• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

صادرکنندگان مس، از بازیابی فعالیت‌های اقتصادی چین سود می‌برند

  • کد خبر : 13027
  • 02 اسفند 1401 - 8:22
صادرکنندگان مس، از بازیابی فعالیت‌های اقتصادی چین سود می‌برند
به گفته شرکت «Alliance Bernstein»، بازارهای جهانی هم‌زمان با لغو محدودیت‌های کرونایی در چین، به طور کامل فرایند قیمت‌گذاری را آغاز نکرده‌اند.

به گفته شرکت «Alliance Bernstein»، بازارهای جهانی هم‌زمان با لغو محدودیت‌های کرونایی در چین، به طور کامل فرایند قیمت‌گذاری را آغاز نکرده‌اند. همچنین صادرکنندگان مس نیز از آغاز عادی شدن فعالیت‌های اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ جهان یعنی چین سود خواهند برد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از خبرگزاری بلومبرگ، کریستین فیل پاتس، مدیر پورتفولیو در شرکت «AllianceBernstein LP» در نیویورک اعلام کرد برای بخش‌هایی مانند مس که محدودیت‌های عرضه همچنان باقی مانده و سطح موجودی انبار آن‌ها همچنان نزولی است، مبنای مناسبی برای تعیین قیمت‌های بالاتر وجود دارد.

وی تصریح کرد که صادرکنندگان مهمی مانند شیلی، پرو، جمهوری دموکراتیک کنگو و زامبیا این افزایش قیمت را اعمال خواهند کرد.

فیل پاتس در مصاحبه‌ای بیان کرد که چین هنوز هم به دلیل ذخایر مالی و حجم تقاضای ابراز نشده، بستر مناسب‌تری جهت رشد اقتصادی دارد. با این حال، هنوز سطحی از ریسک نهفته در مورد ادامه روند تغییر این اقدام سیاستی در چین وجود دارد.

در حالی چین پس از سه سال، اجرای سخت‌گیرانه سیاست‌های کووید صفر را دستخوش تغییر می‌کند که نگرانی‌ها در مورد احتمال ظهور سویه‌های جدید این ویروس افزایش پیدا کرده است.

فیل پاتس که بر بازارهای نوظهور و پیشتاز تمرکز دارد، بیان کرد که اعمال این رویکرد جدید در مراحل اولیه خود است و با سوالاتی روبه‌رو است که دیگر اقتصادها با آن مواجه هستند.

قیمت مس در بورس فلزات لندن در هفته دوم ماه ژانویه ۲۰۲۳، به بالاترین حد خود از ماه ژوئن ۲۰۲۲ افزایش یافت که ناشی از  احساس خوش‌بینی بود و با شروع فعالیت‌های اقتصادی عادی چین بعد از اعمال قرنطینه‌های مرتبط با بیماری کرونا ایجاد شد؛ چراکه این امر موجب افزایش حجم تقاضا در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده این فلز در جهان یعنی چین خواهد شد.

در عین حال حجم تولید فلزات صنعتی به طور گسترده در حال افزایش است و سرمایه‌گذاران بر روی اقدامات محرک چین در بخش املاک برای افزایش تقاضا به مصالح ساختمانی اطمینان دارند.

تحرکات جانب عرضه نیز بر بازار اثرگذار بوده است. ارز رایج کشور شیلی به نام پزو، یکی از بهترین عملکردها در سال ۲۰۲۳ در میان ارزهای آمریکای لاتین را داشته که این عملکرد توسط خبرگزاری بلومبرگ رصد شده است.

در همین رابطه ارزش ارز پزو شیلی بیش از ۳ درصد نسبت به ارز دلار افزایش یافت. همچنین ارز شیلی نیز بالاترین افزایش را در بخش بازارهای نوظهور در دوره مذکور تجربه کرد. با توجه به اینکه اعتراض‌ها و بی‌ثباتی سیاسی کشور پرو بر احساسات بازار تاثیر گذاشته، ارزش ارز نوئوو سول این کشور در سال ۲۰۲۳ حدود ۰٫۶ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=13027

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.