• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
رئیس تضمین کیفیت و تعالی سازمانی شرکت مجتمع فولاد خراسان

صرفه‌جویی چندین میلیارد تومانی با اجرای پروژه‌های بهبود در فولاد خراسان

  • کد خبر : 2089
  • 02 اسفند 1399 - 12:34
صرفه‌جویی چندین میلیارد تومانی با اجرای پروژه‌های بهبود در فولاد خراسان
رئیس تضمین کیفیت و تعالی سازمانی شرکت مجتمع فولاد خراسان گفت: فولاد خراسان با استقرار نظام پیشنهادات و توجه به تعالی سازمانی در سال‌های گذشته علاوه بر کسب جوایز متعدد در زمینه‌های مختلف و با اجرای پروژه‌‎های بهبود، موفق به صرفه‌جویی میلیاردی در هزینه‌ها شده است.

رئیس تضمین کیفیت و تعالی سازمانی شرکت مجتمع فولاد خراسان گفت: فولاد خراسان با استقرار نظام پیشنهادات و توجه به تعالی سازمانی در سال‌های گذشته علاوه بر کسب جوایز متعدد در زمینه‌های مختلف و با اجرای پروژه‌‎های بهبود، موفق به صرفه‌جویی میلیاردی در هزینه‌ها شده است.

سعید رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» با بیان اینکه شرکت فولاد خراسان از زمان بهره‌برداری در سال ۱۳۸۰، موضوع پیاده‌سازی نظام‌های مدیریتی را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت: از سال ۱۳۸۱ با ورود نظام‌های مدیریتی و گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ به فولاد خراسان، مجتمع توانست این استاندارد را کسب کند که این استاندارد پایه تمام استانداردهای مدیریتی است.

افزود: هدف از پیاده‌سازی این نظام‌های مدیریتی بهبود مستمر در عملکرد فولاد خراسان بوده است. در پی آن، شرکت از سال ۱۳۸۶ وارد جایزه تعالی سازمانی یا EFQM شده و در این مدت توانسته به صورت پلکانی این جایزه را رشد دهد. به طوری که در سال ۱۳۹۵ موفق به اخذ جایزه تندیس بلورین تعالی سازمانی شد.

رئیس تضمین کیفیت و تعالی سازمانی شرکت مجتمع فولاد خراسان اضافه کرد: در کنار موارد یاد شده، نظام‌های مدیریتی مانند مدیریت استراتژیک، مدیریت ریسک و موارد دیگر همچون استقرار نظام پیشنهادات در دستور کار قرار گرفته که در متن جایزه ارزیابی تعالی سازمانی قرار می‌گیرد. این موارد منجر به تعریف پروژه‌های بهبود شد و در این رابطه توانستیم پروژه‌هایی را در شرکت فولاد خراسان در راستای بهبود مستمر و تعالی نهادینه کنیم.

به دنبال بهبود مستمر هستیم

رضایی خاطرنشان کرد: معاونت برنامه‌ریزی و فناوری فولاد خراسان به دنبال پیاده‌سازی و بهبود مستمر این نظام‌ها است تا بتواند به ارکان سازمان برای آینده‌نگری، آینده‌سازی و پیشبرد اهداف استراتژیک کمک کند.

وی عنوان کرد: فولاد خراسان در سال جاری در چندین عنوان جوایز شرکت کرده که ازجمله آن‌ها جایزه تعالی نت، مدیریت انرژی، بهره‌وری ایمیدرو، امتنان و… هستند و فولاد خراسان توانست در آن‌ها درخشان ظاهر شود. به طور مثال توانسته‌ایم دو پروژه را در سطح ملی معرفی کنیم که یکی از آن‌ها عنوان برتر را از آن خود کرد. همچنین فولاد خراسان در سطح مدیریت انرژی تندیس سیمین را کسب کرده است. ضمن اینکه جایزه تعالی نت و تقدیرنامه سه ستاره نیز با همکاری تمام ارکان فولاد خراسان به دست آمد.

برنامه‌ها برای سال‌های آینده

رئیس تضمین کیفیت و تعالی سازمانی شرکت مجتمع فولاد خراسان تصریح کرد: سال آینده برای نظام‌های مدیریتی برنامه داریم. به طوری که ممکن است به جایزه تعالی سازمانی EFQM وارد شویم و در آن شرکت کنیم. با توجه به اینکه تعدادی از پروژه‌های بهبود را در سطح سازمان پیاده کردیم، امیدواریم بتوانیم امتیازهای شرکت را ارتقا دهیم و به مدارج و جوایز بالاتر برسیم.

رضایی مطرح کرد: بحث مدیریت استراتژیک که یک موضوع کلیدی است، در دستور کار قرار داده‌ایم تا در آن مجددا بازنگری کنیم. ضمن اینکه قصد داریم تعدادی از استانداردها را در فولاد خراسان مکانیزه کنیم که ازجمله آن‌ها می‌توان به نظام پیشنهادات اشاره کرد که بخشی از آن انجام شده و به زودی نهایی خواهد شد. به این ترتیب ثبت کاغذی در سازمان به سمت ثبت سیستمی سوق پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به پروژه‌های ملی شرکت فولاد خراسان که توانستند در سطح ملی و ایمیدرو جایزه کسب کنند، بیان کرد: ایمیدرو از سال ۱۳۸۹ جوایزی را برای شرکت‌ها طراحی کرد. در کنار این جوایز، پروژه‌های بهره‌وری نیز در دستور کار ایمیدرو قرار گرفت تا پروژه‌هایی که از سطح بهره‌وری بالایی برخوردار هستند، شرکت‌ها به ایمیدرو معرفی کنند. این امر فرآیندی را در ایمیدرو طی می‌کند که در آن ارزیابی انجام خواهد شد و اگر این پروژه بتواند امتیاز و رتبه مورد نظر ایمیدرو را داشته باشد، به عنوان پروژه برتر معرفی می‌شود.

به نظام پیشنهادات توجه ویژه داریم

رئیس تضمین کیفیت و تعالی سازمانی شرکت مجتمع فولاد خراسان ادامه داد: خوشبختانه شرکت فولاد خراسان از سال ۱۳۹۵ که این پروژه‌ها را در سطح ایمیدرو مطرح کرد، هر ساله توانسته است پروژه‌های خود را به سطحی برساند که جوایزی را کسب کند. این پروژه‌ها از نظام پیشنهادات گرفته می‌شوند و با امکان‌سنجی این پیشنهادات، در نهایت اگر پروژه قابلیت اجرایی داشته باشد، به مرحله اجرا می‌رسد. خوشبختانه فولاد خراسان در نظام پیشنهادات توانست بهبودهای بسیار خوبی را اجرا کند به این ترتیب صرفه‌جویی‌های قابل توجهی را از این پروژه‌ها کسب کند. به طوری که ارزش برخی از این صرفه‌جویی‌ها به میلیاردها تومان می‌رسد.

رضایی در خصوص جایزه تعالی سازمانی در شرکت فولاد خراسان ابراز کرد: تعالی سازمانی ۹ معیار دارد که خوشبختانه فولاد خراسان توانسته است در این معیارها به صورت متوازن رشد داشته باشد. به طوری که توانسته است پروژه‌هایی را در برخی قسمت‌های سازمان اجرایی کند و به یک رشد متوازن دست یابد. با این حال در برنامه‌های آینده فولاد خراسان، پروژه‌های جدیدی در دستور کار قرار گرفته و سطح کنونی افزایش یابد و سازمان فولاد خراسان، متعالی‌تر از قبل شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2089

نوشته‌های مشابه