• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

محدودیت توسعه و ساخت واحدهای ذوب نیکل در اندونزی

  • کد خبر : 12637
  • 25 بهمن 1401 - 12:09
محدودیت توسعه و ساخت واحدهای ذوب نیکل در اندونزی
خبرگزاری دولتی آنتارا در اندونزی، روز جمعه 13 ژانویه 2023 به نقل از وزیر سرمایه‌گذاری این کشور گزارش داد که اندونزی ساخت واحدهای ذوب نیکل را محدود خواهد کرد.

خبرگزاری دولتی آنتارا در اندونزی، روز جمعه ۱۳ ژانویه ۲۰۲۳ به نقل از وزیر سرمایه‌گذاری این کشور گزارش داد که اندونزی ساخت واحدهای ذوب نیکل را محدود خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که واحدهای ذوب جدید، محصولات با ارزش بیشتر تولید و از اصول مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر در فرایند تولید پیروی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر سرمایه‌گذاری اندونزی با اشاره به اینکه بسیاری از واحدهای ذوب موجود در حال حاضر چدن نیکل یا فرونیکل تولید می‌کنند، بیان کرد: اندونزی باید استفاده از ذخایر سنگ معدن نیکل را برای تولید مواد با ارزش بالاتر از جمله تولید باتری برای وسایل نقلیه الکتریکی را در اولویت قرار دهد.

وی افزود: ترجیح بر این است که اکنون ۸۰ تا ۱۰۰ درصد ارزش‌افزایی صنایع پایین‌دستی افزایش یابد. لازم به ذکر است که ارزش‌افزایی چدن نیکل و فرونیکل حدود ۴۰ درصد ارزش‌افزایی نیکل است.

اندونزی صادرات سنگ معدن نیکل فرآوری نشده را در سال ۲۰۲۰ به منظور توسعه واحدهای ذوب نیکل این کشور ممنوع کرد.

دولت اندونزی اعلام کرد که ارزش صادرات محصولات نیکل فرآوری شده در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۰ میلیارد دلار یا ۱۰ برابر بیشتر از ارزش صادرات نیکل در چهار سال قبل از آن برآورد شده است.

واحدهای ذوب اندونزی اغلب از زغال‌سنگ به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کنند. وزیر سرمایه‌گذاری اندونزی بدون ارائه جزئیات بیان کرد که واحدهای ذوب جدید این کشور بایستی انرژی مورد نیاز خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند.

وی اضافه کرد: توسعه واحدهای ذوبی که مبتنی بر انرژی‌های تجدیدپذیر نیستند، محدود خواهد شد.

همچنین وی جدول زمانی برای اعمال این سیاست را ارائه نکرد. به علاوه وزارت سرمایه‌گذاری اندونزی به درخواست برای اظهار نظر در این رابطه پاسخی ارائه نداد.

پیش از این، یک مقام ارشد در وزارت انرژی اندونزی اعلام کرده بود که اگر محدودیتی در ساخت واحدهای ذوب در این کشور وجود نداشته باشد، ذخیره سنگ معدن نیکل با عیار بالا در اندونزی تنها امکان برداشت کمتر از دو دهه را خواهد داشت.

یک مقام دولتی این کشور پیش از این گفته بود که تا سال ۲۰۲۱، بزرگ‌ترین اقتصاد جنوب شرقی آسیا یعنی اندونزی دارای ۱۵ واحد ذوب نیکل خواهد بود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=12637

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.