• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

فناوری جدید مایکروویو در فرآوری محصولات جانبی نیکل

  • کد خبر : 19865
  • 06 خرداد 1402 - 16:15
فناوری جدید مایکروویو در فرآوری محصولات جانبی نیکل
شرکت «Wave Nickel» که مقر آن در کشور لوکزامبورگ است، نزدیک به 300 میلیون دلار برای تولید رسوب هیدروکسید مخلوط نیکل و کبالت (MHP) در منطقه غرب میانه برزیل با فناوری جدید مایکروویو اختصاصی سرمایه‌گذاری می‌کند.

شرکت «Wave Nickel» که مقر آن در کشور لوکزامبورگ است، نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار برای تولید رسوب هیدروکسید مخلوط نیکل و کبالت (MHP) در منطقه غرب میانه برزیل با فناوری جدید مایکروویو اختصاصی سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، یکی از سخنگویان شرکت «Wave Nickel» اخیرا تایید کرده است که در حال برنامه‌ریزی جهت راه‌اندازی یک واحد تولید رسوب هیدروکسید مخلوط با میانگین خلوص ۴۸ درصد نیکل با ظرفیت ۴۰ هزار تن در سال تا پایان سال ۲۰۳۰ است. این سخنگو در ادامه بیان کرد که ظرفیت تولید مذکور مربوط به فاز یک این واحد است و به تدریج ظرفیت تولید آن افزایش خواهد یافت.

گوستاوو ایمینا، مدیر اجرایی شرکت «Wave Nickel» در روز ۱۷ آپریل ۲۰۲۳ در مصاحبه‌ای عنوان کرد: این واحد تولیدی در شرایط ابتدایی تولید خریداری شده و در مراحل اول از ۷۰ درصد تجهیزات آن استفاده خواهد شد اما در عوض سیستم مایکروویو، شرکت «Wave Nickel» جایگزین کوره «Caron» می‌شود.

این شرکت در روز ۱۳ آپریل ۲۰۲۳ قراردادی را برای بدست آوردن حق استخراج از یک معدن از طریق یک واحد فرآوری و تمام زیرساخت‌های عملیاتی آن به نام «Niquelândia» برزیل امضا کرد. این واحد فرآوری نیکل متعلق به شرکت تولیدکننده آلومینیوم در برزیل به نام Companhia Brasileira de Alumínio (CBA) در شهری به همین نام که در منطقه غرب میانه ایالت گویاس  قرار دارد، است. ارزش این قرارداد ۲۰ میلیون رئال برزیل معادل چهار میلیون دلار آمریکا است.

واحد تولید «Niquelândia» به عنوان زیرمجموعه شرکت «Votorantim SA»، در اوایل سال ۲۰۱۶ به دلیل کاهش قیمت نیکل در وضعیت تعمیر و نگهداری قرار گرفت. البته بعدها سهام شرکت «Votorantim Metals» با نام شرکت «Nexa Resources» به مزایده عموم گذاشته شد.

معدن نیکل مذکور حدود ۵۵ میلیون تن ذخایر دارد و ظرفیت کربنات نیکل واحد فرآوری مستقر در آن حدود ۲۰ هزار تن در سال است اما این میزان ظرفیت تولید هدف نهایی شرکت «Wave Nickel» نیست.

ذخایر این معدن از نوع سنگ لاتریت است که معمولا در مناطق استوایی یافت می‌شوند. معمولا در برزیل رسوب هیدروکسید مخلوط یا به طور کلی مواد واسطه ​​نوع اول تولید نمی‌شوند؛ چراکه استفاده از کربنات هزینه زیاد و انتشار کربن بالایی دارد. گوستاوو ایمینا در ادامه مطرح کرد که فناوری جدید مایکروویو اختصاصی شرکت «Wave Nickel» پایداری زیست‌محیطی بیشتر و هزینه و مصرف بسیار پایین‌تری دارد.

به گفته گوستاوو ایمینا، این فناوری جدید که هنوز در مقیاس صنعتی آزمایش نشده است، می‌تواند انتشار دی‌اکسید کربن تولیدی نیکل را تا حدود ۲۸ درصد کاهش دهد. همچنین پتانسیل این سیستم بیشتر از مقدار اعلام شده است و در موارد مربوط به محصولات فرآورده‌های جانبی میزان انتشار کربن در حدود صفر خواهد بود.

بازار نیکل همچنان تحت فشار است

بازار رسوب هیدروکسید مخلوط آسیا همچنان تحت تاثیر کاهش هزینه‌ها و کاهش قیمت سولفات نیکل قرار دارد. موسسه «Fastmarkets» قیمت رسوب هیدروکسید مخلوط نیکل با شرط تحویل بر روی عرشه کشتی در بنادر چین، ژاپن و کره‌جنوبی با تقبل هزینه ارسال محصول توسط خریدار را حدود ۱۶ هزار تا ۱۷ هزار دلار در هر تن در روز پنجم می ۲۰۲۳ ارزیابی کرد که به نسبت قیمت هفتگی میزان آن حدودا ثابت بود اما حدود ۳٫۷۹ درصد نسبت به قیمت ماهانه ۱۷ هزار تا ۱۷ هزار و ۳۰۰ دلار در هر تن و حدود ۷٫۵۶ درصد نسبت به قیمت ۱۶ هزار و ۷۰۰ تا ۱۹ هزار دلار در هر تن در روز ۳۰ دسامبر ۲۰۲۲ کاهش داشت.

موسسه «Fastmarkets» پریمیوم سولفات نیکل با شرط تحویل بر روی عرشه کشتی در بنادر چین، ژاپن و کره‌جنوبی با تقبل هزینه ارسال محصول توسط خریدار را یک هزار دلار در هر تن در روز پنجم می ۲۰۲۳ ارزیابی کرد که به نسبت قیمت هفتگی میزان آن حدودا ثابت بود اما به نسبت قیمت یک هزار و ۲۰۰ دلاری در هر تن در روز ۲۱ آپریل ۲۰۲۳ حدود ۱۶٫۶۷ درصد کاهش داشت.

یکی از سخنگویان شرکت «Wave Nickel» در روز ۲۶ آپریل ۲۰۲۳ به موسسه «Fastmarkets» اعلام کرد که مرحله اول باز راه‌اندازی واحد تولید «Niquelândia» که قرار است تا پایان سال ۲۰۲۴ انجام شود، فعلا از یک واحد فرآوری برای آزمایش پارامترهای مهندسی این فرایند و فناوری جدید استفاده خواهد کرد. همچنین شرکت «Wave Nickel» پیش‌بینی می‌کند تا سال ۲۰۲۹ به مقیاس تجاری کامل ظرفیت تولید برسد.

گوستاوو ایمینا معتقد است که این امر به برزیل کمک می‌کند تا در گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر در سطح جهان نقش پر رنگ‌تری ایفا کند. همچنین اگر استفاده از این فناوری در معدن و واحد فرآوری مذکور با موفقیت همراه باشد، می‌توان در دیگر معادن برزیل هم از آن استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد که از حدود یک سال گذشته، تغییرات اساسی در انتخاب پروژه‌های جدید به منظور استخراج و تولید مواد معدنی با ورود کشورهای غربی صورت پذیرفته که هدف آن تمرکززدایی از جذب سرمایه در بخش معادن به خارج از کشور چین است. اخیرا نیز ایالات متحده آمریکا قوانینی را برای تسریع پذیرش خودروهای الکتریکی ارائه داده است؛ هرچند که در حال حاضر مواد اولیه کافی برای چنین اقدامی در دسترس نیست.

شرکت «Wave Nickel» بخشی از یک انجمن بزرگ‌تر پیرامون فلز نیکل به نام «New Wave» بوده که هدف آن تمرکز بر تحقیق و توسعه فناوری‌هایی مبتنی بر اقتصاد زیستی و پایداری زیست‌محیطی است. این انجمن همچنین دارای بخش‌های دیگری به نام «Wave Aluminium» است که اخیرا قراردادی را با شرکت «Norsk Hydro» برای ساخت واحد فرآوری در کشور برزیل امضا کرده است که قراضه بوکسیت را فرآوری می‌کند.

خرید واحد فرآوری نیکل «Niquelândia» همچنان منتظر دریافت تاییدیه‌ها از سوی سازمان ضد انحصار «CADE» برزیل و سازمان دولتی نظارتی صنعت برق برزیل به نام «ANEEL» است.  شرکت Companhia Brasileira de Alumínio (CBA) علاوه بر دریافت ۲۰ میلیون رئال برزیل، حدود ۳ درصد از حق بهره مالکانه بر درآمد خالص از این واحد فرآوری تا سقف ۱۰ میلیون دلار در سال را نیز به دست خواهد آورد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=19865

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.