• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

قیمت چدن نیکل تحت فشار کاهش قیمت فولاد زنگ‌نزن قرار گرفت

  • کد خبر : 11154
  • 06 بهمن 1401 - 6:42
قیمت چدن نیکل تحت فشار کاهش قیمت فولاد زنگ‌نزن قرار گرفت
به طور خلاصه، قیمت نیکل بورس آتی شانگهای در میان کاهش حجم تقاضا به روند نزولی خود ادامه می‌دهد که این موضوع کاهش موجودی انبار نیکل را تایید می‌کند.

به طور خلاصه، قیمت نیکل بورس آتی شانگهای در میان کاهش حجم تقاضا به روند نزولی خود ادامه می‌دهد که این موضوع کاهش موجودی انبار نیکل را تایید می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «SMM»، در سمت عرضه، حجم نیکل خالص وارداتی چین همچنان در حال کاهش است و موجودی نیکل خالص انبار بازرگانان داخلی چین تا روز جمعه ۱۷ دسامبر ۲۰۲۲ به حدود دو هزار و ۷۰۰ تن کاهش یافت که نشان از ادامه روند محدود حجم عرضه دارد. بر این اساس پریمیوم بازار فیزیکی افزایش یافت.

با وجود کاهش موجودی چدن نیکل انبار بازرگانان، حجم عرضه در بازار فیزیکی همچنان کافی بود. در سمت تقاضا، قیمت فولاد زنگ‌نزن در استان‌های ووشی و فوشان چین همراه با کاهش قیمت قراردادهای آتی روند نزولی به خود گرفت. بدتر شدن وضعیت همه‌گیری بیماری کرونا در سراسر چین بر روند میزان مصرف‌کنندگان نهایی تاثیر گذاشت و نرخ‌های استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان صنایع پایین‌دستی نیز کاهش یافت. در بخش آلیاژ نیز میزان مصرف نیکل خالص با خارج شدن این بخش از فصل پیک خرید و فروش کاهش می‌یابد. به طور خلاصه، قیمت نیکل بورس آتی شانگهای در میان کاهش حجم تقاضا به روند شیب نزولی خود ادامه می‌دهد که این موضوع کاهش موجودی انبار نیکل را تایید می‌کند.

نیکل خالص:

در بازار فیزیکی، نیکل شرکت «Jinchuan» با پریمیوم ۸,۲۰۰ تا ۸,۵۰۰ یوان در هر تن از ۱۹ دسامبر ۲۰۲۲، با میانگین پریمیوم ۸,۳۵۰ یوان در هر تن که ۱۰۰ یوان در هر تن نسبت به روز معاملاتی قبل از آن افزایش داشت، عرضه شد. نیکل شرکت «NORNICKEL» با پریمیوم ۶,۴۰۰ تا ۶,۵۰۰ یوان در هر تن، با میانگین ۶,۴۵۰ یوان در هر تن که ۲۰۰ یوان در هر تن افزایش به طور روزانه را نشان می‌دهد، عرضه شد. کاهش قیمت‌های آتی نیکل خالص به دلیل عرضه محدود، افزایش پریمیوم در بازار فیزیکی را تایید کرد. در رابطه با بریکت نیکل نیز قیمت‌ها بین ۲۱۸ هزار تا ۲۱۸,۵۰۰ یوان در هر تن نوسان داشت که ۹۰۰ یوان در هر تن کاهش نسبت به روز معاملاتی گذشته را نشان می‌دهد. همچنین حجم معاملات به دلیل ناچیز بودن بهره‌وری هزینه‌ها کاهش یافت.

چدن نیکل:

از ۱۹ دسامبر، پریمیوم چدن نیکل موسسه «SMM» با خلوص ۸ تا ۱۲ درصد نیکل حدود یک هزار و ۳۶۰ یوان به ازای هر ۱۰ کیلوگرم (با تحویل در انبار کارخانه و با احتساب مالیات) که ۲٫۵ یوان به ازای هر ۱۰ کیلوگرم نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش داشت، تعیین شد. قیمت‌های چدن نیکل در میان کاهش محسوس قیمت قراردادهای آتی فولاد زنگ‌نزن تحت فشار قرار گرفتند. بر این اساس کارخانه‌های تولیدکننده چدن نیکل پریمیوم‌های خود را کاهش دادند. در سمت عرضه، بازار چدن نیکل هنوز با کمبود عرضه مواجه نشده است، هرچند موجودی انبارهای آن به طور مداوم کاهش می‌یابد. در سمت تقاضا، به دلیل کاهش مصرف فولاد ضد زنگ‌نزن، کارخانه‌های تولیدکننده فولاد زنگ‌نزن از خرید چدن نیکل بر اساس سطح قیمت فعلی و کاهش حجم سفارش‌ها و تکمیل روند ذخیره‌سازی در انبارها خودداری کردند. انتظار می‌رود قیمت‌های چدن نیکل در آینده‌ای نزدیک با وضعیت نوسانی و در برخی موارد با روند نزولی مواجه شود.

فولاد زنگ‌نزن:

از ۱۹ دسامبر ۲۰۲۲، قیمت فولاد زنگ‌نزن در بازار فیزیکی استان‌های ووشی و فوشان چین کاهش یافت. بر اساس تحقیقات انجام توسط موسسه «SMM»، وخیم شدن اوضاع همه‌گیری کرونا در سراسر چین و کاهش روند میزان مصرف‌کنندگان نهایی بر نرخ‌های استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان در صنایع پایین‌دستی تاثیر گذاشته است. در همین راستا حجم تقاضا برای فولاد زنگ‌نزن در بازار فیزیکی به طور قابل‌ توجهی کاهش یافت و حجم معاملات با وجود تقاضا در بازار با روند نزولی مواجه شد.

با در نظر گرفتن هزینه‌ها، کارخانه‌های تولیدکننده چدن نیکل در بحبوحه کاهش قیمت فولاد زنگ‌نزن در نتیجه روند نزولی معاملات و همچنین تکمیل فرایند ذخیره‌سازی مجدد در انبارها در کارخانه‌های فولاد زنگ‌نزن، پریمیوم‌های خود را اندکی کاهش دادند. انتظار می‌رود قیمت چدن نیکل در آینده‌ای نزدیک اندکی کاهش یابد. قیمت فروکروم در روز دوشنبه ۱۹ دسامبر ۲۰۲۲ به دلیل موجودی انبار مازاد و کاهش سفارش‌های فصلی در صنعت ثابت باقی ماند. با این حال، با توجه به اینکه معامله‌گران سنگ کروم به ثبات نسبی در قیمت آن معتقدند و با توجه به اینکه قیمت سنگ معدن کروم در کوتاه مدت روند روبه‌رشدی داشته است، انتظار می‌رود که قیمت فروکروم در آینده‌ای نزدیک کاهش شدیدی را تجربه نکند.

در مجموع، حجم معاملات کلی فولاد زنگ‌نزن کاهش یافته است و انتظار می‌رود که قیمت فولاد زنگ‌نزن در کوتاه مدت اندکی کاهش یابد. بر همین اساس در روز دوشنبه ۱۹ دسامبر ۲۰۲۲، قیمت کویل نورد سرد ۳۰۴ در استان ووشی چین بین ۱۷,۱۰۰ تا ۱۷,۳۰۰ یوان در هر تن در مقابل میانگین قیمت ۱۷,۱۲۰ یوان در هر تن در کل چین گزارش شد.

کویل نورد گرم ۳۰۴ در استان ووشی چین بین ۱۶,۶۰۰ تا ۱۷,۰۰۰ یوان در هر تن در مقابل میانگین قیمت ۱۶,۷۸۰ یوان در هر تن در کل چین، قیمت‌گذاری شد. قیمت کویل نورد سرد ۳۱۶ بین ۲۹،۹۰۰ تا ۳۰،۳۰۰ یوان در هر تن در استان ووشی چین، با میانگین ۳۰،۰۴۰ یوان در هر تن در کل چین تعیین شد. همچنین قیمت کویل نورد سرد ۲۰۱J1 بین ۹,۷۵۰ تا ۹,۹۵۰ یوان در هر تن در استان ووشی چین، با میانگین ۹,۸۲۵ یوان در هر تن در کل چین تعیین شد.

به علاوه قیمت کویل نورد سرد ۴۳۰ در استان ووشی چین بین ۷,۸۰۰ تا ۸,۰۰۰ یوان در هر تن در مقابل میانگین قیمت ۷,۹۲۰ یوان در هر تن در کل چین گزارش شد. روز ۲۰ دسامبر ۲۰۲۲ ، قیمت قرارداد  SS2301 بورس آتی شانگهای برابر با ۱۶,۸۱۰ یوان در هر تن تعیین شد و پریمیوم در بازار نقدی استان ووشی چین بین ۴۶۰ تا ۶۶۰ یوان در هر تن گزارش شد (قیمت‌های بازار فیزیکی محصولات پلیسه‌دار برابر است با قیمت‌های بازار فیزیکی محصولات لبه‌دار به علاوه ۱۷۰ یوان در هر تن).

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=11154

نوشته‌های مشابه

01اردیبهشت
آلومینیوم دو هزار و ۶۵۰ دلار قیمت‌گذاری شد
01اردیبهشت
قیمت مس به ۹ هزار و ۷۴۹ دلار رسید
29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.