• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

شرکت «Putailai» به دنبال ساخت واحد تولید آند در سوئد

  • کد خبر : 19951
  • 07 خرداد 1402 - 14:35
شرکت «Putailai» به دنبال ساخت واحد تولید آند در سوئد
شرکت «Putailai» یکی از تولیدکنندگان عمده آند در چین اعلام کرد که قصد دارد 1.5 میلیارد دلار (15.7 میلیارد کرون) در شرکت «Zichen Technology (Sweden) AB» برای ساخت بزرگ‌ترین کارخانه اروپا به منظور تولید آند در شهر ساندسوال در مرکز سوئد سرمایه‌گذاری کند.

شرکت «Putailai» یکی از تولیدکنندگان عمده آند در چین اعلام کرد که قصد دارد ۱٫۵ میلیارد دلار (۱۵٫۷ میلیارد کرون) در شرکت «Zichen Technology (Sweden) AB» برای ساخت بزرگ‌ترین کارخانه اروپا به منظور تولید آند در شهر ساندسوال در مرکز سوئد سرمایه‌گذاری کند.

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، شرکت «Zichen Technology (Sweden) AB» در اوایل ماه می ۲۰۲۳ اعلام کرد که تاسیسات جدید این شرکت فرصتی را برای استفاده از برق مبتنی بر انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور سوئد فراهم می‌کند.

این پروژه با هدف ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن مواد آند با حداکثر سرمایه‌گذاری ۱٫۵ میلیارد دلاری اجرایی شده است. همچنین این پروژه یکی از چندین پروژه‌ای است که به منظور ایجاد زنجیره تامین مواد اولیه به‌کار رفته در تولید باتری در بازارهای بزرگ خارج از چین مانند اروپا، ایالات متحده آمریکا و دیگر بازارها اجرایی می‌شود. اروپا و دیگر بازارهای خارج از چین، بخش مهمی از تقاضای جهانی برای خودروهای مبتنی بر انرژی‌های نو محسوب می‌شوند.

شرکت «Zichen Technology (Sweden) AB» اعلام کرد که در این شرکت، واحد تولید آند به منظور پاسخگویی بهتر به حجم تقاضای صنایع پایین‌دستی در قاره اروپا راه‌اندازی می‌شود.

نمایندگان موسسه «Fastmarkets» ضمن شرکت در کنفرانس مواد اولیه مورد استفاده در تولید باتری در قاره آسیا که از اول تا سوم ماه می ۲۰۲۳ برگزار شد، به نگرانی‌های شاخص محیطی، اجتماعی و حاکمیتی اشاره کردند. آن‌ها اعلام کردند که علی‌رغم ضعف فعلی در صنعت جهانی گرافیت، فعالان بازار عمدتا دیدگاه‌های مثبتی نسبت به توسعه بلندمدت زیرساخت‌های تولید آند گرافیتی و بومی‌سازی آن با توجه به نیازهای تولیدکنندگان تجهیزات اصلی (OEMs) برای تنوع‌بخشی به منابع مواد اولیه و تاثیرگذاری مسائل ژئوپلیتیکی در کشورهایی به جز چین دارند.

ارزیابی هفتگی موسسه «Fastmarkets» برای گرافیت لایه‌ای با خلوص کربن ۹۴ درصد، مش منفی ۱۰۰ با شرط تحویل کالا به بنادر چین و تقبل هزینه ارسال توسط فروشنده، قیمت ۶۷۰ تا ۷۲۰ دلار در هر تن در روز پنجشنبه ۱۲ می ۲۰۲۳ را نشان داد که ۱۶٫۲۶ درصد کاهش را از ابتدای سال تجربه کرد.

در همین حال، ارزیابی موسسه «Fastmarkets» برای گرافیت کروی با خلوص کربن ۹۹٫۵ درصد، در حجم ۱۵ میکرون با شرط تحویل کالا به بنادر چین و تقبل هزینه ارسال توسط فروشنده، قیمت دو هزار و ۲۰۰ تا دو هزار و ۵۰۰ دلار در هر تن در همان روز را نشان داد که نسبت به ابتدای سال ۲۰۲۳، حدود ۱۱٫۳۲ درصد کاهش داشت.

دیوید کریستنسن، مدیر اجرایی شرکت «Renascor Resources» این روند کاهشی قیمت گرافیت در بازار را آرامش قبل از طوفان توصیف کرد و گفت: کاهش قیمت گرافیت در چندین ماه گذشته، یک پدیده‌ای چرخشی و نوسانی در بازار تلقی می‌شود. بخشی از این ضعف در بازار گرافیت به دلیل سرمایه‌گذاری قابل‌ توجه در ظرفیت تولید در صنایع میان‌دستی است که با توسعه زیرساخت‌ها و به تبع آن حجم تقاضای صنایع بالادستی مطابقت ندارد.

وی افزود: در حال حاضر قیمت گرافیت روند نزولی به خود گرفته است اما فعالان بازار معتقدند که چشم‌انداز میان‌مدت و بلند‌مدت برای این ماده روشن خواهد بود.

به گفته برخی منابع مطلع از وضعیت بازار، انتظارات خوش‌بینانه برای حجم تقاضای بلندمدت برای باتری‌های لیتیوم‌یونی و عوامل ژئوپلیتیکی مانند قانون کاهش تورم ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد که فعالان صنعت در سطح جهان به سمت تامین مواد اولیه برای تولید گرافیت از منابع متنوع تمایل پیدا کرده‌اند.

در حال حاضر بیشترین عرضه گرافیت از مبدا چین صورت می‌گیرد. بر همین اساس نیاز قابل‌ توجهی به ایجاد تنوع و بومی‌سازی در عرضه گرافیت در آمریکای شمالی و اروپا وجود دارد؛ چراکه راه‌اندازی واحدهای مربوط به تولید گرافیت در این مناطق طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش نمی‌رود.

ویل آدامز، رئیس بخش تحقیقات فلزات پایه و باتری در موسسه «Fastmarkets» اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود که حجم تقاضا برای استفاده از گرافیت طبیعی افزایش یابد. به علاوه در این روند پیش‌بینی ‌عواملی چون هزینه و شاخص محیطی، اجتماعی و حاکمیتی لحاظ شده است.

بر اساس ارزیابی‌های موسسه «Fastmarkets»، سه میلیون تن ظرفیت جدید گرافیت طبیعی از طریق راه‌اندازی حدود ۹۰ پروژه مربوطه تا سال ۲۰۳۳ تامین خواهد شد.

در رابطه با ظرفیت تولید آند، بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته تیم تحقیقاتی موسسه «Fastmarkets»، انتظار می‌رود که ظرفیت‌های نو در کشورهایی جدید مانند ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، فنلاند، فرانسه، آلمان، نروژ، لهستان و سوئد تا سال ۲۰۲۵ راه‌اندازی می‌شود.

چالش‌های پیش رو برای زنجیره‌های تامین جدید گرافیت

به گفته برخی منابع مطلع، با در نظر گرفتن ارائه چشم‌انداز مثبت برای باتری‌های لیتیوم‌یونی از سوی اکثر فعالان بازار، همچنان ایجاد زنجیره‌های تامین جدید با چالش‌های متعددی مواجه است. در همین رابطه، چالش اول تامین هزینه مالی مورد نیاز برای ساخت تاسیسات جدید خواهد بود.

ویکرام هاندا، مدیر عامل شرکت «Epsilon Carbon» طی یک کنفرانس برگزار شده در رابطه با گرافیت بیان کرد: اگر ایجاد تاسیسات جدید مطابق با قوانین کاهش تورم آمریکا پیش رود، شکاف عرضه برای گرافیت به وجود خواهد آمد!

وی در ادامه افزود: این شرکت به دنبال ساخت یک تاسیسات تولید آند در ایالات متحده آمریکا است. در همین راستا سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام شده و بعد از دریافت مجوزهای لازم، ساخت این تاسیسات آغاز خواهد شد و به نظر می‌رسد که ساخت آن حدود ۱۸ تا ۲۰ ماه به طول بینجامد.

به گفته کریستنسن، شرکت‌های معدنی تازه تاسیس‌تر با چالش‌های بسیار سخت‌تری برای دریافت منابع مالی در قالب دارایی خالص یا تامین مالی از طریق انتشار اوراق بدهی مواجه هستند. ضمن اینکه هدایت تمرکز به سمت صنایع پایین‌دستی، می‌تواند مشتریان دست به نقدتری را جذب این صنایع کند.

وی در ادامه اظهار داشت که علاوه بر موضوع تامین مالی، نگرانی‌هایی در رابطه با شاخص محیطی، اجتماعی و حاکمیتی و چالش‌های مرتبط با فناوری به منظور تامین حجم تقاضای تولیدکنندگان باتری‌ها در صنایع پایین‌دستی وجود دارد.

ویکرام هاندا مطرح کرد: به نظر می‌رسد میان داشتن دانش عمیق از عملکرد سلول باتری‌ها و پارامترهایی که با آن می‌توان ظرفیت و سرعت شارژ باتری‌ها را افزایش داد و بومی‌سازی این فناوری در خاک آمریکا چالشی وجود دارد.

وی در ادامه به تقاضای مشتریان در رابطه با داشتن دانش عمیق از عملکرد سلول باتری‌ها و افزایش ظرفیت و سرعت شارژ آن‌ها اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون مشتریان به دنبال محصولات سفارشی‌سازی شده هستند.

همچنین تولیدکنندگان در خارج از چین به دنبال دستیابی به راه‌هایی جدیدتر به منظور کاهش دی‌اکسید کربن تولیدی هستند. این مسئله می‌تواند یک مزیت برای محصولات تولیدی در خارج از چین با توجه به هزینه‌های نسبتا بالاتر آن باشد.

شرکت «Epsilon Carbon» به عنوان یک تولیدکننده آند مستقر در هند، اعلام کرد که این شرکت از روش گرمایی برای پالایش و گرافیت‌زایی مواد آند استفاده می‌کند. از سوی دیگر، شرکت «Renascor Resources» تولیدکننده گرافیت کروی مستقر در استرالیا، از فرایند پالایش بدون اسید هیدروفلوریک استفاده می‌کند و در نتیجه تولیدات آن سازگار با محیط‌زیست است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=19951

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.