• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
رئیس هیئت عامل ایمیدرو عنوان کرد:

لزوم توسعه صنعت سنگ‌های تزئینی در کشور

  • کد خبر : 8907
  • 05 دی 1401 - 20:48
لزوم توسعه صنعت سنگ‌های تزئینی در کشور
رئیس هیئت عامل ایمیدرو بر لزوم انجام اکتشافات علمی و نیز آموزش نیروی انسانی ماهر در جهت توسعه صنعت سنگ‌های تزئینی کشور تاکید کرد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو بر لزوم انجام اکتشافات علمی و نیز آموزش نیروی انسانی ماهر در جهت توسعه صنعت سنگ‌های تزئینی کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه‌الله جعفری طی نشستی با بهرام شکوری، رئیس انجمن سنگ ایران و برخی مدیران این انجمن به منظور بررسی پیشرفت طرح جامع سنگ‌های تزئینی کشور، بر لزوم استفاده از روش‌های علمی و مهندسی در اکتشاف و استخراج سنگ‌های تزئینی تاکید کرد.

وی افزود: توسعه صنعت سنگ‌های تزئینی، نیازمند اکتشاف و استخراج علمی و مهندسی است که در این راستا باید برنامه‌ریزی و آموزش صورت پذیرد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو تصریح کرد: ایمیدرو، آماده حمایت مالی از برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز با دعوت از اساتید مجرب بین‌المللی به منظور تقویت و تربیت نیروی انسانی در این حوزه است.

جعفری با اشاره به پتانسیل کشور در حوزه سنگ‌های تزیینی، ابراز کرد: باید از پتانسیل‌های صنعت سنگ‌های تزئینی برای کمک به اقتصاد کشور بهره گرفت. توجه به صنایع تبدیلی همچون تولید کاغذ از سنگ نیز یکی از پتانسیل‌های این صنعت به شمار می‌رود.

وی همچنین برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از ضایعات، اصلاح ساختارها، عارضه‌یابی صنعت سنگ‌های تزئینی کشور، شناخت مناسب بازارهای جهانی، توسعه بازار صادرات و استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در فرآوری سنگ‌های تزئینی را نیز مطرح کرد.

طی این نشست، بهرام شکوری، ضمن ارائه گزارشی از تغییرات ساختاری صورت گرفته در این انجمن اظهار کرد: تشکیل هیئت امنا با حضور بزرگان و پیشکسوتان عرصه سنگ‌های تزئینی، از برنامه‌های در حال اجرای این انجمن است. همچنین تشکیل شورای سیاست‌گذاری را نیز در برنامه داریم که حمایت معاونت امور معادن و فرآوری ایمیدرو لازمه تحقق این اهداف است.

وی ضمن اشاره به مشکلاتی همچون عوارض صادراتی در حوزه سنگ‌های تزئینی، کمبود تکنسین ماهر و ماشین‌آلات، خاطرنشان کرد: حضور در بازارهای جهانی و رشد سهم بازار، مستلزم آموزش و ایجاد قابلیت‌های صادراتی است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=8907
  • منبع : ایمیدرو

نوشته‌های مشابه

04اردیبهشت
بزرگ‌ترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو در ایستگاه پایانی
قائم مقام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مطرح کرد:

بزرگ‌ترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو در ایستگاه پایانی

04اردیبهشت
استخراج مواد معدنی حیاتی، کلید انتقال به انرژی‌های سبز