• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
مدیرعامل شرکت اهورا پروفیل:

صنعت لوله و پروفیل، با مشکل نوسان ارز مواجه است

  • کد خبر : 7317
  • 04 آبان 1400 - 14:18
صنعت لوله و پروفیل، با مشکل نوسان ارز مواجه است
مدیرعامل شرکت اهورا پروفیل گفت: مشکل اساسی در صنعت لوله و پروفیل، نوسان نرخ ارز است؛ چراکه تولیدکننده اقدام به خرید ورق با قیمت بالا می‌کند و سپس در صورت کاهش نرخ ارز، با ضرر مالی فراوان مواجه می‌شود.
مدیرعامل شرکت اهورا پروفیل گفت: مشکل اساسی در صنعت لوله و پروفیل، نوسان نرخ ارز است؛ چراکه تولیدکننده اقدام به خرید ورق با قیمت بالا می‌کند و سپس در صورت کاهش نرخ ارز، با ضرر مالی فراوان مواجه می‌شود.

مرجان‌ شاهین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: شرکت اهورا پروفیل فعالیت خود را از سال ۱۳۹۵ در زمینه تولید ورق‌های گالوانیزه آغاز کرده است و هم‌اکنون با در اختیار داشتن نمایندگی شرکت باتیس به فروش پروفیل و زیرسازی تایل‌های گچی نیز می‌پردازد. کارخانه این شرکت در پرند واقع شده و انبار توزیع محصول در شورآباد قرار دارد که ۲۵ نفر در کارخانه و ۶ نفر در انبار شرکت اهورا پروفیل مشغول به فعالیت هستند.

وی در خصوص شرایط و ظرفیت تولید اهورا پروفیل، عنوان کرد: فعالیت مجموعه به صورت سفارش‌محور است و میزان تولید به شرایط بازار و نرخ ارز بستگی دارد. در حالت کلی، ماهیانه ۱۳۰ تن ورق خام، تخلیه و سپس به پروفیل تبدیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت اهورا پروفیل با اشاره به اینکه این شرکت فعالیت خاصی در زمینه صادرات ندارد، افزود: این شرکت، عامل فروش مستقیم در کشور ندارد و با اشخاص به صورت پروژه‌ای همکاری می‌کند. فروش محصولات اهورا پروفیل به صورت اعتباری و تهیه مواد اولیه، کاملا نقدی است.

شاهین‌پور ضمن اشاره به مواد اولیه مورد استفاده جهت تولید محصول، بیان کرد: ماده اولیه مورد استفاده در مجموعه، ورق فولادی گالوانیزه با ضخامت ۰٫۵ و ۰٫۶ میلی‌متر است که این ورق‌ها از شرکت‌های متعددی همچون روی اندود کاوه، هفت الماس و امیرکبیر کاشان به صورت مستقیم و بدون واسطه تهیه می‌شود.

وی همچنین مطرح کرد: مشکل خاصی در تامین ماده اولیه وجود ندارد. تنها در زمانی که صنایع فولادی با قطعی مکرر برق مواجه بودند، شرکت نورد و لوله سمنان به هیچ عنوان ورق به بازار عرضه نکرد و همین امر باعث توقف تولید در مجموعه شد.

مدیرعامل شرکت اهورا پروفیل در خصوص محصولات این شرکت، خاطرنشان کرد: شرکت ما به تولید زیرساخت پانل‌های گچی همچون L25، U36 و F47 جهت تولید دکور می‌پردازد و در واقع ما از نمونه کناف جهت تولید محصولات استفاده می‌کنیم. مشتریان شرکت نیز عمدتا نصاب‌ها و فروشندگان کناف و محصولات جانبی کناف هستند. همچنین افرادی که در زمینه دکوراسیون داخلی فعالیت دارند، از محصولات تولیدی شرکت استفاده می‌کنند.

شاهین‌پور در زمینه فرایند تولید محصول این شرکت، عنوان کرد: ورق گالوانیزه فولادی پس از ورود به کارخانه نواربر شده و در ادامه با ارسال به قسمت‌های مختلف تولید پروفیل، گچ‌برگ باتیس به منظور زیرسازی محصول به آن اضافه می‌شود. در واقع برش ورق گالوانیزه خام به صورت نواربر، عمده عملیاتی است که در کارخانه صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار «فلزات آنلاین» پیرامون رقابت‌پذیری محصولات این مجموعه، اظهار کرد: تلاش شرکت اهورا پروفیل همواره در راستای تولید نمونه واقعی کناف بوده است و لذا ما به هیچ وجه کاهشی در ابعاد ورق ایجاد نکرده‌ایم تا بتوانیم با تولید کناف واقعی، حضوری موفق در بازار این محصول داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت اهورا پروفیل در پایان در ارتباط با مشکلات موجود در صنعت لوله و پروفیل، تاکید کرد: مشکل اساسی در این صنعت، نوسان نرخ ارز است؛ چراکه تولیدکننده اقدام به خرید ورق با قیمت بالا می‌‌کند و سپس با کاهش نرخ ارز، ضرر حاصل از این امر منجر به خسارت فراوان مالی می‌شود. طبیعتا مشتری نیز به دنبال تهیه محصول ارزان قیمت است؛ بنابراین تولیدکننده ناچار به تهیه ورق به میزان پایین می‌شود. اگر قیمت ورق فولادی پس از خرید آن افزایش یابد، به نفع تولیدکننده پروفیل خواهد بود و در غیر این صورت با ضرر مالی مواجه می‌شود.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=7317

نوشته‌های مشابه