• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

صادرات قراضه آهنی آمریکا تحت تاثیر زلزله ترکیه

  • کد خبر : 14863
  • 24 اسفند 1401 - 9:04
صادرات قراضه آهنی آمریکا تحت تاثیر زلزله ترکیه
هر گونه اثر افزایشی بر صادرات قراضه آهنی ایالات متحده آمریکا نسبت به تجارت داخلی ماه فوریه 2023، بلافاصله پس از وقوع دو زلزله در ترکیه به عنوان بزرگ‌ترین منطقه واردکننده قراضه آهنی ایالات متحده آمریکا در روز 6 فوریه 2023 کاهش یافت.

هر گونه اثر افزایشی بر صادرات قراضه آهنی ایالات متحده آمریکا نسبت به تجارت داخلی ماه فوریه ۲۰۲۳، بلافاصله پس از وقوع دو زلزله در ترکیه به عنوان بزرگ‌ترین منطقه واردکننده قراضه آهنی ایالات متحده آمریکا در روز ۶ فوریه ۲۰۲۳ کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، ماه فوریه به طور سنتی برای فولادسازان و فروشندگان قراضه آهنی ایالات متحده آمریکا یک ماه کم‌رونق است و در طول دهه گذشته، روندی جانبی، کاهشی و در نهایت متعادل داشته است.

بازارهای ایالات متحده آمریکا از این روند در مذاکرات تجارت داخلی در ماه فوریه ۲۰۲۳ در مقایسه با مذاکرات انجام در ماه ژانویه ۲۰۲۳ رضایت دارند و تعیین قیمت ۲۰ تا ۳۵ دلار در هر تن ناخالص بسته به درجه قراضه و منطقه عرضه را مناسب عنوان کردند.

این رشد غیرمعمول همراه با تمایل زیاد ترکیه به واردات قراضه آهنی در ماه ژانویه ۲۰۲۳، موجب واردات ۴۱ محموله در این ماه توسط واحدهای تولید منطقه‌ای شد که ۱۸ محموله از آن‌ها از ایالات متحده آمریکا بود که این موضوع احتمالا موجب شتاب صعودی بیشتر صادرات ایالات متحده آمریکا خواهد شد.

انتظار اولیه مبنی بر اینکه واحدهای تولید در ترکیه ۲۰ محموله قراضه آهنی از طریق دریا را در ماه فوریه ۲۰۲۳ وارد خواهند کرد، ممکن است پس از وقوع زلزله در روز دوشنبه ۶ فوریه ۲۰۲۳ در منطقه اسکندرون این کشور محقق نشود.

واحدهای تولید در مرکز اصلی فولادسازی ترکیه پس از وقوع این حادثه، وضع اضطرار را اعلام کردند؛ در حالی که بندر اسکندرون پس از متحمل شدن خسارت ناشی از زلزله تعطیل شد. به علاوه، آینده محموله‌های واداتی به این بندر نیز هم‌اکنون نامشخص است.

صادرکنندگان ایالات متحده آمریکا در حال بررسی تاثیر احتمالی این زلزله بر بازار هستند. یکی از این منابع بیان می‌کند که تاثیر احتمالی این اتفاق ممکن است ناچیز باشد و یا منجر به کاهش قیمت‌ها شود. در هر صورت، پیش‌بینی شد ترکیه تا پایان هفته منتهی به جمعه ۱۰ فوریه  ۲۰۲۳ از بازار واردات قراضه آهنی خارج باقی بماند.

ترکیه، بزرگ‌ترین صادرکننده میلگرد است که برای بخش ساخت‌وساز از قراضه بازیافتی آهن کار شده و قراضه خرد شده استفاده می‌کند. قیمت این گرید از قراضه‌ها تنها سه تا پنج دلار در هر تن بالاتر از میزان عرضه شده در اوایل ماه ژانویه ۲۰۲۳ در آخرین فروش گزارش شده ایالات متحده از طریق دریا به مناطق صادر شده با وجود حجم عظیم صادرات در ماه مذکور بهبود یافته است.

یک منبع صادراتی اعلام کرد که با این حال، هنوز امید زیادی به بازگشت خریداران هندی برای سهیم شدن در بازار صادرات ایالات متحده آمریکا وجود دارد تا تناژهای مورد تقاضای خود را که به احتمال زیاد قرار بود به ترکیه صادر شوند را خریداری کنند.

خریداران هندی در نیمه دوم سال ۲۰۲۲، حضور خود را در بازار صادراتی قراضه آهنی ایالات متحده آمریکا پررنگ‌تر و محموله‌های قراضه آهنی صادر شده از طریق دریا به ویژه قراضه خرد شده را از تامین‌کنندکان سواحل غربی آمریکا خریداری کردند.

نیاز روزافزون هند به انجام یک برنامه زیرساختی جاه‌طلبانه در طول این دوره، به خوبی احساس و برای آن مستنداتی ارائه شده است.

قیمت‌ها در بنادر در بخش‌های خاصی از سواحل شرقی آمریکا در هفته منتهی به ۶ فوریه سال ۲۰۲۲، با افزایش چشم‌انداز داخلی و یک ماه حجم صعودی صادرات پی در پی محموله قراضه آهنی به ترکیه، افزایش یافت. انتظار می‌رود که قیمت‌های این رمز ارز در سواحل غربی آمریکا از همین روند پیروی کنند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=14863

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
آلومینیوم، صنعتی باقدمت
مدیرعامل شرکت آلومینیوم صنعت بهاران مطرح کرد:

آلومینیوم، صنعتی باقدمت

05اردیبهشت
صنعت سرب و روی در یک قدمی پرتگاه
مدیرعامل شرکت ذوب روی سدید زنجان مطرح کرد:

صنعت سرب و روی در یک قدمی پرتگاه

05اردیبهشت
قیمت آلومینیوم به دو هزار و ۵۸۵ دلار رسید

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.