• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

بهای طلای جهانی افزایشی شد

  • کد خبر : 18212
  • 18 اردیبهشت 1402 - 7:32
بهای طلای جهانی افزایشی شد
قیمت طلا امروز دوشنبه 18 اردیبهشت ماه با کاهش ارزش دلار افزایش یافت؛ در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات تورم آمریکا در این هفته بودند که می‌تواند بر موضع سیاست پولی فدرال رزرو تاثیر بگذارد.

قیمت طلا امروز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه با کاهش ارزش دلار افزایش یافت؛ در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات تورم آمریکا در این هفته بودند که می‌تواند بر موضع سیاست پولی فدرال رزرو تاثیر بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا با ۵.۴ درصد افزایش، به دو هزار و ۲۳ دلار رسید و طلای آمریکا نیز با ۰.۲۷ درصد افزایش، به دو هزار و ۲۴ دلار رسید. شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و شمش را برای خریداران خارجی جذاب‌تر کرد. داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌ متحده آمریکا در روز چهارشنبه این هفته منتشر می‌شود.

تیم واترر، تحلیلگر ارشد بازار بیان کرد: هرگونه نشانه‌ای از کاهش تورم به دلیل انتظارات پایین نرخ بهره فدرال‌ رزرو، می‌تواند باعث افزایش قیمت طلا شود و مانعی برای رشد دلار خواهد بود.

وی افزود: اگر نشانه‌هایی از ضعف بیشتر در اقتصاد ایالات‌ متحده آمریکا باشد و قیمت‌ها زودتر به دو هزار و ۱۰۰ دلار برسد، طلا در میان ذی‌نفعان اصلی خواهد بود. عدم قطعیت اقتصادی و نرخ‌های پایین‌تر، تقاضا برای شمش‌های با بازده صفر را افزایش می‌دهد.

ادوارد میر، تحلیلگر بازار فلزات عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم محدوده معاملاتی بین یک هزار و ۹۵۴ تا دو هزار و ۸۰ دلار در هر اونس طلا (در ماه می) باشد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش، به ۲۵ دلار و هفت سنت، پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش، به یک هزار و ۶۱ دلار و ۳۶ سنت و پالادیم با ۱.۳ درصد افزایش، به یک هزار و ۵۱۰ دلار و ۵۵ سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=18212

نوشته‌های مشابه

07فروردین
سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است
از زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده تاکنون،

سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است

28اسفند
بورس سبزپوش به تعطیلات رفت
در پایان سال 1402،

بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.