• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
مدیر بازرگانی شرکت فولاد مهر دماوند

طیف متنوعی از مقاطع فولادی را تولید خواهیم کرد

  • کد خبر : 2166
  • 01 اردیبهشت 1400 - 12:07
طیف متنوعی از مقاطع فولادی را تولید خواهیم کرد
مدیر بازرگانی شرکت فولاد مهر دماوند گفت: پروژه 1.5 میلیون تنی مقاطع فولادی شرکت فولاد مهر دماوند با سرمایه‌گذاری بخش خصوص در حال اجرا است و بدون مشکل پیش می‌رود.

مدیر بازرگانی شرکت فولاد مهر دماوند گفت: پروژه ۱٫۵ میلیون تنی مقاطع فولادی شرکت فولاد مهر دماوند با سرمایه‌گذاری بخش خصوص در حال اجرا است و بدون مشکل پیش می‌رود.

پژمان محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» اظهار داشت: شرکت فولاد مهر دماوند قرار است در هشترود استان آذربایجان شرقی احداث شود و قصد دارد تمام مقاطع فولادی همچون تیرآهن، نبشی، ناودانی، میلگرد و پروفیل را تا سقف ۱٫۵ میلیون تن تولید کند. بر این اساس به دنبال آن هستیم یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های تولید فولاد کشور را با الگوی عرضه پیوسته و همگرا یک زنجیره پویا و چابک در قالب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث کنیم.

وی افزود: برای تولید مقاطع یاد شده ماشین‌آلات مورد نیاز را به دلیل اینکه تنوع محصولات بسیار بالا است، باید به گونه‌ای انتخاب و تامین کنیم تا همه مقاطع قابل تولید باشند. تخمین زده می‌شود هزینه خرید و تامین ماشین‌آلات و تجهیزات خطوط تولید بیش از ۶۰ میلیون یورو باشد.

مدیر بازرگانی شرکت فولاد مهر دماوند تاکید کرد: هدف از تامین ماشین‌آلات و تجهیزات با توانایی تولید متنوع این است که در مواقع ضروری، با توجه به نیاز بازار هم در داخل و هم در خارج، بتوانیم بلافاصله محصولات خود را تغییر دهیم و نیاز بازار را تامین کنیم. ضمن اینکه ظرفیت تولید را نیز به گونه‌ای در نظر گرفتیم که با توجه به حجم تولید اقتصادی باشد. البته از هم‌اکنون شروع به برندسازی، تبلیغات و بازاریابی در سطح کشور و بازارهای منطقه‌ای کرده‌ایم.

محمودی تاکید کرد: برای اجرای پروژه باید گام به گام پیش برویم و از هر گونه شتاب‌زدگی در اجرای آن پرهیز کنیم زیرا هر پروژه باید مطابق با زمان‌بندی ارائه شده از سوی کارشناسان و مشاوران پیش برود. در غیر این صورت ممکن است پروژه با توقف یا شکست مواجه شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» مبنی بر چالش‌های اجرای پروژه ۱٫۵ میلیون تنی فولاد مهر دماوند به ویژه از سوی مسئولان و بروکراسی اداری، بیان کرد: خوشبختانه از ابتدای پروژه مسئولان استانی و کشور به ویژه در زمینه صدور مجوزهای لازم و تامین زیرساخت‌ها مانند زمین، آب، برق، گاز و… همکاری‌های لازم را به عمل آورده‌اند و مشکلی از جانب بروکراسی‌های اداری و یا طولانی شدن زمان صدور مجوز نداشتیم. در صورتی که با همین سرعت مراحل اداری طی شود، به نظر می‌رسد پروژه در زمان مقرر به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر بازرگانی شرکت فولاد مهر دماوند در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر اجرای پروژه عنوان کرد: خوشبختانه برخی از ماشین‌آلات را خریداری کرده‌ایم و قراردادهای مرتبط نیز منعقد شده‌اند اما هنوز این ماشین‌آلات و تجهیزات را به کشور وارد نکردیم. البته قصد داریم با توجه به توان خوب صنایع داخلی در زمینه تولید برخی از ماشین‌آلات و تجهیزات، از این توان استفاده و ماشین‌آلات را بومی‌سازی کنیم. قطعا صنایع کشور پتانسیل و توانایی تولید ماشین‌آلات نورد فولاد را دارند و در این رابطه چندین شرکت را مدنظر قرار داده‌ایم. البته شرکت هنوز در ابتدای راه خود قرار دارد و باید همه احتمالات و گزینه‌ها را با توجه به شرایط در نظر بگیریم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2166

نوشته‌های مشابه