• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
معاون صنایع ماشین‌آلات وزارت صمت:

مخالفتی برای واردات ماشین‌آلات معدنی وجود ندارد

  • کد خبر : 13498
  • 08 اسفند 1401 - 5:02
مخالفتی برای واردات ماشین‌آلات معدنی وجود ندارد
معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت گفت: اکنون هیچ معدن‌دار و واردکننده‌ای مشکلی برای واردات ماشین‌آلات معدنی حتی مستعمل ندارد و در واقع امکان واردات ماشین‌آلات مستعمل تا پنج سال عمر برای بازرگانان فراهم شده است.

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت گفت: در حال حاضر هیچ معدن‌دار و واردکننده‌ای مشکلی برای واردات ماشین‌آلات معدنی حتی مستعمل ندارد و در واقع امکان واردات ماشین‌آلات مستعمل تا پنج سال عمر برای بازرگانان فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایرنا، سیدمحمد موسوی بیان کرد: از آنجایی که معاونت صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات به همه حوزه‌ها و صنایع خدمات ارائه می‌کند، در نخستین اقدام با برگزاری جلسات مختلف با فعالان حوزه معدن نیازمندی‌ها و کمبودهای این صنعت احصا شد.

وی افزود: به طور مثال مطالعات ما نشان می‌دهد حدود ۱۵ هزار ماشین‌آلات فرسوده با ۲۰ سال عمر در کشور وجود دارد؛ یعنی به مدت ۱۰ سال به جای اینکه سالیانه پنج‌ هزار ماشین‌آلات از محل تولید و واردات تامین شود، یک‌ هزار تا یک‌ هزار و ۵۰۰ دستگاه تامین و واردات شد. برخی شرکت‌‎ها مانند هپکو نیز دچار مشکل بودند و چه‌بسا جلوی واردات گرفته شده بود.

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت با بیان اینکه برای رفع این مشکل با ۲۴ شرکت تولیدی ایرانی مذاکره کرده‌ایم، ادامه‌ داد: در این مدت ما حدود ۱۱۰ درصد افزایش تولید داشته‌ایم و تولید در سال جاری تاکنون به حدود دو هزار و ۵۶۰ دستگاه رسید اما این تعداد هم کافی نیست و باید هم‌زمان از ظرفیت واردات نیز استفاده شود.

موسوی اضافه کرد: در ادامه این موضوع را تسهیل کردیم و تاکنون دو هزار ثبت سفارش انجام شده است.

وی خاطرتشان کرد: هرچند مجموع تولید و واردات در سال جاری به بیش از چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه رسیده است اما برای رفع کمبود این حوزه باید سه سال متوالی این اقدامات ادامه داشته باشد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=13498

نوشته‌های مشابه

29فروردین
فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند
در هفته پایانی فروردین ماه،

فلزی‌ها در بورس خوش درخشیدند

28فروردین
بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت
ضمن بازیابی سریع اقتصاد چین،

بهای نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.