• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
عضو هیئت مدیره شرکت تولید پمپ‌های بزرگ و توربین آبی پتکو

طراحی و ساخت بزرگ‌ترین پمپ افقی با روش ریخته‌گری در شرکت پتکو

  • کد خبر : 1866
  • 12 آبان 1399 - 13:00
طراحی و ساخت بزرگ‌ترین پمپ افقی با روش ریخته‌گری در شرکت پتکو
مدیر فنی و مهندسی و عضو هیئت مدیره شرکت پتکو از طراحی و ساخت بزرگ‌ترین پمپ افقی با روش ریخته‌گری در شرکت تولید پمپ‌های بزرگ و توربین آبی پتکو خبر داد.

مدیر فنی و مهندسی و عضو هیئت مدیره شرکت پتکو از طراحی و ساخت بزرگ‌ترین پمپ افقی با روش ریخته‌گری در شرکت تولید پمپ‌های بزرگ و توربین آبی پتکو خبر داد.

میرجعفر سید حمزه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» اظهار داشت: گسترش روزافزون فرآیندهای صنعتی، تقاضا برای در اختیار داشتن مگاپمپ‌هایی با دانش فنی روز، متناسب با عملکرد قابل اطمینان و طول عمر بالا در صنایع مختلفی همچون نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاه و… را در این سال‌ها به شدت افزایش داده است. در این میان به دلیل زیرساخت‌های موجود و بهره‌مندی از متخصصین کار آزموده و مجرب در شرکت پتکو و قرار گرفتن این شرکت در جمع شرکت‌های دانش‌بنیان، جملگی سبب شده است این شرکت به عنوان پیشتاز صنعت طراحی پمپ‌های سفارشی، در این حوزه مطرح بوده و با طراحی، ساخت و تست پمپ‌هایی با شرایط خاص، موفق‌تر از سال‌های قبل عمل کند.

وی افزود: در همین راستا شرکت پتکو طراحی و ساخت بزرگ‌ترین پمپ افقی بین دو بیرینگ با سایز خروجی ۵۰۰ میلی‌متر و سایز پروانه ۸۰۰ میلی‌متر را با موفقیت انجام داد. این پمپ می‌تواند سیال با دبی پنج هزار و ۲۰۰ متر مکعب را تا ارتفاع ۷۸ متر برساند و راندمان این پمپ بیش از ۹۲ درصد است. در گذشته در داخل کشور پمپی با این مشخصات تولید نشده و طراحی و تولید این نوع پمپ، کشور را از واردات پمپ‌های بزرگ تیپ BB1 بی‌نیاز کرده و صرفه‌جویی ارزی مناسبی را به دنبال خواهد داشت.

لازم به ذکر است شرکت پتکو به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی سدید، طراح و تولیدکننده انواع پمپ‌های سانترفیوژ یا گریز از مرکز به سفارش مشتریان برای انتقال سیالاتی مانند آب، نفت و هیدروکربن‌‌ها جهت مصارف صنعتی مانند نیروگاه‌‌ها، پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها، کارخانه‌های صنایع معدنی و فلزی مانند فولاد و مس و همچنین طراح و تولید‌کننده توربین‌های آبی بوده و شرکتی دانش‌بنیان است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=1866

نوشته‌های مشابه