• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

فعال‌سازی هشت مرکز تجاری ایران در آفریقا

  • کد خبر : 9793
  • 20 دی 1401 - 7:47
فعال‌سازی هشت مرکز تجاری ایران در آفریقا
مدیرکل دفتر آفریقای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: شبکه‌ای از هشت مرکز تجاری در سراسر قاره آفریقا فعال شده است و به ارائه طیف وسیعی از خدمات به شرکت‌های تولیدی و صادراتی می‌پردازند.

مدیرکل دفتر آفریقای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: شبکه‌ای از هشت مرکز تجاری در سراسر قاره آفریقا فعال شده است و به ارائه طیف وسیعی از خدمات به شرکت‌های تولیدی و صادراتی می‌پردازند.

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، سید محمدصادق قنادزاده در همایش بررسی ظرفیت‌های تجاری شمال آفریقا، با برشمردن ویژگی‌های بی‌نظیر قاره آفریقا، به تشریح برخی موانع موجود پرداخت و از لزوم همگرایی بیشتر در تمامی ارکان نظام برای بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های قاره بکر آفریقا سخن گفت.وی همچنین با برشمردن مجموعه اقدامات گسترده سازمان توسعه تجارت ایران در جهت ایجاد و افزایش شناخت دو طرفه بین ایران و کشورهای قاره آفریقا، به حضور در چهار رویداد بزرگ نمایشگاهی آفریقا، تبادل بیش از ۱۰۰ هیئت تجاری، برگزاری سلسله همایش‌های معرفی ظرفیت‌های تجاری آفریقا، اعزام قریب‌الوقوع سه رایزن به مناطق مختلف آفریقا و نشست‌های تخصصی متعدد با اتحادیه‌ها و سندیکاهای صادراتی کشور طی ۹ ماهه گذشته اشاره کرد.

مدیرکل دفتر آفریقای سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه ظرفیت بالای مراکز تجاری زیر نظر سازمان توسعه تجارت ایران در کشورهای هدف به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای ورود به بازار است، مطرح کرد: شبکه‌ای بالغ بر هشت مرکز تجاری در سراسر قاره آفریقا فعال شده است و به ارائه طیف وسیعی از خدمات به شرکتهای تولیدی و صادراتی که بنای حضور در بازار آفریقا را دارند، می‌پردازند.

به گفته وی، این مراکز در کشورهای کنیا، اوگاندا، تانزانیا، ساحل عاج، غنا، کامرون، سنگال، نیجریه، الجزایر و آفریقای جنوبی مستقر و این شبکه تا پایان سال تکمیل می‌شود.

در ادامه این همایش، مهدی شوشتری دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا این وزارتخانه با بیان اهمیت راهبردی کشورهای شمال آفریقا، از آمادگی تمامی سفرا و نمایندگی‌های برای مشورت، مساعدت و همکاری با تجار و صادرکنندگان ایرانی خبر داد.

وی با تاکید بر اولویت صدور خدمات فنی مهندسی و سرمایه‌گذاری در کشورهای شمال آفریقا اذعان کرد: توجه ویژه شرکت‌ها به قوانین حمایتی و همچنین ضوابط خاص کشورهای شمال آفریقا، پیش از ورود از لازمه‌های مهم فعالیت در این کشورهاست.

در ادامه این رویداد، رایزن بازرگانی کشور الجزایر به تشریح سیاست‌های حمایت از سرمایه‌گذاران در این کشور پرداخت و از نسخه جدید قانون سرمایه‌گذاری الجزایر به عنوان یک فرصت تاریخی برای ورود شرکت‌های ایرانی یاد کرد.

همچنین در این همایش دو تن از مدیران مراکز تجاری ایران در کشورهای الجزایر و کامرون به معرفی خدمات خود و تشریح چگونگی انجام فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در کشورهای متبوع پرداختند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=9793
  • منبع : مهر

نوشته‌های مشابه

07فروردین
سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است
از زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده تاکنون،

سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است

28اسفند
بورس سبزپوش به تعطیلات رفت
در پایان سال 1402،

بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.