• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران:

فولاد نقشی در افزایش قیمت خودرو ندارد

  • کد خبر : 19859
  • 06 خرداد 1402 - 11:23
فولاد نقشی در افزایش قیمت خودرو ندارد
معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: سهم فولاد در افزایش قیمت خودرویی مانند تیبا تنها 3 درصد است و این ادعاهایی که مطرح می‌شود درست نیست؛ در واقع باید خودروسازان بگویند که چرا فولادی‌ها را متهم می‌کنند.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: سهم فولاد در افزایش قیمت خودرویی مانند تیبا تنها ۳ درصد است و این ادعاهایی که مطرح می‌شود درست نیست؛ در واقع باید خودروسازان بگویند که چرا فولادی‌ها را متهم می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری و  تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایلنا، وحید یعقوبی در خصوص انتشار اخبار و ادعاهایی مبنی بر اینکه عامل اصلی افزایش قیمت خودرو نهاده‌های تولید از جمله فولاد بوده‌ است، بیان کرد: این ادعا درست نیست و با یک حساب و کتاب ساده می‌توان دید که این ادعا واقعیت ندارد.

وی ادامه داد: تقریبا ۹۰۰ کیلوگرم متوسط میزان مصرف فولاد در هر خودرو است و میانگین نرخ تورم فولاد در ورق که مصرف بیشتری در خودرو دارد،‌ در سال گذشته به طور حدودی ۴۰ درصد بوده و این عدد کمتر از نرخ تورم عمومی کشور است. نکته دیگر اینکه این ۹۰۰ کیلوگرم فولاد باید ۴۰ درصد رشد می‌کرد؛ حال اینکه میانگین قیمت ورق در سال گذشته حدود ۲۰ هزار تومان بوده که امسال این رقم به حدود ۲۸ هزار تومان تا ۲۹ هزار تومان رسیده‌ است. بنابراین قیمت ۹۰۰ کیلوگرم فولاد مصرف شده در هر خودرو تنها به ۱۸ میلیون تومان می‌رسد.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران مطرح کرد: قیمت فولاد مصرف شده در هر خودرو، هشت میلیون تومان افزایش پیدا کرده است؛ حال آیا میزان افزایش قیمت خودرو از سال گذشته تا به امروز همین هشت میلیون تومان بوده‌ است؟

یعقوبی با تاکید بر اینکه نرخ فولاد نقشی در افزایش قیمت خودرو ندارد، خاطرنشان کرد: نقش فولاد در افزایش قیمت خودرو نزدیک به صفر است و یک محاسبه ساده این موضوع را ثابت می‌کند. قیمت تیبا از ۱۰۰ میلیون تومان در سال گذشته به حدود ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است؛ یعنی افزایش ۲۵۰ میلیون تومانی داشته و سهم فولاد در این میزان افزایش قیمت تنها هشت میلیون تومان بوده است.

وی ادامه داد: سهم فولاد در افزایش قیمت خودرویی مانند تیبا تنها ۳ درصد است و این ادعاهایی که مطرح می‌شود درست نیست؛ در واقع باید خودروسازان بگویند که چرا فولادی‌ها را متهم می‌کنند.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران یادآور شد: همین محاسبات را در بخش لوازم خانگی و مسکن داریم. مطابق آمار بانک مرکزی، سهم فولاد در قیمت هر مترمربع مسکن حدود ۲٫۵ تا ۳ درصد است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=19859

نوشته‌های مشابه

01اردیبهشت
تولید بیش از ۳۲ میلیون تن فولاد خام در سال ۱۴۰۲
01اردیبهشت
ثبت بالاترین تولید ماهانه در شرکت آهن و فولاد ارفع
01اردیبهشت
ثبت رکورد ماهیانه تولید در شرکت صنعت فولاد شادگان

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.