• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

مخابرات و توانیر، اصلی‌ترین مشتریان «بکام»

  • کد خبر : 12573
  • 24 بهمن 1401 - 13:42
مخابرات و توانیر، اصلی‌ترین مشتریان «بکام»
مدیرعامل کارخانجات تولیدی شهید قندی گفت: حفظ کیفیت در حد استاندارد‌های جهانی و برآورده ساختن انتظارات مشتریان، تعالی صنعتی و اقتصادی و حذف وابستگی و حضور موثر در بازار‌های جهانی، از اهداف مهم شهید قندی است.

مدیرعامل کارخانجات تولیدی شهید قندی گفت: حفظ کیفیت در حد استاندارد‌های جهانی و برآورده ساختن انتظارات مشتریان، تعالی صنعتی و اقتصادی و حذف وابستگی و حضور موثر در بازار‌های جهانی، از اهداف مهم شهید قندی است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، محمدجواد عسکری با اشاره به تاریخچه این مجموعه، بیان کرد: این مجموعه در سال ۱۳۶۳ کار خود را با هدف تولید انواع کابل‌های مخابراتی مسی و کابل‌های مخابراتی نوری، توسعه ارتباطات و ایجاد تحول در شبکه عظیم مخابراتی کشور تحت پوشش وزارت پست و تلگراف و تلفن وقت در شهر یزد در زمینی به وسعت یک میلیون مترمربع و با زیربنایی معادل ۲۰۰ هزار مترمربع همگام با آخرین فناوری روز جهان و به عنوان پدیده‌ای نو درعرصه تولید کابل‌های مخابراتی آغاز کرد.

وی ادامه داد: در راستای برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و سیاست‌های خصوصی‌سازی دولت جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۸۳، شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد و نام شرکت از کابل‌های مخابراتی شهید قندی در سال ۱۳۸۷ به کارخانجات تولیدی شهید قندی تغییر کرد.

به گفته مدیرعامل کارخانجات تولیدی شهید قندی، این مجموعه به سوریه، عراق، اتیوپی و افغانستان صادرات دارد.

عسکری همچنین با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای در دستور کار شرکت، عنوان کرد: در حال حاضر طرح انتقال کارخانه به خارج از شهر با افزایش سرمایه‌گذاری در دستور کار شرکت و در حال اجرا است.

وی در خصوص سهم این مجموعه در بازار داخلی، مطرح کرد: محصولات این شرکت در حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد در شبکه زیرساخت مخابراتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم‌اکنون نیز به عنوان شرکت پیشرو در این حوزه شناخته می‌شود. همچنین در مورد کابل‌های برقی فشار ضعیف، در زمینه کابل‌های خودنگهدار سهم بزرگی از بازار را در اختیار دارد. در واقع شرکت‌های زیرساخت مانند توانیر و مخابرات ایران در داخل کشور، عمده مشتریان محصولات شهید قندی هستند.

مدیرعامل کارخانجات تولیدی شهید قندی همچنین درباره ارتباط صنعت و دانشگاه، تصریح کرد: با توجه به مطرح شدن پروژه‌های دسترسی «FTTX» از سال‌های قبل، این شرکت ماشین‌آلات مورد نیاز جهت تولید این محصولات را تهیه و نصب کرده و تولید سایر تجهیزات اکتیو و پسیو شبکه‌های مخابراتی در لیست پروژه‌های توسعه با همکاری دانشگاه دیده شده است. در زمینه کابل‌های برق فشار ضعیف و متوسط و همچنین کابل‌های ویژه صنعتی نیز موضوع ورود ما در مرحله مطالعاتی علمی است و به زودی نحوه فعالیت ما در این حوزه نیز تعریف خواهد شد.

عسکری با بیان اینکه با توجه به شعار سال این مجموعه با شرکت‌های دانش‌بنیان وارد همکاری شده است، خاطرنشان کرد: شرکت پلیمر ایساتیس قندی از شرکت‌های تابعه شهید قندی و فعال در حوزه تولید پلیمر‌های مورد نیاز صنایع سیم و کابل و لوله و… در رده شرکت‌های دانش بنیان قرار دارد.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در حوزه تامین مواد اولیه، تاکید کرد: در خصوص تامین مواد اولیه داخلی شرایط مناسبی وجود دارد. تامین مواد اولیه خارجی به خصوص فیبرنوری به دلیل وجود تحریم بسیار سخت است اما با توجه به تغییرات شرایط قیمت گذاری بسیار سخت و ارائه لیست قیمت بلندمدت امکان‌پذیر نیست. در این راستا تامین مواد با حجم بالا تا حدودی راهگشا بوده است.

مدیرعامل کارخانجات تولیدی شهید قندی در پایان در خصوص تولید استاندارد، یادآور شد: این شرکت در سال ۱۳۷۵ جزو نخستین شرکت‌های ایرانی بوده است که موفق به اخذ گواهینامه ISO۹۰۰۱ شد. در سال ۱۳۸۱ گواهینامه کیفیت ISO۹۰۰۱ ویرایش ۲۰۰۰ و استاندارد زیست‌محیطی ISO۱۴۰۰۱ بر مبنای روح حاکم بر این استاندارد‌ها به مجموعه تعلق گرفت که هدف اصلی شرکت از این امر، حفظ کیفیت در حد استاندارد‌های جهانی و برآورده ساختن انتظارات مشتریان، تعالی صنعتی و اقتصادی و حذف وابستگی و حضور موثر در بازار‌های جهانی است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=12573

نوشته‌های مشابه

01اردیبهشت
طلا در مسیر پنجمین افزایش هفتگی قیمت قرار گرفت
01اردیبهشت
رشد چشمگیر بورس در اولین روز اردیبهشت ۱۴۰۳
01اردیبهشت
تولید بیش از ۳۲ میلیون تن فولاد خام در سال ۱۴۰۲

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.