• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
معاون منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت فولاد خوزستان عنوان کرد:

فولاد خوزستان، دانشگاه تخصصی در صنعت فولاد کشور

  • کد خبر : 13292
  • 04 اسفند 1401 - 12:09
فولاد خوزستان، دانشگاه تخصصی در صنعت فولاد کشور
 معاون منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت فولاد خوزستان گفت: آموزش نیروی انسانی متخصص و متعهد، همواره در دستور کار شرکت فولاد خوزستان قرار داشته است؛ به نحوی که بسیاری از پروژه‌های مرتبط با طرح‌های هفت‌گانه فولادی توسط کارشناسان و متخصصان این شرکت به مرحله اجرا درآمده است.

معاون منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت فولاد خوزستان گفت: آموزش نیروی انسانی متخصص و متعهد، همواره در دستور کار شرکت فولاد خوزستان قرار داشته است؛ به نحوی که بسیاری از پروژه‌های مرتبط با طرح‌های هفت‌گانه فولادی توسط کارشناسان و متخصصان این شرکت به مرحله اجرا درآمده است.

عباسعلی تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» در حاشیه سومین نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد در خصوص اهمیت و جایگاه نیروی انسانی در سازمان، بیان کرد: مولفه قدرت در یک سازمان، وابسته به نیروی انسانی متخصص و متعهد است. شرکت فولاد خوزستان به خوبی توانسته است با به‌کارگیری نیروی انسانی توانمند و متخصص، مسیر توسعه را به سرعت در سال‌های گذشته طی کند.

وی در ادامه به برگزاری سومین نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد توسط شرکت فولاد خوزستان اشاره کرد و گفت: با توجه به تحریم‌های اعمال‌شده علیه کشور طی سالیان اخیر، بومی‌سازی قطعات و تجهیزات در صنایع مختلف به ویژه فولاد اهمیت بیشتری پیدا کرده است. البته همچنان در برخی صنایع مانند هوا و فضا، موفق به بومی‌سازی قطعات مورد نیاز نشده‌ایم و با مشکلات مختلفی مواجه هستیم. خوشبختانه بومی‌سازی قطعات و تجهیزات تخصصی در صنایع فولاد، نفت و گاز و پتروشیمی با پیشرفت قابل توجهی همراه بوده و منجر به پیشرفت روزافزون این صنایع شده است. در همین راستا، شرکت فولاد خوزستان موفق به بومی‌سازی یک هزار و ۵۶۰ قطعه استراتژیک در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شده است. این مهم با تکیه بر دانش و توان متخصصان داخلی به وقوع پیوسته است و توانسته‌ایم به خودکفایی در تولید قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی مورد نیاز در صنعت فولاد دست یابیم.

آموزش نیروی انسانی متخصص در فولاد خوزستان

معاون منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت فولاد خوزستان با بیان اینکه این شرکت، یک دانشگاه بزرگ و تخصصی است که ردپای آن در سراسر زنجیره فولاد کشور به چشم می‌خورد، مطرح کرد: آموزش نیروی انسانی متخصص، همواره در دستور کار ما قرار داشته است؛ به نحوی که برای مثال، تعداد زیادی از کارشناسان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فولادی کشور، در شرکت فولاد خوزستان آموزش‌های لازم را دیده‌‎اند. همچنین بسیاری از پروژه‌های طرح‌های هفت‌گانه فولادی یعنی فولاد شادگان، فولاد سپیددشت چهارمحال‌وبختیاری، فولاد میانه، فولاد غدیر نی‌ریز، فولاد سبزوار، فولاد قائنات و فولاد بافت توسط متخصصان شرکت فولاد خوزستان به اجرا درآمده‌اند.

تقوی در همین راستا ادامه داد: با حضور ممیزین ISO10015 که دی ماه امسال به منظور بررسی شرایط اداری شرکت فولاد خوزستان انجام شد، به دو مولفه آموزش و استخدام نیروی انسانی در شرکت نمره عالی تعلق گرفت. به جرات می‌توان گفت در زمینه آموزش نیروی انسانی، فولاد خوزستان در رتبه نخست بین شرکت‌های فولادی قرار دارد. همچنین کانون ارزیابی در شرکت فولاد خوزستان جهت جانشین‌پروری شایسته ایجاد شده است. نکته قابل توجه اینکه آموزش بدو استخدام نیروهای انسانی جدید در شرکت فولاد خوزستان به مدت دو ماه زمان می‌برد. همچنین دوره کارورزی نیروهای انسانی به مدت ۴۵ روز در مجموعه به طول می‌انجامد. ما برنامه‌های جدیدی را در حوزه آموزش طی هر سال در نظر می‌گیریم تا بتوانیم به بیشترین میزان بهره‌وری در این زمینه دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه ارتباط با مدیرعامل و مدیران بخش‌های مختلف شرکت، منجر به افزایش روحیه و انگیزه کارکنان شرکت فولاد خوزستان شده است، تصریح کرد: اقدامات بزرگ و مهمی در زمینه جبران خدمت کارکنان در فولاد خوزستان طی دو سال اخیر انجام شده است. برای مثال، اعطای وام قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون تومانی به کارکنان شرکت، یکی از این موارد است. همچنین تسهیلات ویژه‌ای در حوزه رفاهی مجموعه مانند برگزاری تورهای مسافرتی برای کارکنان در نظر گرفته‌ایم. همچنین قرارداد استفاده از خدمات رستوران‌های مطرح و شناخته‌شده شهر اهواز را منعقد کرده‌ایم و به همین منظور بن کارت‌های مخصوصی برای کارکنان شرکت فولاد خوزستان در نظر گرفته‌ایم.

استخدام ۵۰۰ نفری فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۱

معاون منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت فولاد خوزستان با اشاره به استخدام ۵۰۰ نیروی بومی در ابتدای سال جاری در دومین فولادساز بزرگ کشور، خاطرنشان کرد: ۱۰۰ نفر کارشناس و ۴۰۰ نفر تکنسین در ابتدای سال ۱۴۰۱ در شرکت فولاد خوزستان استخدام شدند. همچنین رتبه شغلی ۷۵ نفر از نیروی انسانی شاغل در مجموعه در سال جاری ارتقا پیدا کرد. آزمون استخدامی برای تکمیل کادر کارشناسی شرکت فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد تا بتوانیم از حضور جوانان متعهد و متخصص استان خوزستان در مجموعه بهره‌مند شویم.

تقوی در پایان یادآور شد: بومی‌گزینی، همواره در دستور کار مدیریت ارشد شرکت فولاد خوزستان قرار داشته است و آزمون استخدامی سال آینده نیز به منظور جذب ۱۰۰ درصدی از میان نیروهای بومی استان خوزستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=13292

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.