• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
مدیر فروشگاه فلزات رنگی حاجی‌زاده:

صادرات و واردات ضایعات آلومینیومی همچنان ادامه دارد

  • کد خبر : 3650
  • 31 تیر 1398 - 19:02
صادرات و واردات ضایعات آلومینیومی همچنان ادامه دارد
مدیر فروشگاه فلزات رنگی حاجی‌زاده با اشاره به صادرات و واردات ضایعات آلومینیومی، گفت: صادرات آلومینیوم علی‌رغم وضع تحریم‌ها و قوانین متعدد، همچنان وجود دارد و ما قادر هستیم به کشورهایی همانند عراق، سوریه، لبنان و ... محصولات و ضایعات آلومینیومی صادر کنیم چون این کشور‌ها به محصولات ما نیاز دارند؛ قوانین وضع شده و ممنوعیت‌های ایجاد شده، به دلیل اینکه با نگاه کارشناسانه صورت نگرفته، نتوانسته بر بازار آلومینیوم تاثیر مثبت داشته باشد.

مدیر فروشگاه فلزات رنگی حاجی‌زاده با اشاره به صادرات و واردات ضایعات آلومینیومی، گفت: صادرات آلومینیوم علی‌رغم وضع تحریم‌ها و قوانین متعدد، همچنان وجود دارد و ما قادر هستیم به کشورهایی همانند عراق، سوریه، لبنان و … محصولات و ضایعات آلومینیومی صادر کنیم چون این کشور‌ها به محصولات ما نیاز دارند؛ قوانین وضع شده و ممنوعیت‌های ایجاد شده، به دلیل اینکه با نگاه کارشناسانه صورت نگرفته، نتوانسته بر بازار آلومینیوم تاثیر مثبت داشته باشد.

رحیم حاجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، با اشاره به تاثیر عوامل مختلف بر بازار خرید و فروش ضایعات آلومینیومی، اظهار داشت: در سال‌های اخیر عوامل متعددی توانسته موجب رکود بازار و کاهش میزان خرید و فروش ضایعات آلومینیومی شود اما عواملی همچون وضع ممنوعیت‌های وارداتی و صادراتی بر فعالیت بازار «خلازیر» تاثیر چندانی نگذاشته است چون هنگامی‌که تقاضا برای محصولی وجود دارد، ما در آن زمینه به فعالیت خود ادامه می‌دهیم.

وی با اشاره به صادرات محصولات آلومینیومی به کشور عراق، بیان کرد: ما اصلی‌ترین تامین‌کننده محصولات آلومینیومی به کشور عراق هستیم؛ در حال حاضر، در حوزه ظروف آلومینیومی، ۵۰ درصد ظروف مورد نیاز کشور عراق را ما تولید و صادر می‌کنیم و تقاضا از این کشور بالاست و امیدواریم با تصمیمات سیاسیون و مدیران ارشد کشور، این منبع درآمد آسیبی نبیند.

مدیر فروشگاه فلزات رنگی حاجی‌زاده در مورد مراحل جمع‌آوری قراضه‌های آلومینیومی، بیان کرد: بخش عمده ضایعات آلومینیومی که به این بازار آورده می‌شود توسط وانتی‌های دوره‌گرد، جمع‌آوری می‌شود؛ آن‌ها ضایعات مختلف آلومینیومی مانند ضایعات ساختمانی (درب و پنجره و شوفاژ و …) را خریده و به ما می‌فروشند، ما نیز برش‌‌کاری و تمیزکاری را روی این ضایعات انجام می‌دهیم و پس از این مرحله قراضه‌ها را به ریخته‌گران می‌فروشیم، ریخته‌گران نیز ضایعات آلومینیومی را به شمش تبدیل کرده و سپس یا خود از این شمش‌ها استفاده می‌کنند و یا به تولیدکنندگان دیگر می‌فروشند، بدین‌گونه آلومینیوم دوباره در پروسه تولید و مصرف قرار می‌گیرد.

مدیر فروشگاه فلزات رنگی حاجی‌زاده درخصوص پسماندهای شهری، خاطرنشان کرد: جمع‌آوری پسماندهای شهری توسط شهرداری و شرکت‌های پیمانکاری وابسته به آن انجام می‌شود، به این صورت که زباله‌های شهری را در یک مکان مشخص جمع آوری و درآنجا زباله‌های پلاستیکی، کاغذی، آلومینیومی، آهن و … را تفکیک می‌کند و سپس به دست ما می‌رساند.

حاجی‌زاده در ادامه توضیح داد: برخی از افرادی با شهرداری ارتباط دارند، شرکت‌های حقوقی یا حقیقی ایجاد کرده و در مزایده‌های برگزار شده توسط شهرداری شرکت می‌کنند، بردن این مزایده‌ها و به‌دست گرفتن امتیاز جمع‌آوری زباله یک منطقه، کار هر کسی نیست. باندهایی که در این زمنیه فعالیت می‌کنند، محدود به افراد خاصی هستند و تنها مناطق بین آن‌ها جابه‌جا می‌شود.

وی در پایان در مورد تفکیک ضایعات آلومینیومی، گفت: قراضه‌های آلومینیومی در بازار «خلازیر» به دو دسته اصلی که شامل ظرفی و پروفیل‌بار است، تقسیم می‌شود. قراضه‌های ظرفی از شمش خالص درجه یک تولید شده‌اند لذا جزو دسته قراضه‌های نرم‌بار محسوب می‌شود و به خاطر آلیاژی که دارد مجددا پس از ذوب، در فرآیند تولید قرار می‌گیرد و از آن‌ها ظروف آلومینیومی تولید می‌شود اما پروفیل‌های درب و پنجره حتما باید پس از ذوب مجددا آلیاژسازی شود در تا بتوان از این قراضه‌ها در تولید شمش ضایعاتی یا پروفیل آلومینیومی استفاده ‌کرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=3650

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است