• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
مدیر کارخانه احیا شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر عنوان کرد

شکسته شدن رکورد تولید روزانه در شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر/ جهش تولید در توسعه آهن و فولاد گل گهر محقق می‌شود

  • کد خبر : 1953
  • 26 آذر 1399 - 17:27
شکسته شدن رکورد تولید روزانه در شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر/ جهش تولید در توسعه آهن و فولاد گل گهر محقق می‌شود
مدیر کارخانه احیا شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر گفت: رکورد روزانه واحد مگامدول کوثر در ‌آبان ماه، 10 بار و در آذر ماه، چهار بار شکسته شد؛ به طوری که آخرین رکورد روزانه پنج هزار و 378 تن معادل 224 تن در هر ساعت بوده است

مدیر کارخانه احیا شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر گفت: رکورد روزانه واحد مگامدول کوثر در ‌آبان ماه، ۱۰ بار و در آذر ماه، چهار بار شکسته شد؛ به طوری که آخرین رکورد روزانه پنج هزار و ۳۷۸ تن معادل ۲۲۴ تن در هر ساعت بوده است

حمزه ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» به دو مگامدول آهن اسفنجی این شرکت با نام‌های گوهر و کوثر اشاره کرد که تا پایان آبان ماه رشد ۸ درصدی تولید آهن اسفنجی نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته به ثبت رسید.

وی تحقق این مهم را ناشی از اجرای توقف سالیانه بزرگ و با کیفیت در این مجموعه برشمرد و افزود: انجام این تعمیرات ارتقای شاخص‌های آماده به کاری، عملکردی و نرخ کیفی را به دنبال داشته است.

مدیر کارخانه احیا شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر بیان داشت: این در حالی است که ظرفیت اسمی مجموعه ۲۱۲.۵ تن در هر ساعت است و این آمار به نوعی یک رکورد جهانی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هرچند در این تعمیرات سالیانه تغییر فناوری بنیادین نداشتیم اما از طریق اجرای اصلاحاتی که در سیستم نظام پیشنهادات مصوب شده بود منجر به خلق رکوردهای امسال شد.

ایزدی ادامه داد: ‌با تداوم روند فعلی تولید می‌توانیم امیدوار به کسب رکوردهای جدیدتر در سال جاری و تحقق شعار جهش تولید شویم.

ارتقای بومی‌سازی

مدیر کارخانه احیا شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر در ادامه به تلاش‌های انجام شده در این مجموعه برای بومی‌سازی برخی قطعات و تجهیزات اشاره کرد و گفت: با اعتماد به شرکت‌های داخلی به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان، برای نخستین بار از الکتروموتور و کمپرسورهای تولیدی شرکت‌های داخلی استفاده و از این طریق، بخشی از فشارهای تحریم‌ها کاسته شد.

وی تصریح کرد:‌ مجموع این تلاش‌ها صرفه‌جویی ارزی دو میلیون یورویی را در هشت ماهه امسال برای شرکت به دنبال داشته است.

ایزدی یادآور شد:‌ یکی از اهم اقداماتی که در این راستا انجام شده بومی‌سازی تعمیرات و همچنین ساخت یکی از مهم‌ترین کمپرسورهای تولیدی این شرکت بوده است. این کمپرسور ساخت شرکت کوبه استیل ژاپن بوده که پس از تحریم‌ها ارتباط خود را با شرکت قطع کردند، اما با اعتماد به تولیدکنندگان داخلی توانستیم از واردات آن بی‌نیاز شویم.

وی تاکید کرد:‌ این موضوع و سایر موضوعات مشابه آن در بحث داخلی‌سازی می‌تواند به تقویت برندینگ و همچنین جلوگیری از خروج ارز از کشور و افزایش سودآوری شرکت بینجامد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=1953

نوشته‌های مشابه

04اردیبهشت
قیمت سرب ۰٫۶ درصد کاهش یافت
هم‌زمان با افزایش موجودی در «LME»،

قیمت سرب ۰٫۶ درصد کاهش یافت

04اردیبهشت
رشد ۰٫۳ درصدی قیمت آلومینیوم رقم خورد
هم‌زمان با کاهش موجودی در «LME»،

رشد ۰٫۳ درصدی قیمت آلومینیوم رقم خورد

04اردیبهشت
قیمت مس ۶۵ دلار افزایش یافت
فلز سرخ بر مدار صعود؛

قیمت مس ۶۵ دلار افزایش یافت