• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
مدیرعامل شرکت صنعت گستر سدید

سیاست‌گذاری‌های اقتصادی کشور، تولیدمحور نیست

  • کد خبر : 2193
  • 08 اردیبهشت 1400 - 13:34
سیاست‌گذاری‌های اقتصادی کشور، تولیدمحور نیست
مدیرعامل شرکت صنعت گستر سدید گفت: جهت‌گیری‌های اقتصادی به ویژه حوزه مالیات و تسهیلات بانکی در جهت حمایت از تولید نیست؛ در حالی که تنها تولید می‌تواند کشور را از بحران اقتصادی کنونی نجات دهد.

مدیرعامل شرکت صنعت گستر سدید گفت: جهت‌گیری‌های اقتصادی به ویژه حوزه مالیات و تسهیلات بانکی در جهت حمایت از تولید نیست؛ در حالی که تنها تولید می‌تواند کشور را از بحران اقتصادی کنونی نجات دهد.

سیروس کوهستانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» اظهار داشت: شرکت صنعت گستر سدید توسط پرس سرد تولید خود را انجام می‌دهد و به عبارت بهتر، روش تولید این شرکت فورج سرد یا آهنگری سرد است. ظرفیت تولید شرکت ما در حدود ۱۵ هزار تن در سال ارزیابی می‌شود و در حال حاضر با ۲۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنیم.

وی افزود: به طور کلی، فورجینگ فولادی با فرایند گرم کردن قطعه در کوره پیشگرم شناخته می‌شود و در این روش فولاد با گرم شدن قابلیت فرم‌دهی می‌یابد اما در شرکت ما فولاد به روش سرد فرم‌دهی می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنعت گستر سدید تاکید کرد: فورجینگ سرد و فورجینگ گرم، دو روش کاملا متفاوت تکنولوژیک برای تولید قطعه هستند که از نظر میزان مصرف انرژی، نوع فرایند، نوع ماشین‌آلات، نوع دانش فنی تولید و انواع محصولات با یکدیگر تفاوت دارند. ضمن اینکه نمی‌توان با روش فورجینگ گرم، محصولات فورجینگ سرد یا بالعکس را تولید کرد. چراکه طیف محصولات و کاربردهای آن‌ها با هم متفاوت هستند.

کوهستانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه قطعات و محصولاتی را می‌توان با فورج سرد تولید کرد، بیان کرد: در این روش می‌توان طیف بسیار وسیعی از قطعه را تولید کرد که شرکت ما عمدتا قطعات شاسی و زیربندی‌های خودرو را تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه شرکت صنعت گستر سدید روش فورجینگ گرم را کنار گذاشت و اکنون تمام خط تولید با فورجینگ سرد مشغول کار است، خاطرنشان کرد: روش فورجینگ گرم و این نوع صنعت در کشور ما جایگاه چندان مطلوبی ندارد و از فضای رقابتی خوبی برخوردار نیست. این در حالی است که روش فورجینگ سرد فضای رقابتی مناسب‌تری دارد.

مدیرعامل شرکت صنعت گستر سدید در خصوص مواد اولیه تولید این شرکت، تصریح کرد: ورق فولادی معمولی، مهم‌ترین ماده اولیه مورد استفاده در شرکت ما بوده و تامین‌کننده آن نیز شرکت فولاد مبارکه است. خوشبختانه در تامین مواد اولیه مشکلی نداریم و مشتریان ما تامین‌کننده ورق فولادی و سفارش‌دهنده آن برای ما هستند. این روش تولید و تامین مواد اولیه باعث شده است شرکت صنعت گستر سدید در تامین مواد اولیه خود دچار مشکل نباشد.

کوهستانی با اشاره به رکود در صنعت خودرو، عنوان کرد: صنعت خودرو مهم‌ترین مصرف‌کننده محصولات شرکت ما به شمار می‌رود اما رکود در این صنعت و عدم شکوفایی ظرفیت واقعی این صنعت باعث شده است شرکت صنعت گستر سدید تنها با ۲۰ درصد ظرفیت اسمی خود فعالیت کند و عملا ۸۰ درصد ظرفیت آن غیرفعال بماند.

وی مهم‌ترین چالش صنایع قطعه‌سازی را نقدینگی دانست و اظهار کرد: کمبود نقدینگی و رکود صنعت به شدت به فعالیت صنعت قطعه‌سازی کشور ضربه زده و این موارد چالش‌های اصلی پیش روی تولیدکنندگان هستند. در حالی که تولید در شرایط کنونی تنها راهکاری است که می‌تواند کشور را از بحران اقتصادی خارج کند، متاسفانه هیچ اراده‌ای برای درک تولیدکنندگان وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت صنعت گستر سدید اضافه کرد: بحث مالیات و روش‌های اخذ آن از واحدهای صنعتی کاملا غیر تولید محور است. واحدهای تولیدی باید بیشترین حجم مالیات را پرداخت کنند؛ این در حالی است که سایر بخش‌های اقتصادی چنین مالیات‌هایی را نمی‌پردازند. نکته تاسف‌بار دیگر این است که همه بانک‌ها ترجیح می‌دهند با تولیدکنندگان همکاری نکنند.

کوهستانی در پایان تاکید کرد: بخش‌های مالی، سرمایه‌ای و سیاست‌گذاری‌های اقتصادی به هیچ عنوان تولیدمحور نیستند و همین امر باعث می‌شود تا تولیدکنندگان در فعالیت خود با چالش مواجه شوند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2193

نوشته‌های مشابه

28فروردین
استقرار سیستم‌های مدیریت نوین در سیمیدکو
28فروردین
قیمت قلع به بالاترین میزان در «LME» رسید
در سایه افزایش تقاضای جهانی،

قیمت قلع به بالاترین میزان در «LME» رسید

28فروردین
هم‌پای تولیدکنندگان فولاد حرکت می‌کنیم
مدیرعامل شرکت صانع دیرگداز آذربایجان:

هم‌پای تولیدکنندگان فولاد حرکت می‌کنیم