• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

شرکت «Cordoba Minerals» نیمی از سهام پروژه مس خود را فروخت

  • کد خبر : 10755
  • 02 بهمن 1401 - 16:16
شرکت «Cordoba Minerals» نیمی از سهام پروژه مس خود را فروخت
شرکت «Cordoba Minerals» در روز پنج‌شنبه هشتم دسامبر 2022 اعلام کرد که با مدیریت شرکت «JCHX» وارد یک توافق استراتژیک شده است تا به‌ طور مشترک پروژه مس، طلا و نقره کانسار آلاکران در کلمبیا را توسعه دهند.

شرکت «Cordoba Minerals» در روز پنج‌شنبه هشتم دسامبر ۲۰۲۲ اعلام کرد که با مدیریت شرکت «JCHX» وارد یک توافق استراتژیک شده است تا به‌ طور مشترک پروژه مس، طلا و نقره کانسار آلاکران در کلمبیا را توسعه دهند. «JCHX» یک شرکت معدنی پیشرو در چین است و در حال حاضر یکی از سهام‌داران شرکت «Cordoba Minerals» به شمار می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به‌نقل از سایت «Mining.com»، به عنوان بخشی از این قرارداد، شرکت «JCHX» نیمی از سهام مالکیتی پروژه آلاکران را به مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار خریداری خواهد کرد و پرداخت این مبلغ در سه قسط انجام خواهد شد.

اولین مبلغ معادل ۴۰ میلیون دلار نقد پس از عقد قرارداد است که انتظار می‌رود تا پایان سه ماهه اول ۲۰۲۳ انجام شود. دومین مبلغ معادل ۴۰ میلیون دلار نقد پس از تکمیل مطالعه امکان‌سنجی برای پروژه آلاکران و ارائه ارزیابی پیامدهای زیست‌محیطی پروژه «EIA» پرداخت خواهد شد. سومین مبلغ معادل ۲۰ میلیون دلار نقد پس از اخذ تاییدیه ارزیابی پیامدهای زیست‌محیطی که باید ظرف دو سال انجام شود، پرداخت خواهد شد.

شرکت «JCHX» معادل ۱۰ میلیون دلار پیش‌پرداخت در قالب وام کارگشایی را به صورت نقدی به شرکت «Cordoba Minerals» پرداخت خواهد کرد و انتظار می‌رود تا قبل از پایان دسامبر ۲۰۲۲ و پس از امضای توافق‌نامه‌ها، این مبلغ در قالب سرمایه‌گذاری جهت توسعه پروژه آلاکران استفاده شود.

شرکت «Cordoba Minerals» برای اولین بار در نوامبر ۲۰۱۹ ارتباط استراتژیک خود با شرکت «JCHX» را اعلام کرد. هم‌زمان شرکت «JCHX» سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیون دلار کانادا را برای خریداری ۱۹٫۹ درصد از سهام شرکت «Cordoba Minerals» انجام داد. طبق این توافق‌نامه جدید هر دوی این شرکت‌ها شرکای سرمایه‌گذار مشترک در پروژه آلاکران خواهند بود. لازم به ذکر است که این شرکت در ژوئن ۲۰۲۰ مدیریت پروژه آلاکران را برعهده گرفت.

سارا آرمسترانگ مونتویا، مدیر عامل شرکت «Cordoba Minerals» در بیانیه‌ای اعلام کرد هنگامی که صحبت از یافتن شریک پروژه آلاکران شد، با اعتمادی که شرکت «JCHX» به شرکت «Cordoba Minerals» داشت، تصمیم به امضای چنین توافق‌نامه‌ای میان این شرکت‌ها گرفته شد.

با توجه به تخصص شرکت «JCHX» در حوزه معدنی و ساخت‌وساز و با توجه به شناخت کافی که از تجربه شرکت «JCHX» وجود داشت، شرکت این شرکت پذیرفت تا در قالب یک توافق‌نامه به توسعه معدن آلاکران به شرکت «Cordoba Minerals» کمک کند.

پروژه آلاکران که در ۳۹۰ کیلومتری شمال غربی شهر بوگوتا و ۱۶۰ کیلومتری شمال شهر مدلین قرار دارد، در آینده نزدیک به بزرگ‌ترین معدن مس در کلمبیا تبدیل خواهد شد. در سال ۲۰۱۸، کانسار آلاکران توسط دولت کلمبیا به عنوان پروژه ملی اعلام شد که نشان‌دهنده اولویت بسیار بالای آن برای این کشور است.

طبق یک مطالعه امکان‌سنجی اولیه مستقل که گزارش آن در اوایل سال ۲۰۲۲ منتشر شد، ارزش خالص فعلی پروژه آلاکران پس از کسر مالیات ۸ درصدی به حدود ۴۱۵٫۱ میلیون دلار و نرخ بازده داخلی ۲۵٫۴ درصدی با دوره بازپرداخت ۲٫۹ ساله رسید. همچنین هزینه سرمایه اولیه این پروژه حدود ۴۳۴٫۹ میلیون دلار برآورد شد.

تجزیه‌وتحلیل صورت‌حساب‌های مالی نشان می‌دهد که ۶۰ درصد از هزینه سرمایه اولیه می‌تواند از طریق وام تامین شود. این امر متوسط میزان بازده سالانه پس از کسر مالیات ۲۷٫۲ درصدی را بهبود می‌بخشد اما به طور جزئی ارزش خالص فعلی پروژه را به ۳۹۴٫۵ میلیون دلار کاهش می‌دهد.

در طول عمر تخمین ۱۳ ساله معدن آلاکران، این معدن دارای میانگین تولید سالانه ۶۸٫۸ میلیون پوند مس، ۵۵ هزار اونس طلا و ۳۸۶ هزار اونس نقره و امکان فرآوری ۲۲ هزار تن سنگ معدن در روز است.

انتظار می‌رود معدن آلاکران شرایط را برای کسب ۱۹۰٫۴ میلیون دلار درآمد بر بهره مالکانه به اضافه ۵۱۴٫۲ میلیون دلار عایدی مالیات بر درآمد به منظور حمایت از برنامه‌های دولتی و اجتماعی در کلمبیا و جوامع محلی فراهم کند.

شرکت «Cordoba Minerals» در حال حاضر توسعه پروژه را از طریق حفاری طبق مرحله امکان‌سنجی پیش می‌برد. تا به امروز، کمپین حفاری ۲۰۲۲ بر کانی مس و طلا با عیار بالا در ذخایر کانسار آلاکران و تایید این همبستگی ایجاد شده بر طبق مدل محرمانگی پیشرو در اتحادیه اروپا تاکید دارد.

به علاوه، برآورد کلی از ذخایر این کانسار پس از به‌روز‌رسانی و تکمیل برنامه حفاری ۲۰ هزار متری فعلی انجام خواهد شد.

سهام شرکت «Cordoba Minerals» بعد از توافق با شرکت «JCHX» در تاریخ هشتم دسامبر ۲۰۲۲، حدود ۲۷٫۵ درصد افزایش یافت. همچنین ارزش جاری سرمایه بازار این شرکت به حدود ۴۴٫۶ میلیون دلار کانادا افزایش یافت.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=10755

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.