• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
مدیر بازرگانی شرکت مشهد دوام:

قدرت خرید مواد اولیه را نداریم

  • کد خبر : 4400
  • 09 آبان 1398 - 19:03
قدرت خرید مواد اولیه را نداریم
مدیر بازرگانی شرکت مشهد دوام در مورد افزایش قیمت مواد اولیه، گفت: در کشور به دلیل افزایش نرخ دلار، مواد اولیه ناگهان افزایش چشمگیری داشت و از آن زمان، تولیدکنندگان لوازم خانگی قدرت خرید مواد اولیه مورد نیاز خود را ندارند.

مدیر بازرگانی شرکت مشهد دوام در مورد افزایش قیمت مواد اولیه، گفت: در کشور به دلیل افزایش نرخ دلار، مواد اولیه ناگهان افزایش چشمگیری داشت و از آن زمان، تولیدکنندگان لوازم خانگی قدرت خرید مواد اولیه مورد نیاز خود را ندارند.

الهه اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، درخصوص افزایش قیمت لوازم خانگی، اظهار داشت: به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و بالا رفتن هزینه‌ها، شرکت‌های تولیدکننده داخلی امکان رقابت با سایر شرکت‌های تولیدی در منطقه را از دست دادند و همچنین به دلیل ارزان بودن محصولات چینی، نتوانستند در بازار داخلی، فرصتی برای فروش محصولات تولید شده داشته باشند.

وی در مورد محصولات شرکت مشهد دوام، بیان کرد: این شرکت از سال ۶۹ فعالیت خود را در زمینه تولید محصولاتی همچون کولر، بخاری، هیتر و آبگرمکن آغاز کرد و در سال جاری قصد دارد به حوزه تولید یخچال نیز وارد شود.

افزایش هزینه‌های تولید در سال جاری

مدیر بازرگانی شرکت مشهد دوام در مورد استفاده از قطعات آلومینیومی در محصولات تولیدی این شرکت، توضیح داد: برای تولید بخاری و آبگرمکن از آلومینیوم در قسمت لوله و شیر استفاده می‌کنیم که جایگزین شدن آلومینیوم به جای مس، علاوه بر داشتن استانداردهای مورد نیاز، روند تولید را برای شرکت‌ها مقرون به صرفه کرده است.

اسکندری در ادامه خاطرنشان کرد: برای تولید بخاری و آبگرمکن، آلومینیوم مورد نیاز خود را عموما از تولیدکنندگان داخلی خریداری می‌کنیم و کیفیت قطعات تولیدی در داخل کشور با محصولات تولیدی در سایر کشورها برابری می‌کند.

وی در مورد عوامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت محصولات و لوازم خانگی، اذعان کرد: دلیل اصلی افزایش قیمت محصولات تولیدی در کشور، تحریم‌های وضع شده علیه ایران بوده که تهیه مواد اولیه را سخت و دشوار کرده است و در حال حاضر باید هزینه بیشتری بابت خرید همان محصولات پرداخت کنیم.

افزایش چند برابری قیمت مواد اولیه

مدیر بازرگانی شرکت مشهد دوام در خصوص افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز، عنوان کرد: قیمت مواد اولیه‌ برای تولید اجاق گاز یا بخاری در یک سال اخیر، چند برابر رشد داشته و این امر، در کاهش کیفیت محصولات خانگی موثر بوده است.

اسکندری افزود: شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای شده که امکان خرید اعتباری را از شرکت‌های تولیدکننده سلب کرده است و شرکت‌ها تنها می‌توانند به صورت نقدی محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند اما به دلیل مشکلاتی که اکثر شرکت‌ها در زمینه میزان نقدینگی دارند، این شرکت‌ها ترجیح می‌دهند تولیدات خود را کاهش داده و به صورت محدود فعالیت کنند.

وی به عواملی که موجب نابسامانی وضعیت تولید محصولات خانگی در کشور شده است، اشاره کرد و توضیح داد: سوء‌مدیریت‌ها دلیل اصلی رکود بازار تولید و فروش در کشور است و در چند سال گذشته، مدیریت‌ها به گونه‌ای بوده که اوضاع تولیدکنندگان مدام بدتر شده است.

باید از واردات اجناس تقلبی جلوگیری شود

مدیر بازرگانی شرکت مشهد دوام اذعان کرد: تعداد شرکت‌هایی که محصولات با کیفیت تولیدمی‌کنند زیاد است اما به دلیل واردات محصولات بی‌کیفیت چینی، تولیدکنندگان ایرانی نمی‌توانند به سودآوری مدنظر خود برسند و در حقیقت بسیاری از سرمایه‌گذاران این حوزه، به دلیل واردات بی‌رویه برخی محصولات بی‌کیفیت چینی در سال‌های اخیر، متضرر شده‌اند.

اسکندری در پایان گفت: گمرک می‌تواند به رونق بازار تولید و فروش محصولات داخلی بیش از پیش کمک کند و بر واردات لوازم خانگی بیشتر نظارت داشته باشد تا تولیدکنندگان داخلی بتوانند حداقل در داخل کشور بازار را در اختیار بگیرند و فروش مناسبی داشته باشند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=4400

نوشته‌های مشابه

29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

29فروردین
قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم
قائم مقام شرکت الکا مهر کیمیا:

قدر داشته‌‌های خود را نمی‌دانیم

29فروردین
نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد
با روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش،

نگرانی فعالان بازار کنسانتره مس ادامه پیدا کرد