• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

طلای جهانی از صعود بازماند

  • کد خبر : 16450
  • 28 فروردین 1402 - 5:23
طلای جهانی از صعود بازماند
قیمت طلای جهانی امروز دوشنبه 28 فروردین ماه کاهش یافت زیرا دلار آمریکا قوی‌تر شد و چشم‌انداز افزایش نرخ فدرال رزرو پس از آمارهای اقتصادی هفته گذشته، جذابیت این فلز را کاهش داد.

قیمت طلای جهانی امروز دوشنبه ۲۸ فروردین ماه کاهش یافت زیرا دلار آمریکا قوی‌تر شد و چشم‌انداز افزایش نرخ فدرال رزرو پس از آمارهای اقتصادی هفته گذشته، جذابیت این فلز را کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا به دو هزار و سه دلار و ۹۰ سنت و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا به دو هزار و چهار دلار و ۹۰ سنت رسید.

شاخص دلار ۰.۲ درصد بالاتر بود و شمش را برای خریدارانی که سایر ارزها دارند، گران شد.

داده‌ها نشان داد که خرده‌فروشی‌های ایالات‌ متحده در ماه گذشته ۰.۳ درصد کاهش یافت اما افزایش‌ قیمت‌ها در ماه‌های ژانویه و فوریه باعث شد که هزینه‌های مصرف‌کننده در سه ماهه اول سرعت داشته باشد.

احساسات مصرف‌کننده در ایالات‌ متحده در ماه آپریل افزایش یافت اما خانوارها انتظار داشتند که تورم در ۱۲ ماه آینده افزایش یابد. گزارش جداگانه‌ای نشان داد که تولید در کارخانه‌های ایالات متحده در ماه مارس ۲۰۲۳ بیش از حد انتظار کاهش یافت اما در سه‌ ماهه اول رشد اندکی داشت.

کریستوفر والر، رئیس بانک مرکزی آمریکا بیان کرد که بانک‌های مرکزی آمریکا با توجه به افزایش یک سال در نرخ‌ها نتوانستند به هدف ۲ درصدی تورم بازگردند و باید همچنان نرخ‌های بهره را افزایش دهند. بازارها با احتمال ۸۰.۸ درصدی، افزایش ۲۵ واحدی در ماه می را در نظر دارند.

طلا به طور سنتی محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود اما نرخ‌های بهره بالاتر، جذابیت شمش‌های بدون بازده را کاهش می‌دهد.

اس‌ پی‌ دی‌ آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۳۱ درصد کاهش یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۶ درصد کاهش، به ۲۵ دلار و ۲۲ سنت، پلاتین با ۰.۸ درصد کاهش، به یک هزار و ۳۶ دلار و ۲۶ سنت و پالادیم با ۱.۱ درصد کاهش، به یک هزار و ۴۸۷ دلار و هشت سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=16450

نوشته‌های مشابه

07فروردین
سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است
از زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده تاکنون،

سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است

28اسفند
بورس سبزپوش به تعطیلات رفت
در پایان سال 1402،

بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.