• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

فعال‌سازی معادن راکد در خراسان رضوی

  • کد خبر : 16381
  • 27 فروردین 1402 - 10:42
فعال‌سازی معادن راکد در خراسان رضوی
رئیس اداره امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۴۸۳ معدن غیرفعال در استان وجود دارد که همه این معادن تعیین تکلیف شده‌اند؛ در همین راستا در سال گذشته ۴۶ معدن راکد در استان احیا شده است.

رئیس امور معادن اداره کل صمت خراسان رضوی گفت: ۴۸۳ معدن غیرفعال در استان وجود دارد که تمامی این معادن تعیین تکلیف شده‌اند؛ در همین راستا، در سال گذشته ۴۶ معدن راکد در استان احیا شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، مهدی هادی در خصوص شرایط حوزه معدن خراسان رضوی در سال گذشته، بیان کرد: تعداد پروانه‌های اکتشاف معتبر استان در سال ۱۴۰۱، ۲۳۶ فقره، گواهی کشف معتبر تا پایان سال گذشته ۷۶ فقره با میزان ذخیره ۴۴ میلیون تن و هزینه عملیات مورد تایید ۱۰ هزار و ۸۹ میلیون ریال است. تعداد پروانه‌های بهره‌برداری معتبر در حوزه معدن استان شامل یک هزار و ۴۷ فقره با میزان ذخیره ۲.۸ میلیارد تن و استخراج اسمی ۶۵ میلیون تن، با سرمایه‌گذاری ۳۷ هزار و ۳۸۵ میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی برای ۱۲ هزار و ۲۷۰ نفر است.

وی افزود: طی سال ۱۴۰۱، ۴۱ پروانه بهره‌برداری معدن، ۳۹ گواهی کشف و ۸۵ پروانه اکتشاف معدن در استان صادر شده است.

رئیس امور معادن اداره کل صمت خراسان رضوی خراسان رضوی در خصوص وضعیت معادن راکد استان، تصریح کرد: ۴۸۳ معدن غیرفعال در استان وجود دارد که همه این معادن تعیین تکلیف شده‌اند. در سال گذشته ۴۶ معدن راکد در استان احیا شده و بقیه معادن مذکور اخطاریه دریافت کرده‌اند که در صورت عدم اقدام به فعالیت، در جهت اجرای فرایند ماده ۲۰ قانون معادن و سلب صلاحیت بهره‌بردار اقدام خواهد شد.

هادی با اشاره به اینکه آذر ماه سال گذشته ۲۶۵ معدن از مجموع ۴۸۳ معدن راکد در استان تعیین تکلیف شدند، در خصوص باقی‌مانده معادن در چهار ماهه پایانی سال گذشته، عنوان کرد: در سال گذشته، ۲۶۵ معدن فاقد بهره‌بردار وارد فرایند مزایده شد و برای باقی معادن فاقد بهره‌بردار نیز مبنی بر برگزاری مزایده بر اساس زمان‌های تعیین شده توسط معاونت معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، در انتظار ابلاغ تاریخ برگزاری مزایده باقی معادن هستیم. در چهار ماهه پایانی سال پیش، ۱۲ معدن در مسیر برگزاری مزایده قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: میزان استخراج معادن استان در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال‌ قبل از آن، از یک هزار و ۲۳۳ هزار تن به یک هزار و ۴۲۰ هزار تن افزایش یافته که بیانگر رشد ۱۱ درصدی است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=16381

نوشته‌های مشابه

29فروردین
شرکت «Codelco» به دنبال مشارکت با بخش خصوصی است
با هدف افزایش تولید در سال 2024،

شرکت «Codelco» به دنبال مشارکت با بخش خصوصی است

29فروردین
فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند
در هفته پایانی فروردین ماه،

فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.