• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
مدیرعامل شرکت لاک‌سیم در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»؛

سیم لاکی تضمین کننده کیفیت محصول نهایی است

  • کد خبر : 4305
  • 09 بهمن 1397 - 17:16
سیم لاکی تضمین کننده کیفیت محصول نهایی است
مدیرعامل شرکت لاک‌سیم گفت: به دلیل اینکه سیم‌لاکی یک محصول کاربردی است و به صورت مستقیم در ساخت انواع موتورها و ترانسفورماتورها به‌کاربرده می‌شود، قطع به‌یقین تفاوت کیفیت موتورها و ترانسفورماتورها در کیفیت سیم‌لاکی استفاده شده در آن است.
مدیرعامل شرکت لاک‌سیم گفت: به دلیل اینکه سیم‌لاکی یک محصول کاربردی است و به صورت مستقیم در ساخت انواع موتورها و ترانسفورماتورها به‌کاربرده می‌شود، قطع به‌یقین تفاوت کیفیت موتورها و ترانسفورماتورها در کیفیت سیم‌لاکی استفاده شده در آن است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، سعید مهدی زاد طالعی با بیان اینکه کیفیت محصول نهایی در میزان فروش تاثیر مستقیم دارد، اظهار داشت: هر کارخانه‌ای برای تولید سیم‌لاکی باید دانش ویژه‌ای داشته باشد و تفاوت کیفیت سیم‌لاکی‌های موجود در بازار نیز به دلیل تفاوت تکنولوژی دستگاه‌های تولیدی و دانش متخصصان آن مجموعه است، در غیر اینصورت می‌توان گفت لاک و هادی به‌کار رفته در تمامی سیم‌لاکی‌ها به لحاظ کیفیت یکسان هستند.

وی درخصوص معیار سنجش کیفیت سیم‌لاکی، افزود: معیار سنجش  کیفیت سیم‌لاکی، طول عمر موتور است، ما در مجموعه با آنالیزهایی که انجام می‌دهیم صحت، سلامت و طول عمر موتورها را می‌سنجیم و براساس نتایج به‌دست آمده از این آنالیزها برنامه‌ریزی می‌کنیم. اصل و اساس تفاوت سیم‌لاکی‌های موجود در بازار نیز همین سنجیدن طول عمر محصولات نهایی تولید شده با آن‌ها است. سیم‌لاکی نقش بسیار مهمی در ساختمان یک موتور دارد.

مدیرعامل شرکت لاک‌سیم با اشاره به اینکه از مفتول شرکت مس برای تولید سیم‌لاکی استفاده نمی‌شود، عنوان کرد: مفتول تولیدشده در شرکت مس برای تولید کابل مناسب است و به دلیل ضایعات زیاد، این مفتول‌ها کیفیت مورد نیاز تولید سیم‌لاکی را ندارد. در بحث هادی مس، کاتدهای مسی از شرکت مس خریداری شده و در دو شرکت «گیل‌راد» و «دنیای مس» به مفتول مورد نیاز در صنعت سیم‌لاکی تبدیل می‌شوند. در ساخت سیم‌لاکی از همین مفتول‌ها استفاده می‌شود، البته شرکت کوچکی با نام «افق البرز» نیز مفتول مس تولید می‌کند، اما عمده مس مصرفی شرکت‌های تولیدکننده سیم‌لاکی را همان دو شرکت مذکور تامین می‌کنند.

طالعی درخصوص سهام شرکت «گیل‌راد» توضیح داد: ۷۵ درصد سهام شرکت «گیل‌راد» برای لاک‌سیم است و مفتول‌های استفاده شده در سیم‌لاکی «لاک‌سیم» مستقیما از این شرکت تامین می‌شود. البته دوشرکت «گیل‌راد» و «دنیای مس» هر هفته یکشنبه‌ها کاتد مورد نیاز خود را از طریق بورس از شرکت مس خریداری می‌کنند.

وی کیفیت محصول را ضامن مطرح شدن برند دانست و گفت: یکی از دلایل مطرح بودن برند ما در بازار این است که تمامی محصولات ساخته شده با سیم‌لاکی «لاک‌سیم» از آزمایش‌های متعدد کارخانجات مختلف سربلند بیرون می‌آیند و برای سازندگان موتور بهتر است که علی‌رغم قیمت بالاتر از سیم‌لاکی‌های تولیدی ما استفاده کنند، زیرا سیم‌لاکی تولیدی ما آزمایش خود را پس داده است و توانسته اطمینان مشتریان را جذب کند.

مدیرعامل شرکت لاک‌سیم دررابطه با برندهای مطرح در ایران، تصریح کرد: لاک‌سیم، راما، سیم‌لاکی فارس، پایش و زاگرس از جمله برندهای مطرحی هستند که در حوزه سیم‌لاکی فعالیت می‌کنند. وضعیت بازار برای ما به‌خاطر میزان فروش بالایی که داریم مساعد است. در پامنار دو نماینده فروش داریم که بسیار خوب فعالیت می‌کنند. البته به دلیل اینکه در فصل زمستان هستیم در روزهای اخیر، فروش سیم‌لاکی کاهش داشته است، اما با شروع فصل‌های گرم وافزایش تولید کولرسازها، استفاده از سیم‌لاکی نیز افزایش می‌یابد. البته سیم‌لاکی تنها در تولید موتور استفاده نمی‌شود بلکه برای تعمیرات نیز از سیم‌لاکی استفاده می‌کنند پس با آمدن تابستان و استفاده مردم از کولر، فروش سیم‌لاکی نیز افزایش می‌یابد.

طالعی گفت: برای اینکه بدانیم یک مجموعه تا چه اندازه موفق بوده است باید به سراغ مصرف‌کنندگان بزرگی چون ایران ترانسفو رفت و از آن‌ها در رابطه با کیفیت سیم‌لاکی‌های موجود در بازار پرس‌وجو کرد. پس از این پرس‌وجو می‌توان به راحتی متوجه شد که چه برندی در بازار مطرح‌تر است و سیم با کیفیت‌تری تولید می‌کند.

وی عنوان کرد: شرکت‌های ترانسفورماتورساز و موتورساز با ارگان‌های مختلفی همکاری می‌کنند، آن‌ها برای وزارت‌خانه‌ها ترانسفور تولید می‌کنند که در ساخت این ترانسفورماتورها از سیم‌لاکی تخت استفاده می‌شود، آن‌ها سیم‌های مصرفی خود را ازتمام شرکت‌ها تهیه کرده و به‌راحتی می‌توانند بگویند که از محصولات کدام شرکت راضی هستند.

مدیرعامل شرکت لاک‌سیم درخصوص سوء‌استفاده‌های احتمالی از برندهای مطرح، بیان کرد: حدودا ۱۰ سال پیش شرکتی اقدام به بسته‌بندی و عرضه محصولات بی کیفیت خود با آرم و مشخصات لاک‌سیم کرده بود که با شناسایی این واحد متخلف جلوی این سوء‌استفاده گرفته شد، در حال حاضر تمامی محصولات ارسالی شرکت لاک‌سیم به سراسر کشور دارای بارکد و قابل ردیابی و پیگیری هستند. به همین دلیل جلوی برخی سوء‌استفاده‌ها گرفته شده است و از طریق همین بارکدها می‌توان از اصل بودن محصول مطمئن شد.

طالعی در پایان گفت: در بحث صادرات نیز گام‌های خوبی برداشته شده و بازارهای خوبی را جذب کرده‌ایم، با وجود تصمیمات دولت درخصوص تعهد برگشت ارز صادراتی و معضلات ناشی از این تصمیم، میزان صادرات کاهش داشته، اما خوشبختانه میزان صادرات ما کاهش چشم‌گیری نداشته است.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=4305
  • نویسنده : فرزانه عزتی

نوشته‌های مشابه

01اردیبهشت
آلومینیوم دو هزار و ۶۵۰ دلار قیمت‌گذاری شد
01اردیبهشت
قیمت مس به ۹ هزار و ۷۴۹ دلار رسید
29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند