• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
مدیر بازاریابی و فروش شرکت فولاد آلیاژی ایران مطرح کرد

سهم ۳۰ درصدی صنعت خودرو از محصولات فولاد آلیاژی/ در زمینه میلگرد زنگ‌نزن به خودکفایی رسیدیم

  • کد خبر : 1401
  • 11 اسفند 1398 - 11:03
سهم ۳۰ درصدی صنعت خودرو از محصولات فولاد آلیاژی/ در زمینه میلگرد زنگ‌نزن به خودکفایی رسیدیم
مدیر بازاریابی و فروش شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: شرکت فولاد آلیاژی ایران طی 11 ماهه سال 98 حدود 405 هزار تن محصول به مشتریان عرضه کرد که این عدد تا پایان سال افزون بر 435 هزار تن خواهد شد. این موضوع نشان‌دهنده آن است که بالغ بر 26 هزار تن رشد در قیاس با سال 97، رقم خواهد زد. از این میزان سهم صنایع خودرویی بیش از 120 هزار تن یعنی حدود 30 درصد بوده و بدین معنی است که با توجه به میزان تولید این صنعت و رشدی که در نیم سال دوم برای تولید خودرو حاصل شد، مواد اولیه این صنعت، به موقع، از سوی شرکت فولاد آلیاژی ایران پشتیبانی بهینه شده است.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: شرکت فولاد آلیاژی ایران طی ۱۱ ماهه سال ۹۸ حدود ۴۰۵ هزار تن محصول به مشتریان عرضه کرد که این عدد تا پایان سال افزون بر ۴۳۵ هزار تن خواهد شد. این موضوع نشان‌دهنده آن است که بالغ بر ۲۶ هزار تن رشد در قیاس با سال ۹۷، رقم خواهد زد. از این میزان سهم صنایع خودرویی بیش از ۱۲۰ هزار تن یعنی حدود ۳۰ درصد بوده و بدین معنی است که با توجه به میزان تولید این صنعت و رشدی که در نیم سال دوم برای تولید خودرو حاصل شد، مواد اولیه این صنعت، به موقع، از سوی شرکت فولاد آلیاژی ایران پشتیبانی بهینه شده است.

سید رضا سیفتی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» اظهار داشت: با وجود آنکه شرکت فولاد آلیاژی در تامین مواد اولیه به ویژه شارژ آهنی و آهن اسفنجی طی چند ماهه اخیر با محدودیت‌هایی مواجه بوده است اما به هر نحو ممکن این مشکلات را مرتفع کرده و امید است پس از این نیز با همکاری شرکت‌های تامین‌کننده آهن اسفنجی و سازمان‌های مرتبط، شرایط پایداری در تامین شارژ آهنی میسر باشد.

وی افزود: شرکت فولاد آلیاژی ایران در زمینه تولید و عرضه فولادی‌های زنگ‌نزن در بخش مقاطع طویل، توانایی تولید انواع گریدهای این گروه فولادی را داشته و تاکنون نیز بخشی از نیاز کشور را در خصوص فولادهای ۳۰۴، ۳۱۶ و ۴۲۰ که بیشترین مصرف را دارند، به همراه سایر فولادهای زنگ‌نزن به فراخور نیاز و سفارش صنایع مختلف، تولید و عرضه کرده است.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت فولاد آلیاژی ایران اضافه کرد: خوشبختانه کیفیت میلگردهای زنگ‌نزن تولیدی این شرکت از محصولات وارداتی برندهای معتبر بالاتر بوده و گامی موثر در جهت خودکفایی کشور در این زمینه برداشته شده است. همچنین مقاطع گرد سنگین و سایر اشکال طویل این فولادها نیز توسط شرکت‌های فولاد اسفراین و آلیاژی اصفهان قابل تولید است.

سیفتی تاکید کرد: با افتخار می‌توان گفت که کشور در زمینه میلگردهای زنگ‌نزن به خودکفایی خوبی رسیده و شرایط برای استمرار تولید این فولادها میسر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه سایر اشکال فولادهای زنگ‌نزن نظیر وایر و ورق نیز امیدواریم تا با همکاری و توان شرکت‌های تولیدکننده داخلی، این امکان در جهت تولید ورق و کلاف زنگ‌نزن نیز برداشته شود تا شاهد کاهش سهم واردات بر روی این دسته از محصولات نیز باشیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=1401

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است