمام پروتکل‌های تعیین شده از جانب ستاد ملی مبارزه با کرونا، تولید را مستمر و بدون تعطیلی ادامه دهد. قابل ذکر است که شرکت سیمکات در این دوران سخت کشور از ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود دست نکشیده و در این راستا، با تولید انبوه انواع سیم‌های ماسک صورت (تک سیم و دو سیم) به کمک مردم شتافته است و تا جایی که برای شرکت مقدور باشد در این امر کوتاهی نکرده و به مسئولیت خود پایبند خواهد بود.

عدم ثبات قیمت، مهم‌ترین چالش تولیدکنندگان

مدیر بازرگانی شرکت سیمکات در پایان به مشکلات موجود در صنعت تولید محصولات مسی اشاره کرد و یادآور شد: صنایع بزرگ و کوچک در تمام ادوار با مشکلات متعددی مواجه بودند و در دو سال اخیر این مشکلات به اوج خود رسیده است. مهم‌ترین چالش تولید در کشور عدم ثبات قیمت مواد اولیه به خصوص مس بوده که متاثر از دو مولفه نرخ ارز و قیمت جهانی مس است. قیمت مواد اولیه هر روز افزایش می‌یابد، مگر آنکه وزارت صمت و شرکت ملی مس در راستای تعدیل قیمت‌ها چاره‌ای بیندیشند و تخفیف‌هایی را ارائه دهند. مشکل بعدی، عدم استرداد ارزش افزوده حاصل از صادرات است و معضل سوم به مسائل سیاسی بین کشورها مربوط می‌شود که ضربه اصلی آن، اغلب عاید واحدهای صنعتی و تولیدی می‌شود. در این رابطه، می‌توان به بخشنامه‌ها و قوانین خلق‌الساعه سازمان و ارگان‌های مختلف دولتی ازجمله بانک مرکزی، دارایی و بیمه نیز اشاره کرد که به جای تسهیل در ارائه خدمات، روز به روز شرایط را برای قشر تولیدکننده سخت‌تر می‌کنند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=3217

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد