• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی آرمان زنجان:

طرح فولاد آلیاژی در دستور کار است

  • کد خبر : 7648
  • 10 خرداد 1401 - 19:07
طرح فولاد آلیاژی در دستور کار است
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی آرمان زنجان گفت: به دنبال احداث یک واحد فولاد آلیاژی در مجموعه هستیم تا با جلوگیری از حمل مواد اولیه و تحمیل هزینه اضافی، قیمت تمام شده را کاهش دهیم و کنترل بیشتری بر روی تولید محصول داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی آرمان زنجان گفت: به دنبال احداث یک واحد فولاد آلیاژی در مجموعه هستیم تا با جلوگیری از حمل مواد اولیه و تحمیل هزینه اضافی، قیمت تمام شده را کاهش دهیم و کنترل بیشتری بر روی تولید محصول داشته باشیم.

محمدعلی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» مطرح کرد: شرکت فولاد آلیاژی آرمان زنجان با ظرفیت ۳۶ هزار تن، تسمه‌های فولادی تولید می‌کند. همچنین شرکت اجرای یک طرح فولادهای آلیاژی در دستور کار دارد. بیشترین تمرکز ما معطوف به تولید تسمه و نوار نورد گرم فولاد آلیاژی است که ماهیانه حدود یک هزار تن از این محصول با ضخامت پنج تا ۳۵ میلی‌متر و در عرض پنچ تا ۱۲٫۵ سانتی‌متر و با طول دو تا ۱۲ متری تولید می‌کنیم. در حقیقت بیشتر در ابعاد استانداردهای جهانی یعنی تسمه با طول ۶ متر برای ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی و شرکت‌هایی ازجمله سایپا و ایران‌خودرو تولید داریم.

تولید تسمه خودرویی

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی آرمان زنجان با بیان اینکه قریب به ۳۰ سال در حوزه فولاد آلیاژی فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: شرکت ما با ۸۰ نفر نیروی انسانی در دو شیفت کاری، انواع تسمه فولادی مورد نیاز مصرف‌کنندگان و صنایع تولیدی را به بازار فولاد عرضه می‌کند. شرکت فولاد آلیاژی آرمان زنجان، یکی از تامین‌کنندگان صنعت خودروسازی است که برای گروه خودروسازی سایپا و سایر مشتریان خود، تسمه فنری با گرید a پلاس تولید می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه با مشکلات جدی در تامین مواد اولیه مواجه نیستند، افزود: تمامی مواد اولیه مورد نیاز خود را از داخل کشور تامین می‌کنیم اما مسئله حمل و نقل مواد اولیه تنها چالش اصلی مجموعه است که امیدواریم با راه‌اندازی یک کارخانه ذوب و تولید فولاد آلیاژی در داخل مجموعه، محدودیت‌های مربوط به حمل و نقل حل شود.

احداث کارخانه ذوب القایی

مرادی گفت: طرح توسعه اقتصادی با افزایش اشتغال را در دستور کار قرار دادیم اما با توجه به شرایط بازار به صورت آهسته اقدام به پیاده‌سازی برنامه‌های خود می‌کنیم. به طوری که قرار است کارخانه ذوب القایی برای مراحل فورج تسمه فولاد را راه‌اندازی و بتوانیم بدون هیچ محدودیتی و به آسانی محصولات مورد نیاز مشتریان را تولید کنیم.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی آرمان زنجان تصریح کرد: با احداث این کارخانه ذوب و تولید فولاد آلیاژی، می‌توانیم دقت در فرایند تولید تسمه را افزایش دهیم. همچنین از ناخالصی‌های احتمالی در تولید محصول فروآلیاژی‌ها نیز کاسته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ واحد تولیدی بدون مشکل در کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مشکلات شرکت‌های فولادی با شایعه‌پراکنی و تشویش اذهان عمومی حل نمی‌شود، به طوری که عده‌ای با تصور بر این فرضیه غلط، اهمال‌کاری خود را بر دوش دولت می‌اندازد. تمامی واحدهای تولیدی باید با به‌کارگیری تمام تلاش خود، راهکارهای قانونی و عاقلانه‌ای برای رفع مشکلات ارائه دهند. در واقع تولیدکنندگان باید مسئولیت صفر تا صد بخش تولید را برعهده بگیرند.

مرادی اذعان کرد: دولت تلاش خواهد کرد تا در زمان کوتاهی مشکلات این واحدها را برطرف کند و به چرخه تولید بازگردانند؛ به طوری که وزارت صمت و دولتمردان آگاهی کامل نسبت به وضعیت بازار فولاد و واحدهای تولیدی این صنعت دارند.

وی توضیحاتی درباره وضعیت بازار فولاد ارائه داد و مطرح کرد: از زمانی که انحصار تولید فولاد آلیاژی را با از میان راندن محصولات هندی و ترکیه از بازار صنعت فولاد به دست آوردیم، وضعیت بازار در حالت مکفی قرار گرفته است. این یعنی تولیدکنندگان داخلی همچون شرکت فولاد آلیاژی ایران با توجه به نیاز کشور، محصولات با کیفیت تولید می‌کند و خوشبختانه با کمبود فولاد آلیاژی روبه‌رو نیستیم. البته بازار در حالت تعادل قرار گرفته و اگر مواد اولیه بیشتری در بازار عرضه شود، به رکورد بازار فولاد آلیاژی کشور و در نتیجه تعطیلی خود تولیدکنندگان این صنعت منجر می‌شود. در ادامه ممکن است کارخانه‌های وابسته نیز ورشکست و کارگران این واحدهای تولیدی بیکار شوند.

مرادی ادامه داد: از طرفی اگر میزان کمتری در بازار فولاد آلیاژی عرضه کنیم، کمبود این محصول در بازار به وجود می‌آید که باعث می‌شود مصرف‌کنندگان دچار مشکل شوند. در حال حاضر در این حوزه، تقریبا تعادل برقرار است.

لزوم اتحاد و همدلی میان تولیدکننده و دولت

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی آرمان زنجان عنوان کرد: همواره در پی بروز مشکلات واحدهای تولیدی، دولت به تشکیل کمیته بحران اقدام و بهترین راهکار موثر در این حوزه برای خروج از وضعیت رکود را معرفی می‌کند. از این رو مشاهده می‌شود دولت مشوق تولیدکنندگان و خواستار بهبود مشکلات آن‌ها است.

وی عنوان کرد: برخی از تولیدکنندگان توقع و انتظارت بیش از پتانسیل و ظرفیت دولت دارند. در صورتی که باید با رویکرد اتحاد، همدلی و همگامی، دوشادوش دولت برای توسعه اقتصاد و بهبود مسیر تولید گام برداشت.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=7648
  • نویسنده : اکرم محمدی

نوشته‌های مشابه