• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

غلبه طلا بر دلار در بازار‌های جهانی

  • کد خبر : 12974
  • 02 اسفند 1401 - 5:35
غلبه طلا بر دلار در بازار‌های جهانی
با کاهش ارزش دلار در آستانه انتشار آمارهای فدرال رزرو، قیمت طلا افزایش یافت.

با کاهش ارزش دلار در آستانه انتشار آمارهای فدرال رزرو، قیمت طلا افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، قیمت طلا امروز سه‌شنبه دوم اسفند ماه با کاهش ارزش دلار به بالاترین حد خود در ۶ هفته اخیر افزایش یافت. در حالی که معامله‌گران منتظر اطلاعات اقتصادی بیشتری برای سنجش استراتژی افزایش نرخ فدرال رزرو آمریکا بودند، طلا در بازه محدود معامله شد.

بهای هر اونس طلا به یک هزار و ۸۳۹ دلار و ۶۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز یک هزار و ۸۴۰ دلار و ۶۰ سنت قیمت‌گذاری شد. شاخص دلار پایین‌تر از اوج‌های اخیر قرار داشت و شمش‌های قیمت دلاری را برای خریدارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند ارزان‌تر کرد.

سرمایه‌گذاران اکنون منتظر صورت‌جلسه آخرین جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو هستند که قرار است روز آینده منتشر شود. بازارهای پول انتظار دارند که بانک مرکزی ایالات‌ متحده تا ماه می، نرخ‌های معیار را به بالای ۵ درصد برساند و اوج نرخ‌ها در ماه جولای ۵.۳ درصد بود.

نرخ بهره بالاتر، هزینه فرصت نگهداری شمش با بازده صفر را افزایش می‌دهد. داده‌های اصلی شاخص قیمت مصرف شخصی ایالات‌ متحده «PCE» که اواخر این هفته منتشر می‌شود نیز در تمرکز سرمایه‌گذاران موثر است.

اولی رن، رئیس بانک مرکزی فنلاند بیان کرد: بانک مرکزی اروپا باید پس از ماه مارس به افزایش نرخ‌ بهره ادامه دهد و اوج نرخ بهره که باید برای مدتی به آن پایبند بماند، ممکن است در تابستان به دست آید.

بوندس‌ بانک روز گذشته اعلام کرد که چشم‌انداز اقتصادی آلمان پس از یک سه ماهه چهارم غیرمنتظره انعطاف‌پذیر در حالی که تورم اصلی نیز از اوج خود گذشته است، در حال بهبود است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۱ دلار و ۸۳ سنت، پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش، به ۹۲۸ دلار و ۶۵ سنت و پالادیم با ۰.۱ درصد افزایش، به یک هزار و ۵۱۲ دلار و هفت سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=12974

نوشته‌های مشابه

29فروردین
فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند
در هفته پایانی فروردین ماه،

فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند

28فروردین
بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت
ضمن بازیابی سریع اقتصاد چین،

بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.