• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

شرکت «Li-Cycle» به دنبال افزایش بیشتر تولید

  • کد خبر : 19520
  • 02 خرداد 1402 - 15:08
شرکت «Li-Cycle» به دنبال افزایش بیشتر تولید
شرکت «Li-Cycle»  مقدار تولید از بازیافت فلزات موجود در باتری‌های مصرف شده و دور ریختنی خود را در سه ماهه اول سال 2023 بیش از دو برابر افزایش داد.

شرکت «Li-Cycle»  مقدار تولید از بازیافت فلزات موجود در باتری‌های مصرف شده و دور ریختنی خود را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ بیش از دو برابر افزایش داد. این افزایش تولید به دلیل بازیافت باتری خودروهای الکتریکی مبتنی بر انرژی‌های نوی این شرکت توسط سیستم فرآوری فلزات موجود در انواع باتری‌ها در ایالات متحده آمریکا بود.

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، دبی سیمپسون، مدیر ارشد مالی شرکت «Li-Cycle» در روز دوشنبه ۱۵ می ۲۰۲۳ اعلام کرد که این شرکت حدود یک هزار و ۸۵۳ تن فلزات موجود در باتری‌های مصرف شده و دور ریختنی را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ بازیافت و تولید کرده است که بیش از دو برابر حجم ۷۰۲ تنی بازیافت و  تولیدشده در سه ماهه مشابه سال ۲۰۲۲ است.

وی افزود: این بازیافت با استفاده از سیستم فرآوری فلزات موجود در انواع باتری‌ها این شرکت در ایالت‌های آریزونا، آلاباما و نیویورک انجام شد.

افزایش مقدار تولید و همچنین افزایش مشتریان جدید به این شرکت کمک کرد تا بتواند فلزات موجود در باتری‌های مصرف شده و دور ریختنی بیشتری را بازیافت و به فروش برساند. این شرکت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، حدود ۸۸۱ تن از این فلزات بازیافتی را به فروش رساند که نسبت به حجم ۷۷۴ تنی بازیافت شده در سال ۲۰۲۲، حدود ۱۳٫۸۲ درصد افزایش داشت.

سیمپسون مطرح کرد: در حال حاضر و در کوتاه‌مدت، این شرکت فلزات موجود در باتری‌های مصرف شده و دور ریختنی بازیافت شده را فقط تحت قرارداد تولید و به فروش می‌رساند.

وی در ادامه تاکید کرد: هدف میان‌مدت تا بلندمدت این شرکت، بازیافت و تولید انبوه فلزات موجود در باتری‌های مصرف شده و دور ریختنی به منظور تامین مواد اولیه مرکز تولید باتری این شرکت واقع در شهر روچستر در ایالت نیویورک است. استفاده از فلزات بازیافت شده‌ای همچون لیتیوم، کبالت و نیکل به منظور تولید باتری‌ها، موجب کاهش قابل‌ توجه ریسک‌های عملیاتی خواهد شد.

به گفته سیمپسون، مرکز بازیافت روچستر به عنوان مرکز استفاده از سیستم فرآوری فلزات موجود در انواع باتری‌ها، قرار است در اواخر سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شرکت «Li-Cycle» قصد دارد از همین استراتژی راه‌اندازی مرکز استفاده از سیستم فرآوری فلزات موجود در انواع باتری‌ها در اروپا استفاده کند. اوایل ماه می ۲۰۲۳، این شرکت اعلام کرد که با شرکت «Glencore» یاداشت تفاهمی را امضا کرده است تا یک مرکز جدید در ایتالیا با سه سیستم فرآوری فلزات موجود در انواع باتری‌ها در کشورهای زیر راه‌اندازی کند:

  • کشور آلمان با ظرفیت فرآوری ۳۰ هزار تن در سال؛ خط اول تولید و بازیافت این سیستم در اواسط سال ۲۰۲۳ و خط دوم آن در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به بهره‌برداری خواهد رسید.
  • کشور فرانسه با ظرفیت فرآوری ۱۰ هزار تن در سال؛ انتظار می‌رود خط تولید و بازیافت اصلی این سیستم در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به بهره‌برداری برسد.
  • کشور نروژ با ظرفیت فرآوری ۱۰ هزار تن در سال؛ پیش‌بینی می‌شود راه‌اندازی این سیستم در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به پایان برسد.

زیان خالص شرکت «Li-Cycle» در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، به ۳۹٫۴ میلیون دلار رسید که نسبت به زیان خالص ۱۰٫۱ میلیون دلاری این شرکت در سه ماهه مشابه سال ۲۰۲۲ افزایش پیدا کرده است. به گفته سیمپسون، میزان درآمد این شرکت از هشت میلیون دلار در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، به ۳٫۶ میلیون دلار در سه ماهه مشابه در سال ۲۰۲۳ رسید که تا حدی ناشی از کاهش قیمت‌های نیکل و کبالت بود.

طبق گفته سیمپسون، این شرکت قصد دارد در اواسط سال ۲۰۲۳ به لطف قانون کاهش تورم ایالات متحده آمریکا، وام ۳۷۵ میلیون دلاری از وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا دریافت کند. شرکت «Li-Cycle» اعلام کرد که اخیرا قراردادی با شرکت «VinES»، بزرگ‌ترین تولیدکننده باتری در ویتنام در ماه نوامبر ۲۰۲۲ امضا کرده است.

شرکت «Li-Cycle» اعلام کرد که بر اساس این قرارداد، احتمالا یک مرکز دارای سیستم فرآوری فلزات موجود در انواع باتری‌ها در نزدیکی واحد تولید شرکت «VinES» راه‌اندازی خواهد شد.

انتظار می‌رود تصمیم‌گیری درباره مبلغ سرمایه‌گذاری در مورد راه‌اندازی این سیستم در سال ۲۰۲۵ انجام شود. در این مدت و تا آن زمان، شرکت «Li-Cycle» مواد بازیافتی مورد نیاز شرکت «VinES»  را با استفاده از سیستم فرآوری فلزات موجود در انواع باتری‌های شرکت «Li-Cycle» مستقر در آمریکای شمالی فرآوری خواهد کرد.

موسسه «Fastmarkets»، در پاسخ به تمایل بیشتر بازار به استفاده از مواد اولیه موجود در باتری‌های بازیافتی، پیشنهاد کرد که ارزیابی هفتگی قیمت شاخص‌های سودآوری بازیافت فلزات موجود در باتری‌های مصرف شده و دور ریختنی را در بازار کره‌جنوبی از اواسط می ۲۰۲۳ آغاز کند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=19520

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.