• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

فولاد مبارکه؛ فراتر از یک بنگاه اقتصادی

  • کد خبر : 18184
  • 18 اردیبهشت 1402 - 6:54
فولاد مبارکه؛ فراتر از یک بنگاه اقتصادی
رئیس جمهور در جریان افتتاح پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران «IRAN EXPO 2023» ضمن حضور در غرفه فولاد مبارکه و گفت‌و‌گو با مدیر عامل این شرکت از آخرین دستاوردهای گروه فولاد مبارکه در زمینه تولید انواع محصولات فولادی از جمله 14 محصول دانش‌بنیان طی سال 1401 بازدید کرد.

رئیس جمهور در جریان افتتاح پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، ضمن حضور در غرفه فولاد مبارکه و گفت‌و‌گو با مدیرعامل این شرکت، از آخرین دستاوردهای گروه فولاد مبارکه در زمینه تولید انواع محصولات فولادی از جمله ۱۴ محصول دانش‌بنیان طی سال ۱۴۰۱ بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، محمدیاسر طیب‌نیا در جریان این بازدید، ضمن ارائه گزارش کاملی از دستاوردهای گروه فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۱ و ابتدای سال جاری، بیان کرد: در سال گذشته فولاد مبارکه علی‌رغم محدودیت‌های موجود در حوزه آب، برق و گاز، تمام همت خود را بر چند حوزه اصلی متمرکز کرد و خوشبختانه به نتایج درخشانی هم در پایان سال دست یافت.

وی از نهضت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود برای افزایش تولید و توسعه سبد محصولات به عنوان یکی از این اقدامات خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه در سال گذشته، گروه فولاد مبارکه پس از ۱۰ سال توانست ۱۰۰ درصد ظرفیت خود را برای تولید حداکثری به‌کار گیرد و از تولید هفت میلیون و ۲۱۴ هزار تن تختال در شرکت فولاد مبارکه و ۱۰ میلیون و ۲۴۴ هزار تن فولاد خام در گروه فولاد مبارکه عبور کند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: در شرایط تحریم که تامین ورق مورد نیاز شرکت‌های پایین‌دست و به طور کلی شرکت‌های سازنده داخلی برای فولاد مبارکه در اولویت است و اگرچه می‌توانستیم میزان بیشتری صادرات داشته باشیم اما در سال ۱۴۰۱، ضمن رشد ۱۴ درصدی عرضه محصول به بازارهای داخلی، در حوزه صادرات نیز حدود دو میلیون تن انواع محصولات گروه فولاد مبارکه به بازارهای صادراتی عرضه شد و توانستیم برای کشور ارزآوری قابل توجهی داشته باشیم.

طیب‌نیا ضمن اشاره به دستاوردهای فولاد مبارکه در تولید و عرضه محصولات جدید، اظهار داشت: خوشبختانه با همت متخصصان و کارشناسان فولاد مبارکه و با بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی که مورد حمایت فولاد مبارکه قرار گرفته‌اند، در سال ۱۴۰۱ توانستیم بدون حضور کارشناسان خارجی ۱۴ محصول جدید از جمله فولاد زنگ نزن «Stainless Steel« را تولید و به بازار عرضه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان ورق فولادی زنگ نزن در دنیا بسیار محدود و انگشت‌شمار هستند،خاطرنشان کرد: ورود فولاد مبارکه به عرصه تولید این قبیل ورق‌های فولادی می‌تواند ضمن جلوگیری از خروج ارز، نویدبخش خودکفایی، حضور موفق در بازارهای جهانی و ارزآوری هرچه بیشتر برای کشور باشد. ضمن این که فولادهای زنگ نزن به طور میانگین تا نزدیک به ۱۰ برابر نسبت به فولادهای معمولی ارزش ارزی بیشتری دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ابراز کرد: با عنایت به اهمیت حرکت در مسیر توسعه و بالندگی، به شکرانه خداوند در سال ۱۴۰۱ در زمینه سرمایه‌گذاری و توسعه نیز شاهد رشد ۱۰ برابری بودیم و در زمینه سودآوری هم فولاد مبارکه بین سهام‌داران خود که بخش عمده آن را سهام عدالت، صندوق‌های بازنشستگی، تامین اجتماعی و عموم مردم تشکیل می‌دهند، ۴۹ هزار و ۸۱۰ میلیارد تومان سود توزیع کردیم. علاوه‌براین در سال گذشته، در فولاد مبارکه شاهد بزرگ‌ترین افزایش سرمایه تاریخ بورس کشور از محل سود انباشته بودیم که در این رویداد سرمایه فولاد مبارکه از ۵۳ هزار میلیارد به ۸۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

طیب‌نیا تصریح کرد: فولاد مبارکه امروز مفتخر است که اعلام کند بزرگ‌ترین حامی شرکت‌های دانش‌بنیان و سازنده داخلی است و عملا بیش از ۹۰ درصد تجهیزات و اقلام و مواد مصرفی مورد نیاز خود را از داخل کشور تامین می‌کند.

وی در بخش پایانی گزارش خود، به نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی در دست احداث فولاد مبارکه اشاره کرد و گفت: با عنایت به اهمیت تامین انرژی پاک برای فولادسازان که یکی از دغدغه‌های صنعت کشور است، این نوید را می‌دهیم که در یک اقدام بی‌نظیر و برای نخستین بار خوشبختانه پس از گذشت ۱۴ ماه که از عملیات احداث این نیروگاه می‌گذرد، می‌توانیم در ماه آینده در فاز گازی تولید ۶۰۰ مگاوات برق در این نیروگاه را پیش از شروع فصل گرم سال شاهد باشیم.

در جریان این بازدید، رئیس جمهور نیز ضمن قدردانی از تلاش‌ها و دستاوردهای کارکنان و کارگران گروه فولاد مبارکه در حوزه های مختلف تاکید کرد: دستاوردهای این شرکت به ویژه در بخش استفاده بهینه حداکثری از منابع آبی و تصفیه و بازچرخانی پساب‌ها در چرخه تولید و اینکه فولاد مبارکه بیش از ۵۰ درصد از آب مورد نیاز خود را از محل پساب‌های تصفیه‌شده صنعتی و خانگی تامین می‌کند و تلاش این شرکت برای به صفر رساندن برداشت آب خام و همچنین سرمایه‌گذاری‌ها و اقدامات فولاد مبارکه برای انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی، باید به آگاهی مردم رسانده شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=18184

نوشته‌های مشابه

07فروردین
سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است
از زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده تاکنون،

سهام «تجلی» بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است

28اسفند
بورس سبزپوش به تعطیلات رفت
در پایان سال 1402،

بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.