• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

شناسایی ۲۲ محدوده امیدبخش در فارس

  • کد خبر : 9386
  • 15 دی 1401 - 9:06
شناسایی ۲۲ محدوده امیدبخش در فارس
رئیس هیئت عامل ایمیدرو از شناسایی 22 محدوده امیدبخش به مساحت یک هزار کیلومتر مربع از 17 هزار کیلومتر مربع پهنه در شمال و شمال شرق استان فارس توسط ایمیدرو خبر داد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو از شناسایی ۲۲ محدوده امیدبخش به مساحت یک هزار کیلومتر مربع از ۱۷ هزار کیلومتر مربع پهنه در شمال و شمال شرق استان فارس توسط ایمیدرو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه‌الله جعفری در نشست با نماینده ولی فقیه در استان فارس، بیان کرد: در راستای اجرای سیاست‌های توسعه ایمیدرو مبنی بر گسترش اکتشافات در نقاط مختلف کشور، پهنه‌ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر‌ مربع در شمال و شمال شرق فارس اکتشاف شد که این اقدام منجر به شناسایی ۲۲ محدوده امیدبخش در یک هزار کیلومتر مربع شده است. همچنین با اکتشافات صورت گرفته، محدوده دیگری شناسایی شده که دارای ذخایر فسفات و بوکسیت است.

وی با بیان اینکه توسعه اکتشافات و زیرساخت‌ها در این استان ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: با توجه به پتانسیل فلزی شمال استان فارس، پیش‌بینی می‌شود این منطقه دارای ذخایر آهن و مس باشد که باید زیرساخت‌های استفاده از این ظرفیت را فراهم کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اقدامات ایمیدرو در تامین زیرساخت‌های معدن و صنایع معدنی، مطرح کرد: تامین انرژی پایدار از اولویت‌های ایمیدرو و شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه به شمار می‌رود و در این زمینه، راهبری پروژه‌های بزرگی همچون انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به صنایع استان‌ها، احداث واحدهای نیروگاهی به جهت تامین برق و برنامه‌ریزی برای تامین گاز صنایع معدنی عملیاتی شده است.

جعفری ادامه داد: در این پروژه ملی، عملیات اجرایی انتقال آب از منطقه پارسیان به فارس آغاز شده است که راه‌اندازی آن می‌تواند آب صنایع این استان را تامین کند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های ایمیدرو در استان فارس، اظهار کرد: احداث واحد آهن اسفنجی نی‌ریز و برنامه برای راه‌اندازی واحد فولادسازی آن، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی لامرد، احداث مدرن‌ترین خط تولید شمش آلومینیوم سالکو و سرمایه‌گذاری در واحدهای تولید الکترود کازرون، سیانید سدیم، گندله‌سازی کوار و آهک هیدراته داراب، از دیگر سرمایه‌گذاری این سازمان در فارس به شمار می‌رود.

در ادامه این نشست لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس نیز تصریح کرد: با توجه ماموریت‌های توسعه‌ای ایمیدرو، این سازمان در تامین زیرساخت‌های استان می‌تواند نقش‌آفرین باشد.

وی ضمن قدردانی از اقدامات ایمیدرو در استان فارس، یادآور شد: با توجه به وجود ذخایر معدنی در استان، توسعه اکتشافات و استخراج از اهمیت بالایی برخوردار بوده که این مهم در نقاط مختلف فارس توسط ایمیدرو در حال اجرا است.

دژکام خاطرنشان کرد: استان فارس به جهت تسهیل در اتصال به مسیرهای ترانزیت، در حوزه زیرساخت نیاز به توسعه حمل‌و‌نقل ریلی دارد که این مهم باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=9386

نوشته‌های مشابه

07فروردین
سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است
از زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده تاکنون،

سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است

28اسفند
بورس سبزپوش به تعطیلات رفت
در پایان سال 1402،

بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.