• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
مدیرعامل کارخانه بازرگانی و تولید مس 999 زنجان:

مالیات بر ارزش افزوده، کارخانه را به تعطیلی کشاند!

  • کد خبر : 5816
  • 22 اردیبهشت 1400 - 20:51
مالیات بر ارزش افزوده، کارخانه را به تعطیلی کشاند!
مدیرعامل بازرگانی و تولید مس 999 زنجان گفت: بعد از چهار سال از اخذ مجو فعالیت نه تنها موفق به دریافت تسهیلات از بانک نشدیم بلکه جریمه‌های متعدد مالیاتی خسارت‌های فراوانی را به مجموعه وارد کرد و در نهایت، اقدام به تعطیلی کارخانه خود کردیم.
مدیرعامل بازرگانی و تولید مس ۹۹۹ زنجان گفت: بعد از چهار سال از اخذ مجو فعالیت نه تنها موفق به دریافت تسهیلات از بانک نشدیم بلکه جریمه‌های متعدد مالیاتی خسارت‌های فراوانی را به مجموعه وارد کرد و در نهایت، اقدام به تعطیلی کارخانه خود کردیم.

محمدرضا صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: بازرگانی و تولید مس ۹۹۹ زنجان در زمینه تولید ظروف مسی فعالیت می‌کرد که از سال ۱۳۹۶ به علت مشکلاتی مانند فشارهای مالی ناشی از مالیات بر ارزش افزوده، تعطیل شد. چراکه قادر نبودیم این متغیر را به قیمت نهایی محصول اضافه کنیم.

وی افزود: مهم‌ترین عامل تعطیلی شرکت طی چهار سال اخیر، مالیات بر ارزش افزوده محصولات بود که نمی‌توانستیم روی قیمت نهایی محصولات خود، این مبلغ را اضافه و در فاکتور فروش خود قید کنیم و به همین جهت با کمبود شدید نقدینگی و ضرر مالی مواجه شده و مجبور به توقف خطوط تولید و در نهایت بستن کارخانه شدیم. بعضی از رقیبان ما به عنوان یک شرکت رسمی ثبت نشده بودند و در بحث ارزش افزوده پرونده نداشتند. بنابراین می‌توانستند به راحتی محصولات خود را نیز به قیمت دلخواه به مشتریان عرضه کنند اما شرکت ما به دلیل اینکه باید تمام اطلاعات فروش را به صورت رسمی به ثبت می‌رساند، نمی‌توانسیم هزینه مازادی از مشتریان خود دریافت کنیم.

این تولیدکننده ظروف مسی ادامه داد: با صحبت‌ها و پیگیری‌های مداوم و اقدام به ثبت‌نام برای دریافت وامی که مختص تولیدکنندگانی که پروانه بهره‌برداری داشتند، در نظر گرفته شده بود، تمامی تعهدات مالیاتی خود را عملی کردیم اما با وجود اینکه بانک مربوطه هم اعلام کرده بود می‌توانیم سند اصلی کارخانه در شهرک صنعتی زنجان را به عنوان وثیقه قرار دهیم، متاسفانه به وعده خود عمل نکرد و نتوانستیم تسهیلات مورد نظر خود را نیز دریافت کنیم.

صادقی در توضیح تکنولوژی مورد استفاده در خطوط تولید ظروف مسی این کارخانه، تصریح کرد: روش کار در این کارخانه سنتی بود و فقط در بعضی بخش‌ها از دستگاه پرس استفاده می‌کردیم. محصولات تولیدی این کارخانه، قابلمه، ظرف، پیاله، کتری و… بود. استان زنجان به نوعی قطب ظروف مسی ایران به حساب می‌آید و به همین دلیل مشتریان این محصولات عمدتا عاملان فروش آن در سطح استان هستند و از شهرهای مجاور نیز سفارش داشتیم. بنابراین مشتریان تولیدکنندگان ظروف مسی، همیشگی و ثابت هستند و در صورتی که هنوز می‌توانستیم به کار خود ادامه دهیم، قطعا سفارش‌های بیشتری نیز دریافت می‌کردیم.

مدیرعامل کارخانه بازرگانی و تولید مس ۹۹۹ زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار «فلزات آنلاین» مبنی بر اینکه آیا قبل از بروز مشکل کمبود نقدینگی در نظر داشتید برنامه توسعه‌ای را رقم بزنید یا خیر، تصریح کرد: ما موفق به دریافت پروانه بهره‌برداری شدیم و به صورت آزمایشی شروع به تولید کردیم که متاسفانه به دلیلی که بیان شد، نتوانستیم به تولید قطعی خود ادامه دهیم. بنابراین فرصت رسیدن به ثبات تولید و برنامه‌ریزی برای توسعه فعالیت از ما گرفت شد.

این تولیدکننده ظروف مسی در پایان این گفت‌وگو در خصوص امکان از سرگیری فعالیت خود، گفت: هنوز هیچ یک از مشکلات به جود آمده تا کنون حل نشده و مسئولی هم پیدا نشده که سعی در حل آن‌ها داشته باشد. با این اوصاف نمی‌توان برای ادامه فعالیت تصمیم جدیدی اتخاذ کرد. متاسفانه مسئولین تولیدکنندگان را عامل به وجود آمدن مشکلات می‌دانند و به نوعی پیدا کردن منشا معضل را به تولیدکننده واگذار کرده‌اند؛ تا زمانی که این دیدگاه ادامه‌دار باشد، نمی‌توان کاری از پیش برد.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=5816
  • نویسنده : مریم ابراهیمی

نوشته‌های مشابه

01اردیبهشت
آلومینیوم دو هزار و ۶۵۰ دلار قیمت‌گذاری شد
01اردیبهشت
قیمت مس به ۹ هزار و ۷۴۹ دلار رسید
29فروردین
صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند
مدیرعامل شرکت تعاونی پرشین فولاد ابهر:

صنایع پایین‌دستی فولاد مظلوم واقع شده‌اند