• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

ضرورت شناخت کارشناسانه از اهمیت برندسازی در تولید

  • کد خبر : 10264
  • 26 دی 1401 - 14:38
ضرورت شناخت کارشناسانه از اهمیت برندسازی در تولید
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت سنگ آهن گهرزمین گفت: این شرکت با برخورداری از سه کارخانه تولید کنسانتره به ظرفیت 6 میلیون تن و یک کارخانه گندله به ظرفیت تولید پنج میلیون تن گندله با کیفیت مطلوب، توانسته است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت سنگ آهن گهرزمین گفت: این شرکت با برخورداری از سه کارخانه تولید کنسانتره به ظرفیت ۶ میلیون تن و یک کارخانه گندله به ظرفیت تولید پنج میلیون تن گندله با کیفیت مطلوب، توانسته است بازار هدف را به خوبی مدیریت کند و نقش بسیار مهمی در تولید فولاد کشور به عهده گیرد.

محمدعلی سعادتی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» در ارتباط با اهمیت توسعه برند سازمانی و به دنبال آن توسعه اقتصادی کشور، بیان کرد: به باور بسیاری از متخصصان، برند مجموعه گره‌های ذهنی و روان‌شناختی یا تداعیات خوب، احساسی، عقلی و فوایدی است که ذهن مخاطب و بازار هدف را به سوی خود سوق می دهد. تداعی معانی، پیوند دادن تصاویر، رنگ‌ها و نشانه‌ها با برند یا مزایای آن، از فواید یک برند است. در واقع نکته مهم این است که این فواید برند است که مبنای تصمیم‌گیری برای خرید یا انتخاب مشتری واقع خواهد شد.

وی افزود: کار خارق‌العاده برند این است که شما را به‌ یاد‌ماندنی می‌کند. این مبنایی است که در افکار عمومی موجب تشخص و تمایز می‌شود و مورد تایید قرار خواهید گرفت. برند به فعالیت اقتصادی شما شخصیت و جایگاه می‌دهد و شما را دوست‌داشتنی‌تر و جذاب‌تر و به نوعی جنبه‌های ادراکی و روانی مشتری را درگیر می‌کند.
در واقع با در نظر داشتن این مسائل، می‌توان به ارتباط بین توسعه برند سازمانی و توسعه اقتصادی دست یافت. به این معنا که وقتی دارای برند قابل قبول باشید، یک سرمایه اجتماعی بزرگ را در اختیار خود دارید که نفوذ شما را به عمق روان مشتری می‌برد و خود مشتری نقش تبلیغات را هم برای شما به عهده می‌گیرد که محصولات شما می‌تواند بازار را قبضه کند. در ادامه نیز می‌توانید با پرستیژ و جذابیت، حوزه نفوذ خود را گسترش دهید و بی‌تردید توسعه اقتصادی از فروش بیشتر محصول حاصل می‌شود.

مسیر هموار گهرزمین در زمینه برندسازی

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت سنگ آهن گهرزمین در خصوص اقدامات این شرکت در راستای توسعه برند سازمانی، عنوان کرد: با توجه به اینکه شرکت سنگ آهن گهرزمین در زمینه تولید محصولات خود همواره کیفیت را مدنظر قرار داده است، توانسته در زمینه برندسازی مسیر هموارتری را بپیماید. این شرکت با برخورداری از سه کارخانه تولید کنسانتره به ظرفیت ۶ میلیون تن و یک کارخانه گندله به ظرفیت تولید پنج میلیون تن گندله با کیفیت مطلوب، توانسته است بازار هدف را به خوبی مدیریت کند و نقش بسیار مهمی در تولید فولاد کشور به عهده گیرد. بی‌شک با اجرای طرح‌های توسعه‌ای این شرکت در شهرستان بردسیر، توسعه برند گهرزمین در مسیر بهتری نسبت به گذشته قرار خواهد گرفت.

سعادتی در ارتباط با نقش برندسازی در درآمد و سهم گهرزمین در بازارهای داخلی، اذعان کرد:  مدیریت شرکت سنگ آهن گهرزمین با تدوین سیاست‌‎ها و خط مشی‌های کلی مبتنی بر تولید محصول باکیفیت و درنظر گرفتن فاکتورهای برند، توانسته است برند قابل قبولی را در بین فعالان اقتصادی کشور علی‌الخصوص کنش‌گران حوزه معدن و صنعت به ویژه فولاد به وجود آورد. برخورداری از یک چشم‌انداز روشن و خط مشی کلان، استفاده از کاتالوگ‌های شرکت، ساخت نریشن برای داستان‌سازی و خلق روایت ، یکپارچه‌سازی از طریق ساخت لوگوی استاندارد و جذاب، لباس یک‌دست پرسنل، طراحی سایت مناسب گهرزمین و استفاده مناسب از عکس، رنگ و جذابیت‌های بصری توانسته است این شرکت را به یک تشخص، شخصیت و استقلال بصری برساند؛ به نحوی که تمام شرکت‌های منطقه و کشور به حسن شهرت آن اذعان دارند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار «فلزات آنلاین» مبنی بر اینکه برندسازی در یک سازمان را به چه میزان در رضایتمندی مشتریان و کیفیت محصولات تولیدی موثر می‌دانید، گفت: بدون شک برندسازی در رضایتمندی مشتریان تاثیر بسزایی دارد و موجب وفاداری بیشتر آن‌ها می‌شود. شرکت سنگ آهن گهرزمین با خلق محتوا و تولید محصول با کیفیت، سعی کرده است فرهنگ و هویت استانداردی از این شرکت در مجامع صنعتی و معدنی کشور عرضه کند و با ۶۴۰ میلیون تن ذخیره سنگ‌آهن و کسب رکوردهای متعدد تولید، یکی از پایه‌های اصلی تولید فولاد کشور به شمار می آید که برای دفاع از جایگاه خود، همواره بر کیفیت بیشتر محصولات تاکید دارد.

ضرورت شناخت کارشناسانه از اهمیت برندسازی

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت سنگ آهن گهرزمین در خصوص چالش‌های موجود در زمینه توسعه برند سازمانی، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد چالش عمده شرکت‌های صنعتی و معدنی در این حوزه، عدم شناخت آن‌ها از اهمیت بحث برندینگ و برندسازی باشد. متاسفانه بسیاری از مدیران حوزه معدن و صنعت، برندینگ را امری فانتزی و بی‌اهمیت می‌پندارند که این مسئله در درازمدت می‌تواند آسیب‌های فراوانی برای اقتصاد و سود آن‌ها به همراه داشته باشد.

سعادتی در پایان ضمن اشاره به اهمیت ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و همچنین وظایف سازمانی در شرکت سنگ آهن گهرزمین، یادآور شد: امروزه شرکت‌های معدنی و صنعتی با انجام مسئولیت‌های اجتماعی توانسته‌اند به اهداف تبلیغاتی خود دست یابند و این امر موجب برندسازی و حسن شهرت آن‌ها درافکار عمومی شده است. خوشبختانه شرکت سنگ آهن گهرزمین نیز در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی حتی به باور بسیاری از منتقدان موفق عمل کرده است که از جمله اقدامات در این زمینه می‌توان به تجهیز بیمارستان‌های شهرستان‌های کرمان و سیرجان و کمک به دانشگاه علوم پزشکی سیرجان در دوران پیک بیماری کرونا، احداث مدارس گهرزمین در سیرجان، برگزاری جشن‌های محلات و مردمی به تعداد ۱۲ جشن از اول سال جاری تاکنون، برگزاری نمایشگاه نوروزی صنایع دستی و محصولات طبیعی، اجرای طرح مستمر رهپویان سلامت در مناطق محروم شهرستان سیرجان، کمک‌های مستمر مومنانه به خانواده‌های نیازمند، تجهیز سالن‌های ورزشی در شهرستان سیرجان، کمک‌های مستمر به قرارگاه فرهنگی استان و ستاد بازسازی عتبات و عالیات و کنگره شهدای دفاع مقدس، کمک به حادثه‌دیدگان بلایای طبیعی در جنوب استان کرمان، کمک مستمر به ستاد دیه استان و آزادسازی زندانیان غیرعمد، خرید مستمر اقلام غذایی جهت کمک به هلال احمر، احداث آسایشگاه جانبازان دفاع مقدس در کرمان
، کمک به توسعه آموزشی در مناطق جنوبی استان کرمان که با هدف شناسایی و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان بی‌بضاعت، تقویت بنیه علمی دانش آموزان و در راستای ارتقا کیفیت آموزشی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان شامل کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب، رودبارجنوب، جیرفت و عنبرآباد انجام شده که ازجمله فعالیت‌های این شرکت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی است که اهمیت بسیاری در برندسازی و تبلیغات برای این مجموعه صنعتی و معدنی دارد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=10264

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»
علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

تحقق ظرفیت اسمی زمزم ۳ همگام با رشد درآمد «فخوز»

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.