• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

طلای جهانی روی آرامش را خواهد دید؟

  • کد خبر : 17087
  • 06 اردیبهشت 1402 - 7:49
طلای جهانی روی آرامش را خواهد دید؟
قیمت طلا امروز چهارشنبه 6 اردیبهشت ماه، با توجه به نگرانی‌های مربوط به رکود که باعث حمایت از دارایی امن شده است، در بازه محدودی باقی ماند.

قیمت طلا امروز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه، با توجه به نگرانی‌های مربوط به رکود که باعث حمایت از دارایی امن شده است، در بازه محدودی باقی ماند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا به یک هزار و ۹۹۶ دلار و ۲۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز یک هزار و ۹۹۷ دلار و ۲۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس بیان کرد: به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران با توجه به داده‌های ضعیف اقتصادی ایالات‌ متحده، تمایلی به از دست دادن ذخایر طلای خود ندارند و شرایط معاملات همچنان متلاطم خواهد بود و هر کاهشی به یک هزار و ۹۵۰ دلار ممکن است رخ دهد.

داده‌های روز گذشته نشان داد که اعتماد مصرف‌کننده آمریکا با افزایش نگرانی‌ها در مورد آینده، در ماه آپریل ۲۰۲۳ به پایین‌ترین حد در ۹ ماه گذشته رسیده است و خطر سقوط اقتصاد در سال جاری به رکود را افزایش می‌دهد.

وی افزود: به نظر می‌رسد ترس از رکود، کفی را برای قیمت طلا ایجاد کرده است و گزارش مخارج مصرف شخصی در پایان هفته، احتمالا بیشترین تاثیر را برای طلا به همراه خواهد داشت.

فعالان بازار انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را ۲۵ واحد افزایش دهد؛ اگرچه طلا محافظی در برابر تورم و عدم اطمینان اقتصادی در نظر گرفته می‌شود اما نرخ‌های بهره بالاتر، جذابیت دارایی‌های بدون بازده را کاهش می‌دهد.

همچنین شاخص دلار کاهش یافت و طلا را برای خریداران خارجی ارزان کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش، به ۲۵ دلار رسید؛ در حالی که پلاتین ۰.۷ درصد افزایش یافت و به یک هزار و ۹۴ دلار و هشت سنت رسید. همچنین بهای پالادیم ۱.۱ درصد افزایش یافت و به یک هزار و ۴۹۹ دلار و ۴۷ سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=17087

نوشته‌های مشابه

07فروردین
سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است
از زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده تاکنون،

سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است

28اسفند
بورس سبزپوش به تعطیلات رفت
در پایان سال 1402،

بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.