• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

طلا بر دلار چیره شد

  • کد خبر : 16169
  • 24 فروردین 1402 - 8:02
طلا بر دلار چیره شد
قیمت طلا امروز پنج‌شنبه 24 فروردین ماه افزایش یافت زیرا داده‌های تورم پایین‌تر از حد انتظار آمریکا نشان می‌دهد که فدرال رزرو ممکن است افزایش نرخ‌ها را پس از افزایش احتمالی در ماه می متوقف کند.

قیمت طلا امروز پنج‌شنبه ۲۴ فروردین ماه افزایش یافت زیرا داده‌های تورم پایین‌تر از حد انتظار آمریکا نشان می‌دهد که فدرال رزرو ممکن است افزایش نرخ‌ها را پس از افزایش احتمالی در ماه می متوقف کند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا به دو هزار و ۱۶ دلار و ۴۰ سنت رسید و طلا در بازار معاملات آمریکا نیز دو هزار و ۱۷ دلار و ۴۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

شاخص دلار ۰.۱ درصد پایین‌تر بود و شمش برای خریدارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند، ارزان‌تر کرد.

قیمت طلا در روز گذشته پس از اینکه شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌ متحده در ماه گذشته ۰.۱ درصد در مقابل انتظارات افزایش ۰.۲ درصدی افزایش یافت، بیش از یک درصد جهش کرد.

طلا به عنوان محافظ تورم در نظر گرفته می‌شود اما افزایش نرخ بهره، جذابیت شمش‌های بدون بازده را کاهش می‌دهد.

مری دالی، رئیس بانک فدرال سانفرانسیسکو بیان کرد: در حالی که فدرال رزرو درباره افزایش نرخ بهره کار بیشتری باید انجام دهد، شرایط سخت‌تر اعتباری می‌تواند دلیل توقف آن باشد.

توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند نیز تصریح کرد که فدرال رزرو برای کاهش تورم به هدف ۲ درصدی خود، باید کار بیشتری انجام دهد.

نشست ماه مارس فدرال رزرو نشان داد که پس از پیش‌بینی فدرال رزرو مبنی بر اینکه فشار بخش بانکی اقتصاد را به سمت رکود می‌برد، چندین سیاست‌گذار در نظر داشتند افزایش نرخ را متوقف کنند اما به این نتیجه رسیدند که تورم بالا همچنان در اولویت است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۵ دلار و ۵۱ سنت، پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش، به یک هزار و ۱۷ دلار و ۳۰ سنت و پالادیم با ۰.۵ درصد افزایش، به یک هزار و ۴۶۶ دلار و ۸۲ سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=16169

نوشته‌های مشابه

29فروردین
فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند
در هفته پایانی فروردین ماه،

فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند

28فروردین
بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت
ضمن بازیابی سریع اقتصاد چین،

بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.