• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر

طرح‌های توسعه‌ای، نویدبخش آینده درخشان شرکت گل‌گهر است

  • کد خبر : 1637
  • 17 تیر 1399 - 17:42
طرح‌های توسعه‌ای، نویدبخش آینده درخشان شرکت گل‌گهر است
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر گفت: شرکت گل‌گهر هیچگاه دچار روزمرگی نخواهد شد زیرا طرح‌های توسعه‌ای و افزایش دائمی تولید در این شرکت همواره جریان دارند و این طرح‌های توسعه‌ای نویدبخش آینده‌ای درخشان برای گل‌گهر خواهند بود.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر گفت: شرکت گل‌گهر هیچگاه دچار روزمرگی نخواهد شد زیرا طرح‌های توسعه‌ای و افزایش دائمی تولید در این شرکت همواره جریان دارند و این طرح‌های توسعه‌ای نویدبخش آینده‌ای درخشان برای گل‌گهر خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، جمشید ملارحمان در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر اظهار داشت: تلاش کارکنان و تیم مدیریت شرکت گل‌گهر بر آن است که شاخص‌های اساسی و مهم که نقش محوری در بنگاه اقتصادی بزرگی مانند گل‌گهر به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده سنگ آهن در کشور و خاورمیانه ایفا می‌کنند، همواره رو به رشد باشند. در شرکت گل‌گهر که در زنجیره فولاد کشور نقش محوری دارد، باید به ارکان و زیرساخت‌های تولید توجه شود.

وی افزود: بیش از سه میلیارد تن ذخیره سنگ آهن در کشور شناسایی شده که حدود ۳۰ درصد از آن در منطقه گل‌گهر قرار دارد. این میزان ذخیره نشان می‌دهد که منطقه گل‌گهر در تامین مواد اولیه صنعت فولاد کشور حداقل باید نقش ۳۰ درصدی ایفا کند. ظرفیت‌های تولید کنسانتره موجود در منطقه گل‌گهر حدود ۱۸ میلیون تن است که از این میزان ۱۴ میلیون تن در اختیار شرکت گل‌گهر است. ضمن اینکه حدود ۱۰ میلیون تن ظرفیت تولید گندله در منطقه گل‌گهر وجود دارد.

گل‌گهر، برزگ‌ترین تامین‌کننده فولاد کشور است

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با اشاره به چگونگی استفاده از ظرفیت‌های تولید، بیان کرد: با افتخار باید گفت شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر طی چند سال اخیر جایگاه نخست تولید کنسانتره و گندله را در کشور داشته و در اختیار خواهد داشت. نکته قابل توجه این است که علی‌رغم وجود ۳۰ درصد از ذخایر سنگ آهن کشور در منطقه گل‌گهر، این شرکت به تنهایی نقش ۳۲ درصدی را ایفا می‌کند و کل منطقه نیز ۴۳ درصد تولید سنگ آهن کشور را بر عهده دارد.

ملارحمان تاکید کرد: سهامداران باید با توجه به وضعیت تولید و جایگاه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در صنعت فولاد، نسبت به وضعیت مطلوب شرکت و روند آن در آینده اطمینان داشته باشند. بهره‌برداری مطلوب از ذخایر سنگ آهن باعث شده است که به جای ایفای نقش ۳۰ درصدی در تولید سنگ آهن، منطقه گل‌گهر نقش ۴۳ درصدی داشته باشد. باید توجه داشت که اگر تولید سنگ آهن در شرکت گل‌گهر با کاهش مواجه شود و این شرکت عملکرد ضعیفی داشته باشد، نه تنها سهامداران متضرر می‌شوند، بلکه کل زنجیره فولاد کشور دچار ضرر می‌شد.

وی تصریح کرد: شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر علی‌رغم مشکلات تحریم، در سال گذشته توانست بیش از ۱۶ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن تولید کند که این میزان حدود ۳ درصد نسبت به سال ۱۳۹۷ بیشتر است. به این ترتیب، گل‌گهر توانست سهم ۳۲ درصدی خود را در تولید سنگ آهن حفظ کند و در کل زنجیره فولاد کشور نقش اساسی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر عنوان کرد: افزایش ۳ درصدی تولید سنگ آهن در مقیاس بالا در گل‌گهر هم باعث افزایش سود سهامداران و هم پشتیبانی مطلوب از صنعت فولاد کشور شده است. گل‌گهر با عملکرد مطلوب خود توانست همچنان پایه صنعت فولاد کشور یعنی تامین مواد اولیه را حفظ کند. در سال ۱۳۹۷ شرکت گل‌گهر در میزان تولیدات رکورد بر جای گذاشته بود اما در سال گذشته در شرکت گل‌گهر جهش تولید رخ داد.

کشف ذخایر جدید

ملارحمان در خصوص ادامه پایداری تولید در شرکت گل‌گهر اظهار کرد: مهم‌ترین رکن حفظ تولید در شرکت‌های معدنی و گل‌گهر، افزایش ذخایر و دارا بودن ذخایر پایدار سنگ آهن است. برخی از شرکت‌های مشابه گل‌گهر، ممکن است در سال‌های آینده با بحران کمبود سنگ آهن مواجه شوند. این در حالی است که گل‌گهر توانسته ذخایر پایدار خود را از ۳۰ میلیون تن به ۱۸۰ میلیون تن ارتقا دهد. این میزان افزایش ذخیره سنگ آهن باعث می‌شود تولید در شرکت گل‌گهر به صورت پایدار تداوم یابد.

وی اضافه کرد: با رایزنی‌هایی که صورت گرفته، در آینده نه چندان دور، قطعا اخبار بسیار خوبی در خصوص کشف ذخایر جدید سنگ آهن، حتی بزرگ‌تر از معادن در اختیار کنونی به اطلاع همگان خواهد رسید که تلاش خواهیم کرد این ذخایر نیز به مالکیت شرکت اضافه شود. کشف ذخایر جدید و ورود سنگ آهن آن به چرخه تولید کشور، تاثیر شگرفی بر افزایش قیمت سهام و ارزش آن در بازار سرمایه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر ادامه داد: شرکت ما نه تنها برای اکتشاف و بهره‌برداری از ذخایر کشور برنامه دارد، بلکه به دیگر نقاط دنیا نیز برای این منظور وارد شده و برنامه خواهد داشت. این امر به دلیل پایداری و افزایش تولید، توسعه و حفظ ارزش سهام شرکت برای ده‌ها سال آینده رخ خواهد داد.

ملارحمان اذعان کرد: از سال گذشته تا کنون، بازده سهام شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با عملکرد واقعی شرکت فاصله ۵۰ درصدی دارد، اما مدیریت شرکت به سهامداران این اطمینان را خواهد داد که با اجرای طرح‌های توسعه‌ای، در آینده بازده سهام شرکت چندین برابر قیمت کنونی خواهد شد.

گل‌گهر در مدار توسعه

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر تصریح کرد: توسعه در شرکت ادامه دارد؛ به طوری که در سال گذشته توانستیم بیش از هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان طرح‌های نیمه‌تمام را به بهره‌برداری رساندیم و در مدار تولید قرار دادیم. بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و تا پایان سال بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان طرح توسعه جدید به بهره‌برداری خواهد رسید. علاوه بر ۴۰ هزار میلیارد تومان طرح توسعه کنونی شرکت، بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان نیز طرح توسعه پشتیبان و دارای ارزش افزوده برای گل‌گهر هدف‌گذاری کرده‌ایم.

ملارحمان خاطرنشان کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح‌ها آن است که گل‌گهر بتواند با بهره‌برداری مناسب و تولید مطلوب، مدیریت صحیح نقدینگی، شفاف بودن مسائل مالی، یک بنگاه اقتصادی کشف شده برای سهامداران در آینده باشد. گل‌گهر هیچگاه دچار روزمرگی در امور جاری خود نیست و برای پنج سال آینده خود برنامه‌ریزی کرده است. برای اینکه بتوان یک هلدینگ صنعتی بزرگ مانند گل‌گهر را مدیریت کرد، باید برنامه بلندمدت داشته باشیم.

رشد ۴۴ درصد درآمد گل‌گهر

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با اشاره به درآمدهای شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در سال ۱۳۹۸، بیان کرد: درآمد تلفیقی شرکت حاصل از فروش در سال گذشته بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد تومان بود که نسبت به سال قبل از آن رشد ۵۳ درصدی دارد. درآمد حاصل از فروش خود شرکت نیز در سال ۱۳۹۸ به بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان رسید که حاکی از رشد ۴۴ درصدی نسبت به سال قبل از آن است.

وی عنوان کرد: سود ناخالص شرکت در سال ۱۳۹۸ بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان بود که رشد ۵۸ درصدی را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد. علاوه‌براین، رشد حاصل از فروش محصول حدود ۴۴ درصد و درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری ۱۴۱ درصد بوده است.

ملارحمان در تکمیل صحبت‌های خود در خصوص طرح‌های توسعه‌ای، مطرح کرد: گل‌گهر علاوه بر سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه‌ای درون‌بنگاهی، در شرکت‌های سرمایه‌پذیر زیرمجموعه که سهامدار آن‌ها است نیز در سال ۱۳۹۸ حدود ۶۰ درصد نسبت به کل سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته افزایش یافته است.

افزایش سرعت پروژه‌ها با تزریق نقدینگی

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر یادآور شد: شرکت گل‌گهر در سال گذشته طرح‌هایی که تقریبا راکد شده بودند و یا سرعت پیشرفت آن‌ها کاهش یافته بود را به مدار توسعه و تولید بازگرداند. ازجمله این طرح‌ها می‌توان به پروژه سه میلیون تنی ورق فولادی نازک اشاره کرد که با ورود گل‌گهر به این پروژه یک میلیارد دلاری و تامین منابع مالی لازم برای آن، این طرح به چرخه اجرا بازگشته است و به سرعت پیش می‌رود. قطعا بهره‌برداری از این طرح باعث خواهد شد سود سرشاری ناشی از فروش ورق فولادی نازک دارای ارزش افزوده بسیار بالا نصیب شرکت و سهامداران شود. این طرح‌های توسعه‌ای نویدبخش آینده درخشان گل‌گهر برای شرکت و سهامداران خواهد بود.

وی ابراز کرد: در سال گذشته چندین پروژه زیرساختی همچون نیروگاه به بهره‌برداری رسیدند و در سال جاری نیز قرار است ابرپروژه انتقال آب خلیج فارس به بهره‌برداری برسد. تا قبل از سال ۱۳۹۸ برای تکمیل طرح انتقال آب خلیج فارس، ۸۰۰ میلیارد تومان از سوی گل‌گهر سرمایه‌گذاری شده بود اما در این سال، بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه در اختیار شرکت انتقال آب خلیج فارس برای تکمیل طرح قرار گرفت. به همین دلیل سرعت احداث پروژه افزایش یافت و در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=1637

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
آلومینیوم، صنعتی باقدمت
مدیرعامل شرکت آلومینیوم صنعت بهاران مطرح کرد:

آلومینیوم، صنعتی باقدمت

05اردیبهشت
صنعت سرب و روی در یک قدمی پرتگاه
مدیرعامل شرکت ذوب روی سدید زنجان مطرح کرد:

صنعت سرب و روی در یک قدمی پرتگاه