• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

فولاد مبارکه، یکه‌تاز در ارزش‌آفرینی برای کشور

  • کد خبر : 11978
  • 17 بهمن 1401 - 8:41
فولاد مبارکه، یکه‌تاز در ارزش‌آفرینی برای کشور
معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه از افزایش 18 درصدی عرضه محصولات فولاد مبارکه به بازار داخلی و افزایش 15 درصدی درآمد این شرکت طی 10 ماهه سال 1401 خبر داد.

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه از افزایش ۱۸ درصدی عرضه محصولات فولاد مبارکه در بازار داخلی و افزایش ۱۵ درصدی درآمد این شرکت طی ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، طهمورث جوانبخت بیان کرد: علی‌رغم کاهش و نوسانات شدید قیمت‌ها که از پایان سال گذشته تا آذر ماه سال جاری در بازارهای جهانی و داخلی شاهد آن بودیم، فولاد مبارکه توانسته است تمامی اهداف خود در زمینه فروش را از جنبه تناژ محقق سازد و تمامی محصولات تولیدی مورد سفارش و نیاز مشتریان را به بازار عرضه کند.

وی با تاکید بر اینکه از نظر درآمدی نیز فولاد مبارکه در مجموع در سال جاری بیش از ۱۵ درصد نسبت به درآمد ۱۰ ماهه سال گذشته رشد کرده است، تصریح کرد: در زمینه تناژی، با توجه به اینکه رویکرد شرکت فولاد مبارکه تامین حداکثری نیاز مشتریان داخلی است، توانسته‌ایم نیاز بازار داخلی را در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» تامین کنیم و به رشد ۱۸ درصدی در عرضه محصولات از اسلب تا انواع محصولات سرد پوشش‌دار به بازارهای داخلی دست‌ یابیم.

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه در پاسخ به این سوال که بیشترین تقاضا در بازار داخل مربوط به کدام یک از ورق‌های فولاد مبارکه بوده است، گفت: بیشترین رشد از نظر تناژ مربوط به محصولات کلاف گرم بوده که طی ۱۰ ماهه سال جاری، ۱۰ درصد رشد داشته و این رشد عرضه منجر به افزایش درآمد شرکت شده است.

جوانبخت با بیان اینکه در ۱۰ ماهه گذشته حدود ۶ میلیون تن محصول فولاد مبارکه در بازار داخلی عرضه شده است، یادآور شد: این میزان در سال گذشته پنج میلیون و ۵۴ هزار تن بوده است که با توجه به سفارش‌های ثبت‌شده، در پایان سال جاری شاهد ادامه روند روبه‌رشد عرضه محصول خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری علی‌رغم رکود بازار و محدودیت‌های برق و آب در تابستان و گاز در زمستان، خوشبختانه در زمینه تولید محصولات اساسی مورد نیاز بازار داخلی هیچ کاهش تولیدی نداشته‌ایم، ابراز کرد: در این بازه زمانی توانستیم تمامی محصولات گرم، سرد و پوشش‌دار مورد نیاز بازار را تولید و عرضه کنیم و فقط حدود کمتر از ۴ درصد از برنامه عقب هستیم. خوشبختانه این ۴ درصد نیز مربوط به تولید اسلب بوده است که با توجه به مازاد بودن بر نیاز مصرف‌کنندگان و بازار داخل، آسیبی از این حیث به بازار وارد نشده است.

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه اذعان کرد: با توجه به شرایط قیمت‌ها در بازار و پیش‌بینی‌های پیش رو، در دو ماه پایانی سال جاری و ماه‌های ابتدایی سال آینده تمامی برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده شرکت به همت همکاران محقق خواهد شد.

به گفته جوانبخت، از نظر تناژ، بیشترین عرضه محصول فولاد مبارکه مربوط به صنف تولیدکنندگان لوله و پروفیل بوده است. در حالی که هم‌اکنون کشور با تقاضای زیادی در انواع ورق مواجه است. در این زمینه صنایع حمل‌ونقل، خودروسازی و لوازم‌ خانگی اصنافی هستند که نیاز خود را از فولاد مبارکه تامین کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش تقاضای ورق در صنعت لوازم‌ خانگی از سال ۱۳۹۷ و افزایش دو هزار تنی عرضه محصولات فولاد مبارکه به این صنعت خبر داد و مطرح کرد: جای خرسندی است که فولاد مبارکه در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱ توانسته است دو هزار تن بیش از مدت مشابه سال قبل محصول به صنف تولیدکنندگان لوازم‌ خانگی عرضه کند. این امر نشان‌دهنده رشد در این صنعت است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال، بیشترین میزان عرضه طی سال‌های گذشته را در حوزه صنعت لوازم‌ خانگی داشته باشیم. عرضه محصولات فولاد مبارکه در صنعت لوازم‌ خانگی از ۱۳۵ هزار تن در سال ۱۳۹۷ به ۲۲۰ هزار تن در سال جاری رسیده است.

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه تاکید کرد: رشد مصرف ورق‌های فولاد مبارکه در صنایع پایین‌دستی، نشان می‌دهد از نظر اشتغال‌زایی نیز عرضه حداکثری محصولات شرکت برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید موثر بوده است.

جوانبخت در ادامه سخنان خود بر اهتمام مستمر فولاد مبارکه در تولید محصولات کیفی و رضایتمندی هرچه بیشتر مشتریان تاکید کرد و گفت: فولاد مبارکه در زمینه کیفیت با خودروسازان و فعالان حوزه‌های حمل‌ونقل و لوازم‌ خانگی ارتباط مستمر و گسترده‌ای داشته و دارد و افزایش کیفیت محصول خود را همواره مدنظر قرار داده است؛ تا جایی که خوشبختانه طی چند سال اخیر، در بسیاری از گریدهایی که به صنعت لوازم‌ خانگی تحویل ‌شده است، شاهد بهبود کیفی محصول بوده‌ایم و طی دو ماه اخیر نیز توانسته‌ایم ورق رنگی مورد نیاز صنعت لوازم‌ خانگی را با بهترین کیفیت و حجم مورد نیاز تولید و به بازار عرضه کنیم.

وی ادامه داد: علاوه‌براین، امیدواریم با اقدامات توسعه‌ای خوبی که در بخش‌های مختلف فولاد مبارکه برای توسعه سبد محصولات انجام‌‍‌‌شده است، طی سال‌های آینده شاهد قطع وابستگی کامل ورق مورد نیاز صنایع لوازم‌ خانگی و سایر بخش‌ها از جمله خودروسازی باشیم و از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم. 

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه در پایان ضمن اشاره به موفقیت‌های اخیر فولاد مبارکه در همایش رتبه‌بندی ۱۰۰ شرکت برتر کشور، خاطرنشان کرد: در همایش رتبه‌بندی «IMI100» فولاد مبارکه در بخش فروش بین ۱۰۰ شرکت برتر کشور موفق به کسب رتبه چهارم و در بخش سودآوری نیز به کسب رتبه اول دست‌ یافت. پیش‌بینی می‌شود با همت و تلاش همکاران و با توجه به روند روبه‌رشد تقاضا در بازارهای جهانی و بهبود قیمت‌ها در سال آینده نیز بتوانیم این موفقیت‌ها را تکرار کنیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=11978

نوشته‌های مشابه

07فروردین
سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است
از زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده تاکنون،

سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است

28اسفند
بورس سبزپوش به تعطیلات رفت
در پایان سال 1402،

بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.