• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

طلای جهانی ۲۰۰۰ دلاری خواهد شد؟

  • کد خبر : 17719
  • 12 اردیبهشت 1402 - 10:07
طلای جهانی ۲۰۰۰ دلاری خواهد شد؟
قیمت طلا امروز سه‌شنبه 12 اردیبهشت ماه ثابت بود زیرا فعالان محتاط بازار منتظر نشانه‌های جدید بانک‌های مرکزی بزرگ در مورد برنامه‌های سیاست پولی به‌ویژه فدرال رزرو آمریکا بودند.

قیمت طلا امروز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ثابت بود زیرا فعالان محتاط بازار منتظر نشانه‌های جدید بانک‌های مرکزی بزرگ در مورد برنامه‌های سیاست پولی به‌ویژه فدرال رزرو آمریکا بودند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا با ۰.۸ درصد کاهش، به یک هزار و ۹۸۱ دلار و ۷۰ سنت رسید و طلا در بازار آمریکا با ۰.۰۴ درصد کاهش، یک هزار و ۹۸۲ دلار و ۷۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

انتظار می‌رود فدرال رزرو در نشست دوم تا سوم ماه می، نرخ بهره را ۲۵ واحد افزایش دهد. آجی کدیا، مدیر شرکت «Kedia Commodities» در بمبئی اظهار داشت که اگر فدرال رزرو مشکلات مربوط به رکود را ارائه و به توقف چرخه افزایش نرخ اشاره کند، قیمت طلا می تواند به دو هزار دلار برسد.

داده‌های منتشر شده در روز گذشته نشان داد که تولید ایالات‌ متحده آمریکا در ماه آپریل کاهش یافت اما فشارهای تورمی رشد پیدا کرد که از انتظارات فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره حمایت می‌کند.

قیمت شمش در جلسه قبل کاهش یافت زیرا دلار پس از داده‌های تولیدی ایالات‌ متحده بهتر از حد انتظار افزایش پیدا کرد. بانک مرکزی اروپا برای هفتمین نشست متوالی در روز پنجشنبه هفته جاری، نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

بر اساس گزارش رویترز، طلا به عنوان پوششی امن در برابر تورم و عدم قطعیت‌های اقتصادی شناخته می‌شود اما افزایش نرخ‌ها تقاضا برای دارایی با بازده صفر را کاهش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و ۸۷ سنت رسید. کدیا تاکید کرد که تقاضای صنعتی برای نقره در سال ۲۰۲۳ بالا خواهد بود و قیمت‌ها ممکن است امسال به ۳۲ دلار برسد. پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش، به یک هزار و ۴۷ دلار و ۹۴ سنت رسید؛ در حالی که پالادیم ۰.۷ درصد افزایش یافت و به یک هزار و ۴۶۰ دلار و ۷۸ سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=17719

نوشته‌های مشابه

07فروردین
سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است
از زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده تاکنون،

سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است

28اسفند
بورس سبزپوش به تعطیلات رفت
در پایان سال 1402،

بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.