• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت ملی صنایع مس ایران:

«فملی» رکورد فروش را جابه‌جا کرد

  • کد خبر : 3526
  • 15 فروردین 1400 - 17:30
«فملی» رکورد فروش را جابه‌جا کرد
مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: با وجود تمام مشکلات داخلی و خارجی مطرح شده شرکت مس توانست سال 1399 را با رکوردشکنی‌های جدید در حوزه‌های مختلف مانند تولید و فروش کاتد مس پشت سر بگذارد و به سود 66 درصدی دست یابد.

مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: با وجود تمام مشکلات داخلی و خارجی مطرح شده شرکت مس توانست سال ۱۳۹۹ را با رکوردشکنی‌های جدید در حوزه‌های مختلف مانند تولید و فروش کاتد مس پشت سر بگذارد و به سود ۶۶ درصدی دست یابد.

سعد عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ به تولید ۲۸۰ هزار تن کاتد مس رسیدیم که میزان بسیار مطلوبی تلقی می‌شود. برنامه در نظر گرفته شده برای تولید کاتد ۲۶۵ هزار تن در سال ۱۳۹۹ بود که حدود ۶ درصد فراتر از برنامه گام برداشتیم. گفتنی است در سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۲۵۰ هزار تن تولید کاتد داشتیم که با این وجود، تولید ۲۸۰ هزار تن از این محصول در سال ۱۳۹۹، عدد سنگینی محسوب می‌شود. در واقع نزدیک به ۱۲ درصد رشد در این زمینه نسبت به سال ۱۳۹۸ مشاهده می‌شود. تمام میزان کاتد تولید شده در سیال ۱۳۹۹ به فروش رسیده است. ضمن اینکه با افزایش ۳۰ هزار تنی کاتد مس، حدود پنج هزار و ۳۵۵ میلیارد تومان به درآمد شرکت ملی مس افزوده شده است.

وی افزود: علاوه بر تاثیر افزایش نرخ ارز، ما در سال ۱۳۹۹، ۳۵ درصد رشد فروش نسبت به سال ۱۳۹۸ داشتیم. در واقع، در سال ۱۳۹۸ حدود ۲۵۰ هزار تن کاتد تولید کردیم و ۲۵۱ هزار تن از این محصول را نیز به فروش رساندیم. در سال ۱۳۹۹ حدود ۲۸۰ هزار تن کاتد تولید شد که ۲۷۰ هزار تن از آن میزان به فروش رسید و درآمد سالانه شرکت بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان گزارش شده است. میزان فروش محصول شرکت در سال ۱۳۹۸، ۲۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده بود و حدود ۵۱۸ میلیارد تومان نیز برق به فروش رساندیم و در مجموع ۲۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب و حدود ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سود عاید شرکت شد. ضمن اینکه سود خالص نیز در سال گذشته ۵۳ درصد ارزیابی شد.

مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس بیان کرد: میزان رشد درآمد شرکت در سال ۱۳۹۹، نسبت به سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۶۶ درصد برآورد شد یا به عبارت بهتر ما از فروش محصولات تولیدی شرکت ۶۶ درصد سود خالص داشتیم. این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که شرکت مس با وجود رشد نرخ ارز و درآمدهای ارزی یک روند بسیار خوبی را در پیش گرفته است. عملکرد مناسب شرکت تحت تاثیر چند فاکتور بوده که ۲۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به بالغ بر ۴۰ هزار میلیار تومان ارتقا یافته است و چیزی حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان افزایش درآمد را به ثبت رساندیم.

عبدی تصریح کرد: هزینه‌های شرکتی به بزرگی شرکت مس با ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل به صورت مستقیم و ۳۰۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم در حال فعالیت هستند، یک رقم بسیار عظیمی است. به جرات می‌توان گفت این شرکت از نظر استراتژی بی‌رقیب است و با مشکلات محیط زیستی مواجه نیست. شرکت ملی صنایع مس ایران تاکنون توانسته است به ارقام درخشانی در حوزه فروش و درآمدزایی دست یابد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=3526

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد