• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

طلای جهانی در دوراهی قیمت

  • کد خبر : 14135
  • 16 اسفند 1401 - 6:32
طلای جهانی در دوراهی قیمت
قیمت طلا امروز سه‌شنبه 16 اسفند ماه در بازه محدودی معامله شد زیرا سرمایه‌گذاران محتاطانه منتظر اطلاعات ماهانه مشاغل ایالات‌ متحده و گزارش رئیس فدرال رزرو در کنگره بودند، که هر دو می‌توانند بر سیاست نرخ بهره تاثیر بگذارند.

قیمت طلا امروز سه‌شنبه ۱۶ اسفند ماه در بازه محدودی معامله شد زیرا سرمایه‌گذاران محتاطانه منتظر اطلاعات ماهانه مشاغل ایالات‌ متحده و گزارش رئیس فدرال رزرو در کنگره بودند، که هر دو می‌توانند بر سیاست نرخ بهره تاثیر بگذارند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا به یک هزار و ۸۴۹ دلار و ۳۰ سنت و قیمت طلا در بازار آمریکا به یک هزار و ۸۵۰ دلار و ۳۰ سنت رسید.

شاخص دلار ۰.۱ درصد افزایش یافت و باعث شد که شمش برای خریدارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند، ارزان‌تر شود. داده‌های روز گذشته نشان داد که سفارش‌های جدید برای کالاهای تولیدی ایالات متحده در ماه ژانویه کاهش یافته است اما افزایش ماشین‌آلات و طیف وسیعی از محصولات دیگر نشان می‌دهد که تولید می‌تواند جایگاه خود را دوباره به دست آورد.

بانک فدرال رزرو نیویورک روز گذشته اعلام کرد که زنجیره‌های عرضه جهانی به حالت عادی بازگشته‌اند و فشارها به کمترین میزان قبل از همه‌گیری کرونا کاهش یافته است که می‌تواند به کاهش تورم نیز منجر شود.

جروم پاول قرار است گزارش ۶ ماهه خود را در کنگره ارائه کند که در مورد مسیر انقباض بانک مرکزی ایالات‌ متحده مورد توجه خواهد بود. گزارش مشاغل ایالات‌ متحده برای ماه فوریه نیز روز جمعه ۱۹ اسفند ماه ارائه می‌شود.

اگرچه طلا به عنوان محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود اما افزایش نرخ بهره تمایل به شمش با بازده صفر را کاهش می‌دهد. فعالان بازار انتظار دارند که فدرال رزرو در نشست روزهای ۲۱ تا ۲۲ ماه مارس خود، نرخ بهره را ۲۵ واحد افزایش دهد که اوج آن در ماه سپتامبر و ۵.۴۸۸ درصد بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره بدون تغییر در ۲۱ دلار و سه سنت باقی ماند. پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۹۷۲ دلار و ۷۱ سنت رسید. پالادیوم ۰.۷ درصد کاهش یافت و یک هزار و ۴۳۰ دلار و ۷۹ سنت قیمت‌گذاری شد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=14135

نوشته‌های مشابه

04اردیبهشت
رشد عملکرد منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس خبر داد:

رشد عملکرد منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در سال ۱۴۰۲

04اردیبهشت
اهمیت تولید و حرکت به سمت فولاد سبز
موسسه سیگماس بررسی کرد؛

اهمیت تولید و حرکت به سمت فولاد سبز

03اردیبهشت
تابلوی بورس سبزپوش باقی ماند
برای چهارمین روز متوالی،

تابلوی بورس سبزپوش باقی ماند

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.